kant- en klaar-potjes of zelf hapjes maken?

A

Anoniem

Guest
Nou de vraag spreekt voor zich he?
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen:
geven jullie voornamelijk potjesvoeding of zelf koken
voor de kleintjes?

PS mijn kleine is nu 6 mnd oud

Hij is volgens mij wel toe aan andere hapjes dan
gepureerde banaan, gepureerde bloemkool etc.
Dus gevarieerder dan dat. Ik ben ff benieuwd naar jullie
ervaringen rond deze leeftijd

Hoi, ik maak altijd vers voor ons zoontje.
Uit een potje vind ik handig als je eens ergens naartoe moet, of als je weinig tijd hebt.
Ik vind een potje ook echt vies smaken!!

Ik maak gemiddeld 2 verschillende groenten (met aardappels) in de week.
Dat vries ik dan in.
Ik maak o.a. Bloemkool, broccoli, sperzienboontjes en worteltjes.
En bietjes heeft hij ook op van de week, maar dat mogen ze schijnbaar max. 2x in de week hebben ivm nitraten ofzo??
Nu heb ik spinazie gehaald voor hem en bloemkool.
Dus dat krijgt ie deze week lekker.
Ook doe ik deze week een kipfiletje koken, en dat erbij.
Daar zal hij ook wel van gaan smullen denk ik.

Pureren doe ik zelden mee, ja alleen met fruit wat moelijk te prakken is.
Ik doe alles met de vork prakken.
Dat mag nu wel hoor, als je kindje 6mnd is.

Succes!!

Groetjes Debby.

Hoi happy,

ik geef nooi potjes eten omdat het hoofdingrediënt van de groentepotjes eigenlijk altijd aardappelzetmeel is en van de potjes fruit altijd appelsap is. Heb je de potjes weleens geproefd? Er zit geen smaak aan. Stijn is nu helemaal gek op banaan en appel. De wortels zijn even wat minder favoriet. Ik kook trouwens ineen keer een hele zak en die doe ik in de keukenmachine en dan maak ik ze neit te fijn en dan doe ik ze in kleine bakjes (die je voor heel weinig bij de xenos kan kopen) in de vriezer en haal ik als ik een potje opwarm meteen een uit de vriezer voor de volgende dag.

Groetjes van marloes

Nee, vind ik ook nie hoor Marloes!!
Ik vind die potjes groente maar vies!!
Die fruit vind ik wel lekker
Maar er kan nix op tegen vers eten vind ik zelf.
En het is goedkoper ook nog.

Hallo dames,

Ik ben een echte potjes-mama! Zeker de eerste maanden. Zo fijn als die potjes zijn, kan ik het nooit krijgen. Als hij ongeveer 8 maanden is, zal hij steeds vaker met de pot mee eten en dan vries ik ook wel hapjes in, maar omdat wij nogal eens pittig en gekruid eten, zal hij ook dan nog geregeld een potje eten. Fruit maak ik dan meestal vers.

Ik denk wel een: "Zo gevarieerd als die potjes zijn, zal ik nooit voor hem koken (7 groenteschotel bijvoorbeeld)!"

Bij mijn dochter heb ik het ook altijd zo gedaan. Zij is een zeer goede eter die werkelijk álles lust, behalve pizza. Als mijn man en ik pizza eten, dan eet Eva nog steeds graag en met veel smaak een potje (15+ maanden potje).

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

er is absolluut nix mis met potjes hoor.
Maar ik vind ze zelf niet lekker, en vind ze ook behoorlijk aan de prijs.
Dan maak ik het ook niet gevarieerd hoor, maar ik vind het belangrijk dat hij zijn groente binnenkrijgt.
Maar de 1 heeft liever een potje, en de ander liever vers, en daar is helemaal nix mis mee.
Belangrijk is dat ze eten toch?
Toevallig heeft Dylano vandaag uit een potje op... aardappeltjes met sperzienboontjes en rundvlees. Hij vond het wel lekker

En weet je wat ik raar vind??
Ze adviseren om met koolsoorten pas vanaf een jaar te beginnen glf ik.
Maar ze hebben wel potjes van Olvarit, bloemkoolsmaak, vanaf 4mnd!!
Snappen jullie het nog??

Maar goed... Dylano vind gelukkig alles lekker (tot nu toe), dus ben daar erg blij mee.

Groetjes Debby.

Hai Debbie,

Voor spinazie geldt hetzelfde als voor bietjes. Er zit in spinazie ontzettend veel nitraat. Niet meer dan 1 x per week eten wordt voor volwassenen aangeraden dus voor je beeb zou ik het ook zeker beperken.

gr.Ing

Oooohhh, harstikke bedankt hoor!!
Had ik zo niet geweten, maar zo leren we weer bij
Is maar goed, dat ik diepvriesspinazie heb gekocht, haha!!

Terug
Bovenaan