K*t C.B.


Weet je wat ik altijd denk:
de mensen van t cb zien dag in dag uit allerlei kindjes voorbij komen.
Ze hebben hun gemiddelden/richtlijnen, en hebben die waarschijnlijk iets te goed uit hun hoofd geleerd.
Het lijkt me alsof het een beetje automatische piloot werk voor hun is.

Ze hebben denk ik geen idee wat voor onzekerheid/irritatie ze aanrichten met een zinnetje als: tsja..wel iets groter/kleiner/dunner/dikker dan gemiddeld.


Zo krijg ik nu,na ruim een jaar, toch elke keer weer te horen: jeee..wat een droge huid heeft je dochter..smeer je t wel goed in?
Terwijl er in het dossier staat dat er allerlei allergieen en eczeem voorkomt in de familie.
Dat ik er zalf voor heb...dat het juist GOED gaat in vergelijking met haar broer.......oef......idd je moet   dat soort dingen echt het ene oor in t andere uit laten gaan hoor. (behalve als je je er zelf ook ongerust over maakt....dan is het een mooie bevestiging)


Mijn advies....
Voordat je heengaat bedenk je of je onzeker bent over bepaalde dingen of vragen hebt.
En over die dingen ga je antwoord proberen te krijgen.
De rest neem je met een grote korrel zout.




Maar....ik moet eerlijk bekennen...
Mijn cb heeft vroegtijdig een heupafwijking bij mn dochter herkend (heeft ons waarschijnlijk heel wat ellende in de toekomst bespaard)
En de wijkverpleegkundige die er zit is een schat van een mens.


succes!
 
hoi,

wij hebben ook een klein meisje en hadden hier ook vaak op het CB gezeur over. Uiteindelijk heb ik het gezegdt dat ik dat absoluut niet prettig vond en dat ze gewoon vaak niet meer wilde eten!! Dat we er dus weinig aan konden doen. Ze doet het ook prima verder.... lacht veel...alleen eet niet heel veel...
Ze hebben er een aantekening van gemaakt dat het een tenger meisje is en sindsdien heb ik geen gezeur meer.
Ons dochtertje was bij 6 maanden 5920 en 58, 5 cm.
dus ook geen flinke meid.
 
Lekker hé. Hier ook zon cb, maar gelukkig zijn ze nu wel opgehouden met zeuren. Zoonlief was altijd veels te licht voor zijn leeftijd (en nog eigenlijk) en nu liepen ze te miepen dat onze dochter wel aan de kleine kant is. Tja................... bij ons gaat het ondertussen een oor in en ander oor uit, we hebben ook wel eens gezegd dat ieder kind anders is en idd is pappa oook lang en slank en mamma klein en volslank. Ik geloof dat dit eindelijk is doorgdrongen! Dus dit soort opmerkingen gewoon blijven maken, als ze weer eens commentaar geven.
 
Ook hier een lekkere fijne meid
Heb het net even opgezocht...met 5 maanden was Alessia precies 6 kg en 63 cm.
Bij  haar geboorte was ze 3360 gr, maar ik moet zeggen dat Alessia ook bv heeft gehad, en dat is wel een verschil met kindjes die de fles hebben gehad.
Nu is onze kleine meid bijna 16 maandjes, en weegt ze 9170 gr.
Ze is fijntjes, maar bij ons op het cb maken ze zich geen zorgen.
Ze zit echt op de onderste lijn van de grafiek, maar alles loopt wel in 1 lijn ( gewicht, lengte, hoofdomtrek) dus dat is goed.
Ze eet goed, drinkt goed, is actief dus ik maak me echt niet druk.
Natuurlijk ben ik ook wel eens onzeker geweest na kritiek van het cb, heb ik ook genoeg gehad, maar je weet zelf of het goed gaat met je kindje of niet.
Jij bent als moeder altijd bij haar, de mensen op het cb niet.
Als jouw dochter het verder allemaal goed doet, is het goed!
Als ze te zwaar wegen is het ook niet goed dus..

Succes!!

LIefs
 
Hoi mikkie2, 230 gram is inderdaad heel goed, gemiddeld moeten ze de eerste maanden 150-200 gram aankomen per week. Nou komen veel baby's (vooral bv baby's) dus wel de ene week veel meer aan dan dat en de andere week veel minder. Mijn meisje kwam de eerste vier weken maar 100 gram per week aan en daarna voor twee of drie maanden wel 280 gram per week elke week. Ze groeien allemaal volgens hun eigen manier. Mijn meisje was 2780 bij de geboorte (twee weken te vroeg) en was met zes maanden 68 cm en 7030 gram.
 
Zelf heb ik ook stubbelingen met de arts van he cb gehad...
Met geboorte woog onze kleine 2520 gram en was 47 cm. (een dysmatuur)
De 1e afspraak was een regelrechte hel, je wordt er zo onzeker van als kersverse moeder.
Maar ik maak van mijn hart geen moordkuil, en bij de 1 volgende afspraak die ik bij haar had (maand 2) heb ik haar even de waarheid verteld.
Sindsdien heb ik geen gezeur meer met haar, de vepleegkundige aan de andere hand is echt een regelrechte schat 1e klas.
Ondertussen is mijn meissie 4 maanden en is 64 cm en de 6 kg gepasseerd.

succes.. en geen enkel kind is volgens de richtlijnen.
 
Oke, misschien ben ik wel heel ontaard als moeder, maar wij gaan gewoon niet meer naar het cb! Dat gezeur steeds.....Ja onze zoon is kort, ja ( net als papa en opa's...) zal ik hem aan z'n tenen rondzwiepen??? Onze oudste gaat alleen voor de prikken, met de jongste moeten we hier nog mee beginnen, en die gaat dus helemaal niet. Op vragen komen toch niets zeggende antwoorden, en wat echt nodig is regelen we wel tijdens de vacinaties. Ons bevalt het prima zo! ( alleen bij iedere prik het gezeur waarom we niet vaker komen...)
 
hallo hallo,

Echt gezeur heb ik niet gehad met het cb. maar mijn zoontje is 18 maanden en is 85,5 cm lang en bijna 11 kilo. Vorige week moest ik toevallig heen en toen zei ze wel ja hij is wel lang maar erg tenger. Mijn zoontje is met 39 weken gehaald en woog toen 2300 gram dus ik zei al tegen haar, hij eet s'morgens s'middags en s'avonds al zijn eten op en tussendoor eet hij weing omdat het geen snoeper is. En mijn zoontje is gezond dus wat wil je nog meer. De vrouw van het cb zei toen wel tegen mij dat ik  toch wel gelijk had , en dat ik zo door moest gaan. En inderdaad elk kind is verschillend
 
Terug
Bovenaan