Jurkje bij new born

Ik heb 4 kindjes. 2 jongens/2 meisjes. Als new borns droegen ze vooral de pakjes aan een stuk (boxpakjes) met allemaal losse kledingstukken ben je hele tijd die kleertjes op zijn plek aan het trekken en een heel pakje zit altijd lekker op zijn plek.
 
Haha! Ik heb afgelopen week bij mijn dochtertje van 8 weken oud voor het eerst een jurkje aan gedaan. Geen gezicht!! Dat enigszins kale hoofdje klopt gewoon niet bij een jurkje ? wellicht dat het anders wordt als je zo’n bandje om het hoofd doet maar daar hou ik niet van dus geen ervaring mee.
 
In het begin als newborn vond ik gewoon een overslagvestje en een broekje ook wel het handigst omdat aankleden in het begin inderdaad sowieso voor jezelf nog wennen is en je baby het echt nog niet fijn vindt. Vanaf ongeveer 1,5 maand doe ik haar wel eens een jurkje aan. Dat zijn dan, zoals gezegd, losse jurkjes van rekbare stof zonder al te veel knoopjes en gefrul met een maillot die goed meerekt. Dan heb je inderdaad geen gedoe met losse sokjes die om de haverklap uitvallen en je trekt het jurkje voor je ze neerlegt gewoon weer even naar beneden, net zoals je dat met een truitje of vestje zou doen. Lijkt me niet lastiger dan gewoon een broekje en truitje.
 
Heb net new born baby meisje heb leuke jurkjes en is ook makkelijk hoor met een maijots aan super makkelijknis hoe je zelf naar kijk
 
Na twee jongens een meisje gekregen en ik ging natuurlijk helemaal los op schattige roezels, jurkjes, vestjes, broekjes, haarbandjes... Vreselijk schattig, maar inderdaad niet heel handig met het aankleden en verschonen.
Ik ben nu 26w zwanger van weer een meisje en deze keer wat minder roezels en vestjes, maar meer leggings met simpele jurkjes erover. Ik heb veel van Z8 en Bess gekocht, heerlijk zacht materiaal en blijft mooi na het wassen (ik doe geen babykleertjes in de droger).
Straks als ze rond een jaar is ga ik weer los met roezels en strikjes, haha.
 
Mijn dochter had juist als kleine baby veel vaker jurkjes aan. Nu ze ruim 1,5 is bijna nooit meer. Vind het niet praktisch met klimmen en klauteren of toen ze begon met kruipen. Als newborn had ze regelmatig een jurkje aan. Ik zie niet in hoe het verschilt van een shirt met een broek. Jurkje met legging. Vaak zachte, soepele jurkjes. Geen knoopjes of wijd uitlopend. Ze kon er gewoon lekker in slapen ook. Zie het probleem niet haha. Ze had ook veel boxpakjes aan trouwens, ook ideaal!
 
Kan wel hoor! Zolang het niet te krap zit en lekker losjes is er geen probleem! Ik heb een heel jong zusje die altijd jurkjes aan had
 
Terug
Bovenaan