katoenen luiers

In veel gemeenten kun je wegwerpluiers inleveren (bijv. via kinderopvang). Deze wegwerpluiers worden gerecycled en gebruikt voor andere producten. Hierdoor is de berg aanval tav wegwerpluiers enorm verminderd. En dat scheelt voor het  milieu.

Volgens mij zou in de loop van 2005 of 2006 alle gemeenten een innamepunt hebben voor die wegwerpluiers.

Klarie; de overbroekjes koop ik bij Babywalz (postorder), de Popo-wrap voldoet mij heel aardig. Goedkopere overbroekjes zijn niet altijd handig. Als ze geen klittebandsluiting hebben en het een echt broekje is dan krijg je steeds een nat aankleedkussen.

Ik heb zelf op marktplaats de voorgevormde Hema luiers gekocht. Babywalz verkoopt ze ook en voor info kan je altijd op katoenenluiers.pagina.nl kijken (voor zover nog niet genoemd).

Ik gebruik ze wel in combinatie met papieren luiers voor als ze een dag naar opa en oma gaan of als we langere tijd op pad zijn. Maar zo gewoon thuis is katoen prima te doen. Mijn oudste is bijna 2 en voor hem gebruik ik ook nog katoenen inleggers (soort maandverband) omdat hij anders erg snel doorlekt. En natuurlijk de papieren inleggers die de Hema nog wel verkoopt om de billetjes droger te houden.

Succes. Groetjes Annemarie

Terug
Bovenaan