Kan een sprong zo heftig zijn? (4 maanden)

De ouders met kinderen van 7 en 10 maanden hebben die fases ook gehad, in meer of mindere mate. Het komt allemaal sowieso goed! Onze meid was ook heel moeilijk. Moest echt weg bij vrienden na drie kwartier omdat ze alleen maar aan het krijsen en schreeuwen was. Nu (5 maanden) is ze echt een ontzettend leuk kind!

Hoort dat krijsen als ze op andere/drukkere plekken dan thuis zijn er ook bij? Jeetje, ik ben nu bang dat we haar teveel rust&regelmaat hebben gegeven en ze nu helemaal nergens meer tegen kan ofzo.

Nee hoor! Ik ben van mening dat je een baby nooit teveel rust en regelmaat kunt geven! Wij hebben ook altijd heel veel rust en regelmaat hier, al helemaal tijdens een sprongetje, dan heeft hij het extra nodig! Hoewe we tussen kerst en oid en nieuw n weekend weg zijn geweest, dit was aan t begin van sprong 5. Maar ook op het weekend zoveel mogelijk rust en regelmaat ingebouwd. 
Door die rust en regelmaat hebben wij een heel makkelijk kind!
Even doorbijten nog en je krijgt er een heel ander kind voor terug! Je kunt het je nu nog noet voorstellen, maar het is echt zo!!

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze in hun sprong 4 kwamen? Ik had gelezen dat het rond 19 weken was, maar mijn dochter is 15 weken en ik begin wat "sprongensymptomen" te herkennen. Kan het al zo vroeg? Bij de andere sprongetjes liep ze een aantal dagen voor, maar niet zo erg. Ik ben best een beetje angstig voor deze sprong moet ik bekennen hehe, helemaal als ik lees dat ie wel een aantal weken kan duren. 

@SuzannevanD
De lastige fase van die sprong begint rond de 14 weken. Maar mijn zoontje zat er 2 weken vroeger in, dus is bij ieder kimd verschillend! Kan dus heel goed dat je er al mee te maken hebt!
Succes! ??

Heel herkenbaar! Deze sprong vonden wij echt de pittigste! Onze zoon is nu 8 maanden en die sprong hebben we ook (bijna) gehad. Maar de 19 wk sprong zit nog in onze gedachten! Bij ons duurde die van 15 wk tot ongeveer 20 wk.. en bij ons sliep hij vooral snachts heel slecht, maar ook overdag vooral 3 kwartier slaapjes.. 1 goed vooruitzicht; na die sprong was het 4 wk alleen maar genieten tot de volgende sprong.. al was die minder erg! Succes! Ook ouders met kinderen die rondkruipen weten wat je meemaakt;)

Terug
Bovenaan