kant- en klaar-potjes of zelf hapjes maken?

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2007 21:40:04'));

Hoi Karin,

er is absolluut nix mis met potjes hoor.
Maar ik vind ze zelf niet lekker, en vind ze ook behoorlijk aan de prijs.
Dan maak ik het ook niet gevarieerd hoor, maar ik vind het belangrijk dat hij zijn groente binnenkrijgt.
Maar de 1 heeft liever een potje, en de ander liever vers, en daar is helemaal nix mis mee.
Belangrijk is dat ze eten toch?
Toevallig heeft Dylano vandaag uit een potje op... aardappeltjes met sperzienboontjes en rundvlees. Hij vond het wel lekker

En weet je wat ik raar vind??
Ze adviseren om met koolsoorten pas vanaf een jaar te beginnen glf ik.
Maar ze hebben wel potjes van Olvarit, bloemkoolsmaak, vanaf 4mnd!!
Snappen jullie het nog??

Maar goed... Dylano vind gelukkig alles lekker (tot nu toe), dus ben daar erg blij mee.

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

bloemkool is de enige uitzondering op de kolen. Kolen met bladeren zijn nog te zwaar maar bloemkool is lekker licht verteerbaar. Potjes worden hier aleen geadviseerd als je een   keer weg gaat omdat het lijkt dat het heel erg gevarieerd is maar het hoofdbestanddeel is bijna altijd aardappelmeel en dat is het enige wat ze dan leren eten.

Groetjes van Marloes

quote: kaatje40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-12-2007 19:56:52'));

Hallo dames,

Ik ben een echte potjes-mama! Zeker de eerste maanden. Zo fijn als die potjes zijn, kan ik het nooit krijgen. Als hij ongeveer 8 maanden is, zal hij steeds vaker met de pot mee eten en dan vries ik ook wel hapjes in, maar omdat wij nogal eens pittig en gekruid eten, zal hij ook dan nog geregeld een potje eten. Fruit maak ik dan meestal vers.

Ik denk wel een: "Zo gevarieerd als die potjes zijn, zal ik nooit voor hem koken (7 groenteschotel bijvoorbeeld)!"

Bij mijn dochter heb ik het ook altijd zo gedaan. Zij is een zeer goede eter die werkelijk álles lust, behalve pizza. Als mijn man en ik pizza eten, dan eet Eva nog steeds graag en met veel smaak een potje (15+ maanden potje).

Groetjes, Karin

Hoi karin,

weet je dat geprakt eten met stukjes erin beter is voor de mondmotoriek van je kleintje? Heel belangrijk als ze leren praten. Het hoeft echt niet bijna vloeibaar te zijn hoor. Stijn krijgt nu zo'n twee weken bijvoeding en krijgt de meeste stukjes prima weg.

Groetjes van Marloes

Jij prakt/pureert het dus niet superfijn, Marloes?
Ben je nog steeds van plan (of missch al bezig) om
volgens de Rapley methode te voeden?

Tot nu toe heb ik steeds simpele gerechtjes gepureerd zoals banaan, appel, worteltjes, bloemkool maar ik wil dus meer gaan
varieren en ook eens meer met aardappels gaan doen, vandaar dit topic.   De site www.keukenkikker.nl is heel leuk en lekker.

Geeft iemand van jullie (met kleintjes rond 6 mnd) trouwens al
drinken uit een beker ipv fles??   Dat schijnt ook beter te zijn voor de mondmotoriek en zeker ook beter als ze tandjes krijgen...

quote: happy75 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 12:55:32'));

Jij prakt/pureert het dus niet superfijn, Marloes?
Ben je nog steeds van plan (of missch al bezig) om
volgens de Rapley methode te voeden?

Tot nu toe heb ik steeds simpele gerechtjes gepureerd zoals banaan, appel, worteltjes, bloemkool maar ik wil dus meer gaan
varieren en ook eens meer met aardappels gaan doen, vandaar dit topic.   De site www.keukenkikker.nl is heel leuk en lekker.

Geeft iemand van jullie (met kleintjes rond 6 mnd) trouwens al
drinken uit een beker ipv fles??   Dat schijnt ook beter te zijn voor de mondmotoriek en zeker ook beter als ze tandjes krijgen...

Hoi happy,

ik voed niet volgens de rapleymethode, maar prak het eten met een vork. Appel rasp ik met een fijne rasp. Als ik een grote hoeveelheid kook hak ik het grof met de keukenmachine. Eventuele stukjes prak ik nog wat na het opwarmen.

Stijn krijgt thee en water uit een bekertje te drinken. Dat gaat goed. Ik doe hem natuurlijk niet te vol. Laatst had mijn man smoothies gemaakt van yoghurt, banaan en roosvicee en toen heeft Stijn daar ook wat van gehad in zijn bekertje en daar genoot hij echt van. Ik vind het ook geen gezicht als kinderen heel de dag met een tuitbeker slepen of erger nog (zoals mijn buurmeisje van bijna vier!!!) heel de dag met een fles lopen.

Groetjes van marloes

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2007 15:23:19'));

Wat voor thee geef je dan Marloes??
Of maakt dat niet uit??

Hoi,

ik geef rooibosthee. Dan meestal naturel of herfstthee van de ah. En lekker dat meneer het vind.

Groetjes van marloes

Hoi,

Ik ga binnenkort beginnen met zelf maken....leuk te lezen dat het goed gaat. Ik heb van mijn zus het boek oppper de pop van de AH gekregen. Daar staan echt heel veel gerechten in, echt super.

Groetjes Lynn

Hallo mama's,

Ik kreeg even de indruk dat mensen dachten dat ik me verontschuldigde voor het feit dat ik een potjes-mama ben, maar dit is niet zo hoor! Ik voel me er prima bij  en ik zie dat mijn dochter er het ook goed op heeft gegdaan.

En mocht broccoli niet ook al vanaf 4 maanden?

Een vriendin van mij maakte voor haar dochter vaak hapjes met venkel. Nu weet ik niet of dit een koolsoort is , maar haar dochter was er altijd gek op.

En wat betreft die grovere stukjes. Ik weet dat dat geen kwaad kan. Inmiddels krijgt Bas ook vaak een Liga door zijn fruit. Dat gaat redelijk. Als de stukjes naar zijn zin te groot zijn, dan werkt hij ze wel naar buiten.
Ach, nog maar een paar weekjes en dan is hij alweer een half jaar (). Dan mag hij ook de potjes waar kleine stukjes inzitten.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan