Kan je ervoor zorgen dat je zwangerschap korter duurt?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik moet nog even, maar vraag me nu al af, is er echt helemaal niets waardoor je ervroor kan zorgen dat je wat eerder bevalt dan de uitgerekende datum. Stikjaloers word ik altijd als ik verhalen hoor van vrouwen die bij 36 of 37 weken bevallen van een gezond kindje of ingeleid worden omdat de baby groeiachterstand heeft en dus eerder 'mogen'. Nu vraag ik me af, is er echt niet iets waardoor je ervoor kan zorgen dat je  een paar weekjes  eerder kan bevallen. Het hart van een ananas eten ken ik al. Maar net als bijv. veel sporten of wandelen offe veel stress??
MIsschien is er toch iemand die baat heeft gehad bij iets of denkt dat het toch aan iets zou kunnen liggen.

Waarom word je daar stikjaloers op? Wat maken die 3 weken nou nog uit? Je gaat toch niet dan extra veel sporten of lopen stressen omdat jij wil bevallen? Denk maar eerst aan het kindje in je buik, het zijn maar 9 maanden van je leven.
Je baby komt toch pas als hij/zij eraan toe is. Dit is niet bedoeld om je aan te vallen hoor maar laat je baby zolang alles goed gaat toch lekker in je buik groeien.
groetjes diana

Oef, ik vind het ook een gewaagd onderwerp. als je met 36 weken wordt ingeleid omdat er iets niet goed is, kun je daar toch onmogelijk jaloers op zijn? Je kind zit veilig waar het zit en komt als het klaar is. of wordt gehaald als het na 42 wken nog weigert de wereld in te komen.
Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment meer dan zat kunt zijn, en er gaan genoeg bakerpraatjes over wee-opwekkende trucjes, maar dan nog, kindje komt als het komen moet.
succes met wachten hihi.
xxx Annette

quote: Mamaopkomst schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2007 21:43:33'));

Stikjaloers word ik altijd als ik verhalen hoor van vrouwen die bij 36 of 37 weken bevallen van een gezond kindje of ingeleid worden omdat de baby groeiachterstand heeft en dus eerder 'mogen'.

Ik zou niet echt jaloers zijn op iemand die ingeleid moet worden omdat de baby een groeiachterstand heeft. En met 36 weken bevallen is ook niet altijd een pretje dus jaloers zou ik zeker niet zijn!!!!! Het kindje komt als als het er aan toe is. En  die  verhalen zoals sex, het hart van een annanas eten, bitterlemon drinken schijnen bakerpraatjes te zijn maar is natuurlijk het proberen waard.

Uhm, ja, ik ben dus met 34 weken bevallen met een spoedkeizersnede van een - godzijdank-   gezond maar natuurlijk wel klein jongetje. Dat was allemaal enorm schrikken. Hij heeft nog 15 dagen in het zkh in de couveuse  gelegen en al met al ging het gelukkig relatief goed, maar ik weet wel dat ik juist jaloers ben op vrouwen die gewoon de standaard 40 weken zwanger zijn! Ik weet wel dat het steeds zwaarder wordt, maar had mijn zoontje graag nog die laatste 1,5 maand in mijn buik gegund. Nu moest hij alles ineens, zo klein als hij was, zelf doen.   Die zuigreflex had hij bijvoorbeeld nog niet goed. De bv kwam mede daardoor maar moeizaam op gang. Hij had ook een sonde door zijn neusje om hem te voeden als hij daar zelf de kracht niet voor had.
Maar jij bedoelt natuurlijk de vrouwen die net op het randje zitten van die 37 weken waardoor ze wel gewoon thuis mogen bevallen en dat soort dingen.
Het kindje komt als het komt, en het zijn idd, zoals iemand anders al schreef, maar 9 maanden van je leven. Als je kindje beter voorbereid ter wereld komt omdat hij nog lekker een paar weken in je buik heeft gezeten, mag je daar alleen maar blij om zijn volgens mij hoor.

Ook ik ben bijna 3 jaar geleden bevallen met 34 weken en 1 dag van een gezonde zoon, maar om daar nu jaloers op te zijn.
Je kunt beter gewoon je tijd afwachten en een gezond kind op de wereld zetten dan alle rompslomp van het ziekenhuis er nog bij hebben. Wij hebben geluk gehad dat ons zoontje heel sterk was en dus na 2 dagen al uit de couveuse mocht, maar naders kun je echt niet met je kindje knuffelen als jij dat wilt, alleen maar op tijden dat het mag van de couveuse afdeling.
Hopenlijk blijft de kleine deze keer dus zitten tot na de 37 weken zodat ik in ieder geval kan proberen om lekker thuis te bevallen in mijn eigen omgeving en daar nadien kan genieten van die kleine uk.
Mij maakt het deze keer dus echt niet uit al worden het 42 weken, de gezondheid van ons kindje staat voorop.

Liefs Saskia

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je topic met groeiende verbazing heb zitten lezen. Ik vind het erg raar dat je je dat nu al af vraagt!
Er zullen heel veel moeders zijn die er alles voor over hadden gehad om het kindje wat langer te laten zitten.
(Maar goed dat je geen olifant bent, dan was je 22 mnd zwanger geweest)
Tuurlijk zijn die laatste weken zwaar, maar alles in het belang van het kind toch?!!!
Geniet nog van het wonder in je buik. Het wordt nog zwaar genoeg als het er straks uit is.
Sil

Beetje vreemd om jaloers te zijn op vrouwen die eerder mogen bevallen omdat hun kindje een groeiachterstad heeft, vind je zelf ook niet.
Geniet van je zwangerschap, wat maken die paar weken uit. Ik ben een paar dagen voor de uitgerekende bevalling ingeleid, geloof me ik had veel liever spontaan willen bevallen ook al had het dan nog 2 weken geduurt.
Veel sterkte en wie weet ga je wel overtijd en krijg je er nog extra weken bij, dat zal je wel helemaal vreselijk vinden.
Sharon

Terug
Bovenaan