kan je het echt voelen????

hallo allemaal,

ik heb een rare en misschien ook wel een beetje vieze vraag,maar ben toch benieuwd of iemand het weet?!

vlak voor dat je ongesteld gaat worden of op de dag zelf schijn je dat te kunnen voelen doormiddel van je vinger naar binnen in je vagina te doen en dat je dan de baarmoedermond moet voelen?

en als je nog niet ongi gaat worden omdat je het net geweest bent,of als je misschien zwanger bent dat je het dan niet kan voelen omdat je baarmoeder dan helemaal naar achteren zit?

ik heb dit dacht ik ergens gelezen hier een keer,en nu dacht ik ik probeer het even bij mezelfmaar ik zit nu   op dag 24 van mijn cylus(gemiddelde cyclus  28 dagen)en ik voelde die baarmoedermond al,betekend dat dat ik dan nu al weet dat ik niet zwanger ben?

alvast bedankt. groetjes corina

Hoi Corina,

Ik heb daar ook al eens aan zitten denken, hoe dat nou werkt. Ik heb bij google even 'stand baarmoedermond' ingetypt en dan krijg je best veel info.
Maar wat ik eruit begrijp is dat je pas echt heel kort voor je NOD zou kunnen voelen dat je baarmoedermond, als je ongesteld zou worden,  weer een beetje open staat ipv dicht. Als je zwanger zou zijn zou die dicht moeten blijven zitten.
Ik weet niet, misschien moet je het zelf nog even nalezen.
Duurt lang he dat wachten.

Liefs, Leontine

hey leontine,

bedankt voor je antwoord,ik heb het zelf al opgezocht via google alleen werd daar nog niet echt wijzer van.
wat ik wel gevonden heb is;bij een vrouw die al eens een keer bevallen is zal de baarmoedermond altijd ietsje open staan,bij een vrouw die nog nooit bevallen is zal de baarmoedermond pot dicht zitten.
en de stand van de baarmoeder zal je iedere dag op het zelfde tijdstip moeten voelen omdat de stand nog wel eens kan veranderen.dit begreep ik er uit tenminste.

in iedergeval bedankt voor je hulp

Hoiii!
Ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat je voor je ongi je baarmoeder kunt voelen en dat dat dan betekend dat je niet zwanger bent, zodra je zwanger bent zou je baarmoeder omhoog moeten trekken en niet meer voelbaar zijn!
Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd!
Liefs Maaike

Dit is onzin! Ik ben zwanger en kan hem voelen!
Je voelt wel dat hij dicht zit.. en harder is.. Je voelt als je ongi gaat worde dat ie iets zachter wordt en iets open gaat staan.
Ook voel je dat hij tijdens je ovulatie open gaat staan.

Maar er zullen vrouwen zijn die hem altijd kunnen voelen.. waarschijnlijk staat ie iets verder terug dan als je ongi wordt maar dat verschil heb ik  nooit op gelet.

Liefs Jazzie

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen.. Je kunt niet voelen of je zwanger bent.
Je kunt er misschien een extra vermoeden door krijgen.
Wat ik wel beide keren had is witte vloed of te wel wat dikkere afscheiding die echt wit is.
Meid! succes. maar het kan best zijn dat je alle kwalen heb en niet zwanger en geen kwalen en wel zwanger!

(o en sorry als ik net cru over kwam. dat was niet de bedoeling.. maar ik bedoelde dat het niet zo hoeft te zijn dat je hem niet voelt.. denk dat dat van je baarmoeder en stand afhangt)

Liefs Jazzie

iedereen bedankt voor jullie reactie.

jazzie,

ik had van mijn eerste ook witte vloed,maar heb nu helemaal niks,en als ik voel van binnen voeld het zacht en week,maar ik moet wel zeggen dat ik echt maar weinig dagen in de maand heb dat het hard voelt,eigenlijk bijna niet omdat ik sinds  ik vorig jaar bevallen ben van mijn zoontje ik altijd zeiknat van onderen ben!
voor mijn 1e zwangerschap was ik regelmatig ''KURK'' droog waardoor ik toen de tijd met vrijen ook regelmatig pijn had,en nu ben ik vaak zo nat dat mijn vriend zeg maar vaak weinig voeld omdat hij het idee heeft dat ie er in zwemt!.

maar heb jij nu ook last van candida?want dat is vaak die ''witte vloed'' wat je kan krijgen.......

Terug
Bovenaan