katoenen luiers

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Ik wil graag katoenen luiers gaan gebruiken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het zijn er nu zoveel waar je uit kan kiezen. Heeft er iemand ervaring en wil die met mij delen?

groetjes Gwendy
(25 weken)

hoi hoi
heb er geen ervaring mee maar petje af dat je het gaat gebruiken.
liefs sil

Hoi,

Ik heb er ook nog geen ervaring mee, maar ik ben ook van plan katoenen luiers te gaan gebruiken. Is veel beter voor het milieu en op den duur is veel spaarzamer. Nadeel alleen is dat je wat extra was hebt.
Op www.katoenenluiers.pagina.nl kun je veel vinden, maar misschien dat je daardoor juist in de war raakt. Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken maar het is wel veel idd. Ga er eens rustig voor zitten......

xx Syrah

Hoi!

Ik heb bij mijn oudste dochtertje een poosje katoenen luiers gebruikt,
gewone hydrofiele luiers met een plastic strikslip, maar het is me niet
zo goed bevallen. Je moet die strikslip er namelijk zeer nauwkeurig om
knopen, anders gaat het lekken. Ik was er niet zo goed in en mijn
dochter had dus zeker één keer per dag natte kleren. Ik ben er dus al
snel weer mee gestopt. Ik had ook maar één vouwmanier geleerd van de
kraamhulp, voor pasgeboren baby's, ik heb geen idee hoe je luiers moet
vouwen als ze wat groter zijn. Ik weet wel dat er allerlei voorgewouwn
luiers gekocht of geleend kunnen worden, maar dat vond ik zelf te duur
en ik weet ook niet meer waar dat was. Nu gebruik ik dus gewone
wegwerpluiers, gelukkig kunnen die sinds kort hier gereceycled worden!

Succes met je keuze en onderzoek!

Groetjes Marije 28 wkn