kan wel janken zeg

Leuk he van die driftige kinderen....
Feline zit ook in de nee fase en wil steeds haar speen hebben. Vandaag was het winkelen ook een klein drama, want elke winkel die ik inliep (stuk of 10 totaal) was het gillen en nee zeggen en heeeeel boos kijken.
Gelukkig slaat ze niet, dat valt dan weer mee.

Maar hoe zwaar ik het vind om de speen niet te geven, ze krijg hem niet. Anders lopen ze straks over je heen. Of je moet dan nog strenger gaan corrigeren om je kind normaal gedrag bij te brengen.
Feline heeft deze week al een aantal pittige driftbuien gehad, gisteren ging ze bijna overgeven.
Als ze dan is uitgeraast wil ze vaak knuffelen en dat doe ik dan ook. Wordt trouwens ook geadviseerd door CB en opvoedkundigen om dat echt te doen.
En voor ze naar bed gaat zeg ik altijd hoe lief ze is geweest en hoe leuk de dag was en knuffelen we even. Ik ga niet zeggen: je was wel stout vandaag. Is ook echt heel belangrijk.

Succes en sterkte en als je het van je af wil schrijven lekker doen!!

groetjes Maris

Hoi Moekje,

Ik begrijp niet helemaal waarom je het zo erg vindt dat je kindje een dag met zijn toetje en speen rondloopt? Hij geeft duidelijk aan dat hij die vandaag nodig heeft omdat hij een rotdag heeft. Hij voelt zich waarschijnlijk niet lekker en zoekt troost en steun bij zijn toet en speen. Daar is die toch ook voor?
Ik lees dat jij ervoor wil waken dat het een gewoonte voor hem wordt, maar je schrijft ook dat hij zichzelf niet is. Dan zou ik wel een uitzondering maken.
In mijn ogen zijn spenen en tutdoeken daarvoor bedoeld. Als ik me zelf niet goed voel, ga ik ook lekker op de bank hangen, eet ik een lekker stuk chocolade en ben ik niet altijd even vrolijk voor mijn omgeving.
Misschien heb je er wat aan en misschien denk je wel "wat een onzin, je begrijpt er niks van..."! Dat kan natuurlijk ook, want ik lees dat de meeste moeders er hier een beetje hetzelfde over denken als jou! Ik hoop dus niet dat je het erg vind dat ik dit opgeschreven heb! Maar zo denk ik erover. Jezelf niet te druk maken en gewoon lekker laten tutten!

Groetjes Babybelle

hoi moekje,

ik sluit me helemaal aan bij de vorige schrijfster. Een speentje en knuffel zijn er toch voor om ze te troosten als ze moe zijn of uit hun hum.
Ik zou er echt geen drama van maken maar lekker zijn speentje geven. Ze zijn nog zo klein, levi krijgt ook zijn speen en doek als hij moe is of als hij niet lekker in zijn vel zit en er duidelijk behoeft aan heeft.
Meestal gooit hij na het slapen speen en doek zelf in bed maar soms heeft hij lekker een troeteldagje, nou prima toch!!

Zo heb ik het ook altijd bij de oudste 2 gedaan en die zijn ook aardig opgedroogd

groetjes chimene

Hé Moekje,

Het lijkt me ontzettend moeilijk om zulke heftige confrontaties te hebben met je kind.
Isabelle heeft ook wel de 'nee' fase en laat duidelijk zien dat ze een eigen willetje heeft maar gelukkig niet zo heftig als bij jullie. Ik zou ook niet goed weten hoe je daar het beste op kunt reageren.

Maar over het wel of niet spenen wil ik nog wel wat zeggen. Isabelle duimt als ze moe, boos of verdrietig is. Het is voor haar echt een troost. Tja, die duim kan ik niet in de kast leggen... Misschien moet je die speen dus toch af en toe toelaten? Als het geen oplossing is voor de situatie kun je terug pakken op je oude regel.

Ik vind ook dat je kind in huis niet de regels mag bepalen. Slaan, met speelgoed gooien, gillen enz. moet je niet accepteren. Maar vind je ook dat je over je heen laat lopen als je een speen tijdelijk toestaat?

Ik hoop dat je mannetje snel weer rustig wordt (met of zonder speen).

Sterkte daar, x Linda

hoi meiden

ben blij met alle meningen hoor
en ookal komt die niet overeen met die van mij
je mag hem zeker geven

het is namelijk zo met die TUT. dat Ryan boos wordt om iets anders , daarvan over de rooie gaat en dan komt hij ook wel knuffelen en troost ik hem zeker ook maar dan wil hij ineens zijn tut .
ik zie dat meer als beloning voor zijn hysterische gedrag.
plus nog eens dat het bij Ryan dus niet werk om EVEN te troosten maar hij houdt hem dus dagelijk de hele dag in.

vanaf 8 maanden had hij geen tut meer overdag alleen nog maar in bed
ging perfect totdat hij van zijn grote nicht zag (Ryan ging elke maandag naar mijn zus voor oppas) een paar maamnden geleden dat die wle de hele dag haar tutdoek mag.
Ryan ziet het verschil niet dus hij kreeg ook zijn tutdoek
maar wilt hem dus de hele dag tutdoek en speen.

