katoenen luiers

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Ik wil graag katoenen luiers gaan gebruiken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het zijn er nu zoveel waar je uit kan kiezen. Heeft er iemand ervaring en wil die met mij delen?

groetjes Gwendy
(25 weken)

hoi hoi
heb er geen ervaring mee maar petje af dat je het gaat gebruiken.
liefs sil

Hoi,

Ik heb er ook nog geen ervaring mee, maar ik ben ook van plan katoenen luiers te gaan gebruiken. Is veel beter voor het milieu en op den duur is veel spaarzamer. Nadeel alleen is dat je wat extra was hebt.
Op www.katoenenluiers.pagina.nl kun je veel vinden, maar misschien dat je daardoor juist in de war raakt. Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar het is wel veel idd. Ga er eens rustig voor zitten......

xx Syrah

Hoi!

Ik heb bij mijn oudste dochtertje een poosje katoenen luiers gebruikt,
gewone hydrofiele luiers met een plastic strikslip, maar het is me niet
zo goed bevallen. Je moet die strikslip er namelijk zeer nauwkeurig om
knopen, anders gaat het lekken. Ik was er niet zo goed in en mijn
dochter had dus zeker één keer per dag natte kleren. Ik ben er dus al
snel weer mee gestopt. Ik had ook maar één vouwmanier geleerd van de
kraamhulp, voor pasgeboren baby's, ik heb geen idee hoe je luiers moet
vouwen als ze wat groter zijn. Ik weet wel dat er allerlei voorgewouwn
luiers gekocht of geleend kunnen worden, maar dat vond ik zelf te duur
en ik weet ook niet meer waar dat was. Nu gebruik ik dus gewone
wegwerpluiers, gelukkig kunnen die sinds kort hier gereceycled worden!

Succes met je keuze en onderzoek!

Groetjes Marije 28 wkn

Ik gebruik sinds kort ook katoenen luiers voor mijn inmiddels 13 maanden oude zoontje. Toen hij pas geboren was, vond ik 't allemaal veel te hectisch om me ook nog met katoenen luiers bezig te houden, maar nu heb ik daar wel de tijd voor. En zeker nu ik weer zwanger ben, vind ik het wel leuk om alvast met mijn zoontje te 'oefenen', zodat ik straks al wat handigheid heb als de volgende komt.

Als je het wilt doen om geld te besparen, zou ik wel gewoon vouwluiers nemen. Als die strikslips niet zo goed lukken, kun je ook voorgevormde overbroekjes gebruiken. Iets duurder, maar ze sluiten net zo goed als van die elastische wegwerpluiers. En van die overbroekjes heb je er ook niet veel nodig.

Voor het milieu hoef je het niet te doen, want je moet ook meer wassen. Net zo 'slecht' voor het milieu. En katoenen luiers kunnen inderdaad gerecyceld worden.
Ik moet er niet aan denken in iedergeval! Het kost je veel werk. En met een baan en huishouden heb je die tijd die je overhoud wel voor je zelf nodig vind ik.
Succes in ieder geval

Katoenen luiers zijn écht wel beter voor het milieu hoor! Het kost de natuur 200 jaar om een wegwerpluier af te breken! Dat komt doordat het plastic en absorberend papier is, het is altijd nat en kan dus niet goed verbrand worden.
Als je je katoenen luiers niet altijd in de kookwas stopt en wast met ecologisch wasmiddel bespaar je jezelf zo'n 1500 euro per kind per luierperiode en je spaart dus ook het milieu.
Voor mij was dat reden genoeg om voor katoen te kiezen.  

Na veel speurwerk heb ik  gekozen voor Bambinomio, maar mijn kindje is nog niet geboren dus ik kan je nog  geen ervaringsverhaal vertellen.

Succes met het maken van je keuze!

Liefs, el (39w1d)

hallo
aller eerst petje af voor jullie die katoenen luiers gaan gebruiken.
ik heb dr wel een vragje over.
hoe willen/gaan jullie dat doen als jullie een dagje weg gaan of op vakantie  ?
ik bedoel ga je dan de hele dag met vieze luiers in je tas lopen? of gebruiken jullie dan wel weg werpers?
ja misschien een vreemde vraag maar vroeg het me gewoon af.
groetjes wouja

Terug
Bovenaan