Jurkje bij new born

Ik begon pas met jurkjes toen dochterlief 6 maanden was. En nu denk ik ook nog wel eens waarom trek ik haar die dingen aan (8 maand). Ze vindt het namelijk geweldig om hem over d'r hoofd te trekken of de zoom in d'r mond te stoppen. 
 
 
Hm nou ik vond het niet zo'n probleem. Alleen dan wel goed ademend rekbaar katoen met een goed rekbaar leggingkje. Dan is het niet meer dan een wat langer truitje. Ging bij die van mij niet slechter, en ze vond omkleden verschrikkelijk. Je trekt inderdaad wel eens het jurkje weer naar beneden, maar dat had ik met gewone shirtjes en vestjes ook. 
Er is wel een uitzondering: het was niet praktisch in de draagdoek. Dus als je die echt dagelijks gaat gebruiken dan zou ik het voorlopig bij shirtjes/broekje of boxpakjes houden.
Jurkjes die niet meerekken met allerlei knoopjes of een strakke maillot ofzo is inderdaad niet zo'n goed idee. 
 
Mijn dochter van 9 maanden draagt ze al vanaf de geboorte. Ik koop leuke soepele jurkjes.. en een maillot is juist lekker warm en ... geen gedoe met sokjes! Wel altijd let ik erop dat het allemaal lekker zit en meerekt.
Inmiddels kruipt ze ook en is ook geen enkel probleem met jurkjes..
 
Ik heb er ook nooit moeite mee gehad eigenlijk. Tenminste niet meer dan met shirtjes en alle andere kleding, want ze vond omkleden helemaal niks haha! Inderdaad wel even rekening houden met de stof. Ik had eens een super leuk, maar wat dikker en stugger jurkje. Dat was wel ellende.
 
Volgens mij wisselt het erg per persoon. Maar hier na 2 zoontjes een dochtertje. Dus ik ga helemaal los met meidenkleding. En ik moet zeggen dat ik katoenen jurkjes met een legging of maillot net zo praktisch vind als een shirt en een broekje bij mijn boys. Met neerleggen trek ik het jurkje altijd wel goed naar beneden zodat ze niet op een prop ligt. Maar dat doe ik ook als ze gewoon een shirt aan heeft. Want ook die kunnen niet mooi vlak liggen als je een baby neerlegt.

Ik zou zeggen koop een leuk jurkje en kijk zelf of je het praktisch vind, en ga dus niet gelijk helemaal los met alleen maar jurkjes?
 
Terug
Bovenaan