kan wel janken zeg

hoi meiden

bedankt voor al jullie reactie's

maar ik lees veel: "Hij zit niet lekker in zijn vel"

ik denk helemaal niet dat dat het geval is.
Ryan is niet ziek, niet moe of zo iets

maar gewoon lekker aan het uitproberen en de kont in de krib aan het gooien

en ik vind dan niet dat hij daarvoor als beloning een toetie mag hebben.

gelukkig ging het vandaag al stukke beter .

groetjes en allemala bedankt voor jullie meningen/ reacties; en adviezen

moekje en   baldadige  Ryan

Hai Moekje,

moeilijk deze fase hé?! Dylano zit er ook middenin. Kan er goed wat van krijgen! Ben al zo moe, en dan gaat hij je echt uitdagen. Als hij zn zin niet krijgt, dan kun je gerust alles opruimen, want alles gaat de lucht in, of anders zijn ik, papa, Spooky (poes) of Jazzy (hond) de pineut. Dan gaat hij dus ook slaan. Nou, dit laat ik dus ook ECHT niet toe hé?!
Ik verbaas mezelf over de meningen van sommige meiden, om toch maar die tut te geven. Natuurlijk moet ieder dit voor zichzelf weten, maar bij mij zou dit dus niet opgaan.
Nou heeft hij geen tut meer, al heel erg lang niet meer, maar voor hem is zijn tut zijn kroel. Als hij dus een driftbui krijgt, krijgt hij zn kroel dus echt niet! NOW WAY!!! Ik weet zeker dat Dylano slimmer is, dan dat hij zichzelf soms voordoet.
Zal je een voorbeeldje noemen: Waren laatst bij mijn ouders. Nou wou hij met alle geweld museli van mijn ma eten. Terwijl ik duidelijk had gezegd; NEE!! Nou, toen kreeg hij me toch een driftbui hé.
Mijn ma heeft hem zijn zin gegeven (waar ik echt niet blij mee was) en weet je wat meneertje deed?? Hij zat me recht in mn gezicht uit te lachen, aaaaarrrrrgggghhh!!! En dan ook echt met zo'n geniepig lachje, zo van: Kijk mama, maar ik heb mn zin. Dus dom zijn ze echt niet hoor.
Dylano moet weten dat WIJ de baas zijn en niet HIJ. Ik denk echt dat dit een fase is, en het nix te maken heeft met "niet lekker in zn vel zitten".
Dylano moet hier in de hoek met zijn gezicht naar de muur, hij vind het helemaal nix, maar ik heb hem hier wel mee, en daarna is het een heel ander kind, daar doe ik het voor hoor. Vind het ook nie leuk om hem straf te moeten geven, maar hij moet weten waar hij aan toe is.
Hij moet me ook altijd aankijken als zijn tijd in de hoek erop zit. Dan zeg ik hem wrm hij in de hoek moest. Nou, dit vertikt hij de laatste dagen ook. Nou ja, dan blijf je toch lekker in de hoek zitten?? En eindelijk, na een xtje of 7, besluit hij dan toch maar om me aan te kijken, want hij weet dat hij toch niet wint. Ja, ik ben wat dat betreft mss wel streng, maar het werpt wel zn vruchten af, dus daar doe ik het voor.
En als hij aan mn haren trekt omdat hij boos is, doe ik het bij hem gwn terug, dan weet ie zelf hoe het voelt.
Als hij me in mn gezicht slaat, doe ik dat tuurlijk niet terug hé, dat vind ik weer te ver gaan. Maar hij weet iig dat aan de haren trekken, niet fijn is nu

Mijn mening is: Doe wat je gevoel zegt wat je moet doen. Ik ben het helemaal met jou eens, dat je hem niet zn zin moet geven als hij erom vraagt. Als je hem zijn tutje uit zichzelf geeft, is het nog wat anders, want dan doe JIJ het en niet HIJ, dus heb jij de overmacht over hem.
En conseqent blijven, dan weet hij waar hij aan toe is.

Heel veel succes en kracht toegewenst met je mannetje!

Knuf Debby.