sinds een paar weekjes past mij zus tijdelijk niet meer op omdat ik ziek thuis ben
(voor mijn rug een heel verhaal , vertel ik nog wel)
dus ben ik het aan het afleren
ging nu 1,5 week goed dat hij hem niet meer kreeg en dus niet meer om vroeg overdag tot gister dus.
maar nu is hij dus de hele dag druk doen met slaan slaan en slaan en als hij dus "straf"krijgt wilt hij zijn tut en dat is de rede dat ik hem niet geef want dan heeft hij met zijn gedrag bereikt wat die wilt

zo zie ik het
en ik weet dat ze nog klein zijn maar Ryan weet heel goed dat slaan NIET mag
dat begreep hij ervoor ook .
het zal wle een fase zijn en mama troost hem ook zeker wel
en ik stop hem altijd in met een knuffle en kus , hoe de dag ook is geweest.
maar pfff hoop dat deze vase snel voorbij is.

groetjes moekje

Hoi Moekje en de rest..

Ik moest er bijna van lachen!! Zo herkenbaar!
Dacht even dat het alleen hier was..haha
Eergisteren was ik met Lieve ook even naar het winkelcentrum..In die centrale hal ging het nog, maar net als bij Mariska, ging ze bij elke winkel waar ik in wilde gillen en NEEEEE roepen..

Bij de AH openden ze een nieuwe kassa voor mij erbij..zo dat ik meteen kon doorlopen..haha, toch nog een voordeeltje!

Ik had dit met haar nog niet meegemaakt..
Ze is normaal heel makkelijk!
De speen is hier overdag ook taboe!
Vind dat voor in bed, en hou dit ook vol. Snap dat sommige het zien als troost oid, maar Lieve praat erg veel, en ik wil niet dat ze met de speen in telkens praat. Is erg slecht voor de motoriek van de mond. Ze praten dan helemaal naar de stand van de tong met speen..Snappen jullie wat ik bedoel??
Dus al hebben ze de speen niet in, dan klinkt het wel zo als ze praten..
Mijn oudste twee hebben beide nooit een speen gehad. Ik blijf er nl bij, dat kids niet weten dat er een speen bestaat als ze zo klein zijn, en hem niet echt nodig hebben..Gewoon aangewend dus..
Mijn mening hoor..ik respecteer die van anderen zeker ook!
Ben bij Lieve er toch aan begonnen, omdat ze al zoveel moest toen ze klein was..Mee naar school,   dus wakker maken etc..
Maar wil er nu ook weer vanaf..

Moekje ik snap dus goed wat je doet, en hoe lastig ook..de aanhouder wint!
Succes, en grappig dat veel kids nu in deze fase zitten..
Lieve moet morgen naar het CB..hopelijk gedraagt ze zich daar een beetje..hihi
Gr Rina

Naar is dit he, om GEK van te worden. Nu is mijn oudste ook nog eens een ADHD kind, dus bij hem is dit gedrag nooit overgegaan, gaat waarschijnlijk ook nooit over, maar is nu redelijk onder controle te krijgen met medicatie, therapie enzo....
Maar ben dus een redelijke ervaringsdeskundige als het gaat om moeilijk gedrag...

Eline is momenteel ook erg aan het uitproberen. Zij is niet van het slaan, maar van het knijpen (een echte griet dus, hihi), en dan zegt ze ook nog au erbij, maar ze heeft natuurlijk eigenlijk geen flauw benul wat dat au betekend, ze praat ons gewoon gezellig na. Ik heb ooit wel eens de tip gekregen (bij mijn zoon toendertijd) om hem terug te slaan, bijten, knijpen, zodat hij zou voelen hoe het was. Dit heb ik toen (logisch denk ik ) niet uitgeprobeerd.

Ik denk dat het toch een kwestie van volhouden, volhouden en volhouden is.  En ik vind het ook nooit zo erg als mijn kinderen eens een dag aan het draken zijn, ik ben ook weleens chagrijnig of heb mijn dag niet.  Maar soms kan het wel knap lastig zijn. Maar troost  je, het gaat bij bijna ieder kind vanzelf weer over....

En ach, als zon lapje nou werkt voor hem, ik zou het dan wel geven. Bijzondere situaties vragen er soms om om van de regels af te wijken. Ik denk ook niet dat hij dit zou zien als, HA, heb ik haar toch zo gek gekregen om het te geven. Hij zal waarschijnlijk gewoon lekker ermee gaan tutten, en als hij weer wat beter in zijn vel zit, zal hij zijn lapje en speen ook niet meer nodig hebben...

Maar goed, dit is hoe ik er tegen aan kijk.

Ik denk dat Ryan niet lekker in zijn vel zit, dus begrijp ook niet, waarom hij zijn toet dan niet mag. kinderen van die leeftijd bgrijpen sommige dingen echt nog niet.
Ik denk als hij weer wat rustiger is dat je dan rustig zijn tott weer kunt afbouwen.
Jesse geef ik zijn speentje alleen in bed of als hij heel verdrietig is of ziek.
hij Begrijpt dan niet waarom hij hem dan niet mag. Ik vind dat zielig. Straks als hij het beter begrijpt zwaaien we samen de speen uit.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan