kant- en klaar-potjes of zelf hapjes maken?

Hoi allemaal,

Het meeste dat Daan te eten krijgt is vers, maar af en toe voor het gemak toch een potje. Vooral als ik geen groente in huis heb die Daan al mag hebben.
Als ik vers maak kook ik in een keer een grote hoeveelheid en meng alles onder elkaar en vries dat in porties in (bakjes van Xenos ed), potje 's avonds uit de vriezer en de volgende dag een heerlijk gezonde maaltijd.
Daan houd nog niet van grover eten, weigert dan na 2 happen zijn mond open te doen en gaat kokhalzen dus ik pureer alles nog superglad, evt aanmaken met wat opvolgmelk zodat het echt lekker smeuig wordt, maar dan gaat het er in als koek, vooral bruine bonen met appeltjes.

Liefs Saskia

Lotte krijgt zo'n beetje half om half. Fruit is wel bijna altijd vers. Ik geef haar ook wel eens groente uit blik. Er handig die hele kleine blikjes. Toch 100% groente, maar minstens net zo makkelijk als met een potje en met de staafmixer net zo fijn gepureerd. Super als je een keer iets eet wat ze niet mag.

Groetjes, Marisa

Hoi,
's ochtends krijgt Veerle altijd een appel, peer of banaan gepureerd met een liga erdoorheen en 's avonds krijgt Veerle een potje bruine bonen met appeltjes. Ik wilde ook alles zelf maken, ALLEEEEEEEN onze dame eet 's avonds alleen maar een potje olvarit bruine bonen met appeltjes, andere smaken zijn niet goed en vooral ons eigen gemaakte eten wordt gelijk weer uitgespuugd, dus we gaan nog maar eventjes door met de groentepotjes (potje fruit vindt ze niet lekker, dan is zelfgemaakt weer goed).
Groetjes,
Floor

quote: muis28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 21:56:31'));

Daan houd nog niet van grover eten, weigert dan na 2 happen zijn mond open te doen en gaat kokhalzen dus ik pureer alles nog superglad, evt aanmaken met wat opvolgmelk zodat het echt lekker smeuig wordt, maar dan gaat het er in als koek, vooral bruine bonen met appeltjes.

Liefs Saskia

Hoi Saskia, die bruine bonen met appeltjes... Is dat uit een pot van Hak oid.
Of een potje van bijv. Olvarit?

Leuk hoor om te weten wat de ukjes allemaal al krijgen.

Ik heb trouwens vandaag eten gemaakt voor de week, maar omdat ik ook spinazie had gehaald (en niet wist dat ze dat maar beperkt mogen hebben in de week), zijn het 4 bakjes met bloemkool gewordne, en 1 met spinazie.
Ik heb er aardappeltjes bijgedaan (zoals altijd), maar ook voor de 1ste x gekookte kip.
Ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden.
Het zal vandaag nog niet worden dat hij dat krijgt, want had al bietjes met aardappelen uitgehaald, zonder vlees.

Groetjes Debby.

Misschien een handige tip.
Ik doe nog wel eens een pan aardappelen koken (nou ja, niet zo veel natuurlijk) en een paar verschillende soorten groeten.
Dan verschillende porties maken en in plastic bekertjes, magnetronfolie er over, elastiekje er om heen en in de diepvries.

Geen potjes of prakjes voor Nola!

Ik probeer onze meid wel volgens de rapley methode te laten eten. Betekend vuist grote stukjes aanbieden in plaats van alles pureren.
Eerste week ging het erg moeilijk, ze liet het snel vallen.
Maar nu na drie weken loopt het erg goed. Tja er valt nog steeds veel op de grond en op haar stoel, maar ze krijgt redelijk wat binnen: pompoen, wortel, courgette, broccoli, appel, banaan mango, tomaat etc
We proberen steeds meer, en het is heel gezellig: we kunnen samen eten zonder dat we haar moeten voeren.....
Op een wat mindere eetdag heb ik wel eens wat gepureerd: maar dat wil ze niet echt!
Die potjes uit de gratis pakketten zullen denk ik in de kast blijven staan.....
(al klinkt het lekker soms zoals het beschreven is...)
Voordeel: ik krijg ook wat meer fruit binnen: de restjes van mijn meisje!!!

Maar iedereen : het is wel erg leuk hè dat ze wat anders eten dan alleen maar melk! Zo schattig dat snoetjes bij ieder hapje, zo serieus!

groetjes
Karen

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-12-2007 13:17:38'));

Lotte krijgt zo'n beetje half om half. Fruit is wel bijna altijd vers. Ik geef haar ook wel eens groente uit blik. Er handig die hele kleine blikjes. Toch 100% groente, maar minstens net zo makkelijk als met een potje en met de staafmixer net zo fijn gepureerd. Super als je een keer iets eet wat ze niet mag.

Groetjes, Marisa

Dat dacht ik ook Marisa: alleen uitkijken, er zit vaak zout in verwerkt en daar moet je nog een beetje voorzichtig mee zijn!

groetjes
Karen

Terug
Bovenaan