Hoi hoi!
Heerlijke leeftijd he
Tja, en de een heeft een pittiger karakter dan de ander. Maar ik herken mijn zoon hierin! Hij is nu 4 jaar, maar heeft dit ook op deze manier die jij omschrijft gehad. Hopeloos werd ik ervan. Hij ging ook nog met zijn hoofd op de grond bonken, heel hard...
Wij hebben het zoveel mogelijk genegeerd, en toen hij bijna 2 was zijn we begonnen met op de gang te zetten. Nu komt dat nog niet echt bij ze aan, hoewel het niet verkeerd is, is voor jezelf ook wel ff prettig om ze achter de deur te laten brullen.
Onze zoon had de ruimte nodig, hij gooide later ook met spullen, gooide zijn hele lichaam in de strijd...wij hebben hem wel eens een paar keer onder de koude douche gezet, omdat hij erin bleef. Met kleren en al...dit hielp. Maar dan moet het wel héél extreem zijn, en dan moeten ze ook iets ouder zijn dan anderhalf misschien.
De laatste keer onder de koude douche is een paar maanden geleden.
Lieke, onze dochter van anderhalf, heeft het tot nu toe niet zo extreem, maar ja, kan nog komen!
Ik wens je veel succes!

Ik lees zo nu en dan dit forum wel eens, reageer eigenlijk nooit.
Maar wat ik nu af en toe in de reacties lees, zie ik toch echt een beetje anders.
Kinderen van deze leeftijd snappen nog niet wat stout is.
Kinderen van deze leeftijd hebben nog niet de intentie om jou pijn te doen (of om je te pesten).
Kinderen van deze leeftijd zijn wel heel veel gefrustreerd. Om alles wat ze al willen zeggen of doen, maar door hun leeftijd nog niet kunnen. Ik persoonlijk zie slaan (of zichzelf slaan) meer als uiting van frustratie dan als gerichte agressie tegen jou, spullen of zichzelf.  Deze dreumessen  zijn impulsief. Snappen misschien je nee wel, maar zullen het een uur later weer doen. Ze kunnen zichzelf niet afremmen.
Ik geloof wel dat kinderen door kunnen krijgen dat zij aandacht krijgen door op een bepaalde manier te doen. Ik sla en mijn omgeving reageert. Dat is aandacht.  
Ik geloof niet dat op deze leeftijd straf een helpend middel is. Ik geloof niet dat een kind van anderhalf snapt waarom hij met zijn hoofd naar de muur in de hoek moet staan. Of waarom hij jou aan moet kijken als je hem uitlegt waarom hij daar staat.

De wereld is nog niet heel duidelijk voor onze kindertjes. Daar ben je een vader of moeder voor. Om het wel duidelijk te maken. Ik ben het wel eens met het feit dat er grenzen moeten zijn. Maar dat kan ook door die grens aan te geven. Steeds weer. En ook door die boze dreumes te accepteren. Laat hem uitrazen en geef hem daarna een knuffel of zijn knuffel. Je kunt mij niet wijsmaken dat hij zich prettig voelt bij dit gedrag!  
Volgens mij is een heel  algemeen advies: zeg rustig en duidelijk " nee, ik wil niet dat je dit doet" (geen hele preek, hou het kort).  Laat hem zien wat hij  wel mag. Probeer hem af te leiden.  Gebruik humor. Laat hem uitrazen als hij toch driftig wordt. En geef hem na zijn driftbui een dikke knuffel.  Troost hem.  

Maargoed, bedoel hier niemand te beleren. Ieder zijn mening. Ik vind het alleen wel heel erg als kinderen van deze leeftijd op de gang terecht komen. Terwijl  hun bewustzijn (snappen nog  weinig van het gevolg van hun daden) nog zo klein is.  
In  ieder geval: succes ermee. Ik weet uit  eigen ervaring hoe moeilijk en uitputtend het soms is!

Ravindra, jij weet het heel goed te verwoorden. Dit is ook wat ik vind, alleen ik kan het niet zo duidelijk overbrengen!

Ik zie dat er meerdere mensen reageren met de zin: dat begrijpen ze nog niet.....
Sorry hoor, maar ze begrijpen meer dan je denkt.

Ik heb hier een link (sorry voor de betweterigheid) waar wat info staat over kindjes van deze leeftijd;

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/
pedagogiek/8451-dreumes-en-o
pvoeding-van-1-tot-2-jaar.html

Wel even aan elkaar plakken uiteraard.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan