Hai Moekje,
moeilijk deze fase hé?! Dylano zit er ook middenin. Kan er goed wat van krijgen! Ben al zo moe, en dan gaat hij je echt uitdagen. Als hij zn zin niet krijgt, dan kun je gerust alles opruimen, want alles gaat de lucht in, of anders zijn ik, papa, Spooky (poes) of Jazzy (hond) de pineut. Dan gaat hij dus ook slaan. Nou, dit laat ik dus ook ECHT niet toe hé?!
Ik verbaas mezelf over de meningen van sommige meiden, om toch maar die tut te geven. Natuurlijk moet ieder dit voor zichzelf weten, maar bij mij zou dit dus niet opgaan.
Nou heeft hij geen tut meer, al heel erg lang niet meer, maar voor hem is zijn tut zijn kroel. Als hij dus een driftbui krijgt, krijgt hij zn kroel dus echt niet! NOW WAY!!! Ik weet zeker dat Dylano slimmer is, dan dat hij zichzelf soms voordoet.
Zal je een voorbeeldje noemen: Waren laatst bij mijn ouders. Nou wou hij met alle geweld museli van mijn ma eten. Terwijl ik duidelijk had gezegd; NEE!! Nou, toen kreeg hij me toch een driftbui hé.
Mijn ma heeft hem zijn zin gegeven (waar ik echt niet blij mee was) en weet je wat meneertje deed?? Hij zat me recht in mn gezicht uit te lachen, aaaaarrrrrgggghhh!!! En dan ook echt met zo'n geniepig lachje, zo van: Kijk mama, maar ik heb mn zin. Dus dom zijn ze echt niet hoor.
Dylano moet weten dat WIJ de baas zijn en niet HIJ. Ik denk echt dat dit een fase is, en het nix te maken heeft met "niet lekker in zn vel zitten".
Dylano moet hier in de hoek met zijn gezicht naar de muur, hij vind het helemaal nix, maar ik heb hem hier wel mee, en daarna is het een heel ander kind, daar doe ik het voor hoor. Vind het ook nie leuk om hem straf te moeten geven, maar hij moet weten waar hij aan toe is.
Hij moet me ook altijd aankijken als zijn tijd in de hoek erop zit. Dan zeg ik hem wrm hij in de hoek moest. Nou, dit vertikt hij de laatste dagen ook. Nou ja, dan blijf je toch lekker in de hoek zitten?? En eindelijk, na een xtje of 7, besluit hij dan toch maar om me aan te kijken, want hij weet dat hij toch niet wint. Ja, ik ben wat dat betreft mss wel streng, maar het werpt wel zn vruchten af, dus daar doe ik het voor.
En als hij aan mn haren trekt omdat hij boos is, doe ik het bij hem gwn terug, dan weet ie zelf hoe het voelt.
Als hij me in mn gezicht slaat, doe ik dat tuurlijk niet terug hé, dat vind ik weer te ver gaan. Maar hij weet iig dat aan de haren trekken, niet fijn is nu
Mijn mening is: Doe wat je gevoel zegt wat je moet doen. Ik ben het helemaal met jou eens, dat je hem niet zn zin moet geven als hij erom vraagt. Als je hem zijn tutje uit zichzelf geeft, is het nog wat anders, want dan doe JIJ het en niet HIJ, dus heb jij de overmacht over hem.
En conseqent blijven, dan weet hij waar hij aan toe is.
Heel veel succes en kracht toegewenst met je mannetje!
Knuf Debby.