Katoenen luiers een goed idee???

Hallo, hier ben ik weer. Ik had in mijn vorig berichtje gezet dat ik momenteel wegwerpluiers gebruik en dat als mijn zoontje 1,5 jaar zou zijn ik over zou gaan op het Tots Bots systeem van Kaatje Katoen. Begin van deze week de katoenen luiers ontvangen. Ik heb gekozen voor Tots Bots luiers met klittenband in de kleur lichtblauw met daar overheen een luierbroekje. De luiers zien er mooi en luxe uit, absoluut niet te vergelijken met hydrofiel luiers waar ik hem normaal mee afdroog. De luiers zijn wel een beetje dik waardoor het best lang duurt als je ze aan de drooglijn wilt drogen. Ik was ook een beetje bezorgd dat hij zijn broeken niet meer zou passen vanwege de dikte, maar dat is geen enkel probleem. Gisteren voor het eerst begonnen. De luiers zitten prettig en irriteren niet. Vandaag had hij zijn eerste volle poepbroek en ik  vond het niet veel extra werk. Normaal was ik alleen in het weekend ivm goedkoop stroom, maar nu was ik dus om de dag. Mijn man gaat 's morgens om 6 uur naar zijn werk en zet voordat hij weggaat de wasmachine aan zodat ik nog was in het goedkope tarief. Ik heb  een positief gevoel  over katoenen luiers. Ik wil alleen anderen NIET tot last zijn en daarom krijgt hij op de 2 dagen dat hij naar het KDV gaat wegwerpluiers aan.

Groetjes,
Moontje
 
Hallo,

Ik ben helemaal voor de katoenen luiers. Ik heb twee zoontjes  1 van bijna twee en 1 van 7 maanden. Ik heb bij beide vanaf dag 1 katoenen luiers gebruikt. De gewone oogjes luiers die je zelf vouwt. De eerste weken maakte ik ze dicht met tape en een strikslib. Later gebruikte ik spelden en de overbroeken van kaatje katoen. Ideaal.
Het spoelen van de luiers valt wel mee, vooral in het begin met de borstvoeding kon je de luiers beter niet spoelen. De urine zorgt voor een betere zuivering dan  het voorspoelen met water. Als de kinderen wat ouder zijn kun je de onlasting vaak zo uit de luier schudden.
Een groot voordeel van de katoenen luier is dat onze zoon vanaf zijn 1 1/2 overdag al droog was. Dus dat scheelt alweer een heleboel luiers.
Katoenen luiers geven echt niet zoveel werk vindt ik.
Onze kinderen dragen ''s nachts wel een pamper.

Groetjes Ingrid
 
Terug
Bovenaan