K*t C.B.

We komen net terug van het c.b. om Joella even te wegen.
Zegt dat wijkverpleegkundig, nou het is wel een tenger meisje he!!!!
zegt ze ook nog, heb je dat kindje voor jou gezien, ze is veel voller.
HALLO elk kind is anders.
Ik zeg tegen haar denk je nou dat ik mijn dochter niet genoeg te eten geef of zo.
Idd Joella is een slank lang meisje.
Ze weegt 6230 gram en is 64 cm, en ze is 5 maandjes oud.
Mijn vriend is vrij lang, en ik ben ook niet kleind, dan is het toch logisch dat ze slank en lang is pffff.
Word echt moedeloos van het c.b. af en toe.
Ze kunnen alleen maar zeiken, en zeggen dat je dit en dat moet doen.

Hebben meer moeders gezeik met het c.b. of zijn het hier gewoon zeikerds??

En is Joella nou echt te tenger voor haar 5 maandjes oud??
Het was ook een klein meisje bij de geboorte (2620 gram)

Groetjes Sabina Mama van Joella.
 
Hoi Sabina,
Punt 1: laat ze maar lekker zeiken! Cb moet je gewoon gebruiken voor handige tips, de inentingen en voor het wegen, zodat jij weet of je kindje groeit.
Punt 2: dik is ze niet, maar mager zeker ook niet! Mijn zoontje woog bij 5 maanden 6500 en jongens horen nog iets zwaarder te zijn dan meiden.
Punt 3: wat zou je eraan moeten doen? Tegen heug en meug een fles slagroom naar binnen proppen? Wat een onzin.
Dus trek het je niet aan, en als je dat wel doet, dan geef ze op hun tijd maar een grote bek, dan houden ze de volgende keer wel hun kop!
Ik heb ook altijd gezeik gehad (en slechte adviezen), mijn kindjes zijn half indisch dus die Nederlandse groeilijnen halen ze absoluut niet.
Ivy
 
hi,
volgens mij heb je gewoon pech met de luitjes van je CB.
als je kindje fleurig is en zich op verschillende vlakken goed ontwikkelt, dan is het toch gewoon goed? en zeker als je allebei slank bent, zal je kind geen olifantje zijn.

gewoon lekker doorgaan met ademhalen en volgende keer beleefd zeggen dat jij tevreden bent.
Miep
 
Hoi,

Volgens mij heb je het inderdaad niet getroffen met het CB. Onze dochter is ook een tengere meid. Ik heb het voor je na gekeken maar ze woog met 5 mnd 6250 gram en was toen 63 cm. Bij haar geboorte was ze 2650 dus ook een kleintje (4 weken te vroeg). Nooit hebben ze op het CB gezegd dat ze te te licht was en is want ze is nog steeds tenger (11 mnd 8350 gram). Ze zijn altijd helemaal tevreden. Ik denk dat je je  er niets van aan moet trekken, is ze vrolijk, gezond, eet ze goed en plast en poept ze goed dan is dat prima.

Groetjes Marian
 
Hoi hoi

Laat ze maar zeuren!!! Als jij weet dat je dochter genoeg binnen krijgt, dan is het toch goed!!
Mijn dochter is ook aan de tengere kant. Maar op het bureau zeggen ze steeds, ach zolang ze maar groeit en zich ontwikkeld is het goed.
Gemiddeld zijn kinderen rond de 1 jaar 10 kilo, mijn dochter was toen net aan 8 kilo. Nu is ze 3 jaar en weegt 12,5 kilo. Schijnt er weinig te zijn. Maar ze eet goed en ontwikkelt zich prima. Ik maak me er niet druk om.

Mensen vinden het wel raar, omdat ik toch wel een beetje dik ben. Dan denken ze snel, ach dat kind krijgt niet genoeg te eten, want anders zou ze wel net zo als haar moeder zijn. Ik moet er gewoon om lachen!!!

Groetjes Ria
 
Herkenbaar! Alleen bij ons is het net omgekeerd:
Raf, mijn zoontje doet erg lang over z'n fles, ongeveer 1 uur. Hij is naar mijn idee een slechte drinker, maar doordat ik er zoveel tijd in stop krijgt hij toch ongeveer wel wat hij moet krijgen. Als ik vertel dat hij slecht drinkt zegt men steeds: ach, hij doet het toch goed.
Ja!, maar als ik er niet zoveel tijd en energie in zou steken hoe zou het dan zijn???
Dat ze eens luisteren naar mijn verhaal!!!!!
 
Laat ze maar zeuren hoor!
Ik heb het 1 keer meegemaakt met mijn oudste, dat ze werd gewogen, en ze zeiden dat ze wel iets te licht was naar gelang haar lengte.
Kom ik 5 minuten later bij de CB-arts, zegt die tegen mij: ze is wel wat mollig he?

Bij mij gaat het het ene oor in, en het andere uit.
Ze is idd licht en lang: 116 cm en 18,8 kg.
Maar dat heb ik ook: 171 cm en 52 kg.

Van wie zou ze het hebben?

groetjes Mamarovileur
 
Hoi. Tja ik word er ook niet goed van. Teun is 6 weken te vroeg geboren dus zit hij net iets onder de curve. Vorige week is hij 230 gr aangekomen zitten ze te zeuren dat hij dus onder het gemiddelde ligt,ja logisch hij is 6 weken te vroeg geboren!!!
Nou ja zei ze,je moet je misschien ook nog maar niet te druk maken.
Nou dat doe ik echt niet 230 gr in 1 week is volgens mij wel het bewijs dat hij het goed doet! Toch? Het ene oor in en het andere er weer uit!
Groetjes Mikkie.
 
Terug
Bovenaan