Katoenen luiers een goed idee???

Hoi

Wil even zeggen dat op sommige plaatsen de papieren luiers worden gerecycled (weet even niet precies hoe je het schrijft). Er staat bij het kinderdagverblijf een contaner en er zijn speciale zakken. Daar kan je de luiers inleveren en worden ze hergebruikt.
Ik heb ook wel nagedacht over wat ik wilde. Maar zag dat luiers spoelen totaal niet zitten.
Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Jannie
 
Hoi allemaal!

Hier ben ik nog een keer!

Ik hoorde laatst iets bijzonders..het gebruik van katoenen luiers is niet milieuvriendelijker dan wegwerpluiers, zoals vaak beweerd wordt! De reden hiervoor is het verbruik van (enorme hoeveelheden) water bij het gebruik van katoenen luiers..!

Ik kan hier wel inkomen, maar het druist wel een beetje tegen mijn gevoel in..haha!  

Veel liefs,
Jacomien  

PS Héél goed dat de wegwerpluiers worden gerecyceld (ik weet ook niet hoe je t schrijft)..dat wist ik helemaal niet.
 
Een goed milieu begint bij jezelf...ja, eigenlijk is dat wel een beetje zo. Maar ja, toch heb ik het er niet echt voor over. En inderdaad: je moet de wasmachine ook extra laten draaien. Bovendien: vroeger hadden de meeste moeders geen 'baan', dat maakt het misschien ook iets gemakkelijker (nou ja, het blijft een heel karwei natuurlijk) om je met die katoenen luiers bezig te houden.
 
Hallo Suusje1,

Heb tijdens mij zwangerschap ook lang getwijfeld of ik katoenen of wegwerp luiers zou gebruiken. Heb uiteindelijk toch gekozen voor katoenen luiers. Eigenlijk had ik hier twee redenen voor.
1. milieu
2. kosten. Bambino Mio heeft een compleet pakket (Van luier tot potje) voor totaal 400 euro. Hierin zitten luiers en broekjes in verschillende maten (van newborn tot xl).
Het systeem is eigenlijk hetzelfde als een wegwerpluier. Het is een gewoon broekje met een klittenbandsluiting waarin je een katoenen-inlegger hebt. Over de katoenen inlegger doen wij nog een 'papieren' inleg welke, in geval van een poepluier, het ergste vuil opvangt. Dit papier kan je vervolgens door het toilet spoelen en alleen je luier moet je idd inweken en wassen op 60 graden.

Ons bevalt het prima en overall berekend, ben je toch goedkoper uit dan met de wegwerpluiers.,

Ik gebruik overigens de katoenen luiers alleen thuis, als we weggaan of op vakantie gaan, krijgt Thijs gewoon wegwerp luiers om. (Oke, ben ik maar niet helemaal milieu en kostenbesparend bezig.)
 
Hoi,

Wij gebruiken wegwerpluiers voor onze dochter. De eerste weken zijn zo druk geweest dat ik er niet aan moet denken ook nog al die katoenen luierwas erbij te hebben. De wasmachine maakt al overuren.
En wat betreft het mileu. Al dat wassen is ook niet goed voor het mileu en je portemonne. Het verbruik aan stroom en water van je wasmachine is bijna gelijk aan de extra kosten van wegwerpluiers, heb ik gelezen en gezien de prijzen van energie de laatste tijd kan dat best kloppen.
Ik ben gewoon begonnen met pampers, die zijn zeker goed en ben nu overgestapt op kruitvat luiers goedkoper en ook goed.

Groetjes Reisa.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 16 maanden en gebruik wegwerpluiers. Als hij 1,5 jaar is wil ik overgaan op katoenen luiers ivm zindelijkheids training. Mijn voorkeur gaat uit naar de Tots Bots van Kaatje katoen (zie www.kaatjekatoen.nl). Dat zijn badstof luiers met klittenbad sluiting in vrolijke kleuren met daar overheen een luierbroekje. Ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar ben wel erg benieuwd naar de voor- en nadelen van dit systeem.
 
Hier een fan van katoenen luiers!!  
HIdde draagt ze al vanaf zijn geboorte en het bevalt me echt super
goed!!!!! Hij heeft nergens last van; geen rode billetjes geen uitslag,
niets. De overweiginen waren voor mij gewoon het gemak. Dat klinkt gek
maar ik hoef nu niet te slepen met pakken   papieren luiers (we
wonen 3 hoog) en daarnaast gooi ik ze zo in de wasmachiene en de droger
en zijn ze weer droog. Ze lekken echt nooit door en i9k vind het niet
erg om weer eens een al op de aankleedtafel nat geworden luier weg te
doen. MAar ja, da's natuurlijk heel persoonlijk. Ik gebruik de luiers
van mother ease (www.motherease.com). De sandy's. Die zijn er in 2
maten en de kleine maat paste vanaf het begin prima en die draagt hij
nu ook nog. Hidde is nu 6 maanden en deze maat zou meegaan tot 9
maanden. De maat erna gaat mee tot om en nabij de 2 jaar. Dus dat zou
moeten lukken! Ze zijn niet zo dik als bijvoorbeeld de totsbots van
kaatje katoen en ik vind ze wat zachter aanvoelen, zeker na een paar
keer wassen.



In elk geval ben ik er erg blij mee dat ik ervoor gekozen heb. En dat wassen is echt het werk niet!!



Louise
 
Terug
Bovenaan