Kan je ervoor zorgen dat je zwangerschap korter duurt?

Hoi,
Okee, ik snap ook best dat je het op het laatst een beetje beu bent, maar mijn advies is: probeer er maar van te genieten. Klinkt misschien raar, maar straks ga je dat gefriemel en geschop in je buik misschien missen. Dat heb ik elke keer. Dat 1 zijn met je kind vind ik heel mooi en gezellig.\
Daarnaast vind je die laatste weken zwaar. Ik neem aan dat dit je eerste kindje is, want je weet blijkbaar niet hoe de eerste weken (soms maanden) na de bevalling kunnen voelen. Nou wordt dit misschien een beetje een verhaal van 'je weet niet wat je te wachten staat', maar echt, die tijd daarna KAN veeeeeel zwaarder zijn. Bij mijn eerste dacht ik ook: Oh, na de bevalling kom ik weer tot rust! Had even niet door dat een bevalling een ware uitputtingsslag kan zijn, waar ik toen zeker 6 weken voor nodig heb gehad om overheen te komen (lichamelijk). Daarbij komt de constante zorg voor je kleine. Je kunt geluk hebben met een kindje wat veel en vast slaapt, goed drinkt, etc, maar het kan ook heel anders.
Ik wil je geen angst aanjagen hoor, maar moe zijn en het zwaar hebben hoort eigenlijk onlosmakelijk bij het moeder- en vaderschap. In ieder geval veel succes met je bevalling (en de tijd erna).
Ivy

hey hey,

Ik denk dat Mamaopkomst de discusie fout is opgestart en niet zo zeer bedoeld dat ze niet kan wachten maar meer een vraag heeft naar eventuelen weeenopwekkende 'bakkerspraat'

Mamaopkomst er is hier een discusie voor : tips van VK om weeen op te wekken.
Kun je misschien wat ideeen opdoen??

Ik denk namelijk dat dat je vraag een beetje was.
Ik zal je ook zeker niet aanvallen moet vandaag nog 5 dagen en schreeuw al 2 weken dat ik het moe ben. Kan me dus wel voorstellen.

Verder veel suc6 met je zwangerschap en iedereen fijne (2de) paasdag

Liefs,
Marieke
39,2 weken en dochter Mara bijna 20 maanden

Ik denk inderdaad ook dat mamaopkomst het niet zo bedoeld, maar het komt wel een beetje raar over. Bijna iedereen weet toch wel dat veel koffie en stress schadelijk kunnen zijn voor je kindje, dus om daarmee de bevalling op te wekken klinkt niet zo lekker. Alsof je liever je kindje in gevaar brengt om er maar vanaf te zijn. Je moet absoluut niet willen dat de kleine voor de 37 weken komt en zelfs  na 37 weken  is er altijd een kansje dat je kindje nog in de couveuse moet of wat dan ook.

Ik ben het ook zat en tel ook wel af naar de 37 weken, maar meer ook omdat ik dan weet dat ze mag komen en ik dan thuis mag bevallen (zolang alles goed gaat). En als ik mag kiezen, dan ook liever in week 38 dan week 42, maar als die kleine er nog niet klaar voor is, is het beter als ze nog even blijft ziten. Ten slotte gaat het wel om de gezondheid van die kleine. En al die bakerpraatjes... sommigen schijnen wel wat te kunnen helpen. Maar alleen als je lichaam er zelf al klaar voor is. Je kunt het dan hooguit iets versnellen, maar zolang je lichaam niet wil bevallen kun je ananas eten en vrijen (en al die andere praatjes proberen) zoveel je wilt, maar het zal geen resultaat hebben.

Groetjes, Marisa

Ik ben voor het eerst zwanger en ben nu bij week 24, dus ik heb geen idee wat ik roep als ik rond de 37ste week ben. Maar ik vind de vraag toch heel erg vreemd..... Waarom zou je jaloers zijn en waarom zou je zo graag eerder willen bevallen? Voor je kindje is de 40 weken toch nog steeds het beste. En je kindje komt echt als hij/zij er klaar voor is.

Hoi,

Er zijn inderdaad een aantal dingen die je kunt doen (bijvoorbeeld het hart van een ananas eten)  om je bevalling eventueel op gang te brengen. Maar dat werkt alleen als je lichaam en je kindje er klaar voor is. Het is dus maar afwachten. Mijn zwangerschap duurde ruim 41 weken en mijn (natuurlijke) bevalling 47 uur. Het was geen pretje, maar ik ben/was niet jaloers op vrouwen wiens bevalling veel eerder begon of korter duurde. Als het goed is ben je het ook zo weer "vergeten". Ik zou een soortgelijke bevalling als mijn  eerste zo  nog een keer doen. Mijn zoontje is gezond ter wereld gekomen en dat is veel belangrijker dan een lange of korte zwangerschap/bevalling.

Groetjes,
Nelly.

In principe kan een kindje met 37 weken gewoon komen, en dan is het vaak wel goed.
Maar ook heel vaak zijn ze wel gezond, maar zijn ze nog nét iets te jong.
Mijn zoontje werd met 37 weken thuis geboren, maar had éigenlijk nog een weekje of 2 weken langer moeten blijven zitten. Zijn zuigreflex was nog niet goed ontwikkeld snapte niks van de borstvoeding, was te moe om aan de borst te drinken, kostte hem zoveel energie, hij werd ontzettend geel, en zijn suikerspiegel was niet goed. (hij kon wel gewoon thuis blijven). Ze moeten dan wel héél hard werken hoor, buiten de buik. Dan denk je toch, eventjes wat langer was voor hem prettiger geweest. En ook voor jou als kraamvrouw is het dan frustrerend. Je wordt er wat onzeker van, het is je eerste kindje, je bent nog heel moe. Ik vond dat niet zo leuk toen.

Meid

Geniet van het zwanger zijn!
Ik werd opgenomen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk, onze dochter is daardoor 3 weken te vroeg 'gehaald'. Nou geen pretje hoor. Ze was te licht, ik voelde me niet lekker etc. Gelukkig is ze 'gewoon' geboren, geen keizersnee. Het was en is een felle dame, dus het ging heel goed na de bevalling. Maar van mij had ze nog wel even mogen blijven zitten. Ik was blij dat ik 6 weken van te voren was gestopt met werken!

Misschien bedoel je het niet zo, maar een paar weken langer wachten maakt echt niet uit. Het gaat er om dat je een gezond kindje krijgt toch??

gr Eva

miskraam 15 weken
dochter 5
miskraam 8 weken (bbz)

Als je het niet zo bedoelde, moet je de volgende keer misschien even nalezen hoe het overkomt.
Want zoals het er nu staat, schiet het bij veel vrouwen in het verkeerde keelgat.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar een reactie nu van jouw kant.
Sil

Terug
Bovenaan