katoenen luiers

Ik ben wel van plan om wat wegwerpluiers achter de hand te hebben hoor.
Zowieso voor die ene dag dat het naar de oppas gaat straks, en ook voor andere dagen als het gaat logeren bij opa of oma bijv.
Nee dan vind ik de katoenen luiers niet echt handig, ga andere mensen niet opschepen met wassen daarvan ofzo.
Maar voor de rest denk ik toch wel dat ik voor katoenen luiers ga.
Ik werk straks 2 dagen dus een extra wasje kan er dan ook wel bij.

xx Syrah

Hoi allemaal,
ik heb  voorgevormde luiers gehad, bij alle drie mijn kindjes, de eerste maand deed ik het met gewone luiers omdat ik borstvoeding gaf en dat gaf wel vaker van die weke poep dat was was makkelijker, en toen de ontlasting steviger werd ben ik overgegaan op de stoffe ik raad je wel aan van die inlegdoekjes te gebruiken   dat is wel zo makkelik en het houd de billetjes droger, dus minder rode billen.

groetjes Mieppie

Hallo,

Ook ik wil straks misschien katoenen luiers gaan gebruiken, maar dan
alleen als het echt goedkoper is in het gebruik dan wegwerpluiers. Als
dat niets of nauwelijks iets uitmaakt wil ik liever kiezen voor het
gemak van wegwerpluiers. Naar mijn idee heb je door het extra gebruik
van de wasmachine ook weer meer milieubelasting. Wie weet hoe dit zit,
is het nou echt goedkoper of niet? (de aanbieders van katoenen luiers
beweren namelijk van wel en er zijn weer anderen die zeggen dat het
echt niks uitmaakt als je een huismerk luiers gebruikt)

Groetjes, Iske

het scheelt wel. waar ik woon gaat het huisvuil per kilo en dan tikt het toch wel door want dat telt toch allemaal mee dat gewicht van de gewone luier (met inhoud dan wel). in aanschaf is de stoffe luier  (ligt aan wat voor  één een voorgevormde of niet)  in het begin iets duurder, en de strikslip of plastik broekje moet toch ook regelmatig vervangen worden omdat ze kapot gaan na verloop van tijd. Je moet er dan ook echt gebruik van maken. om er heel veel goedkoper vanaf te zijn.

Groetjes van Mieppie

weten jullie waar je van die broekjes kunt kopen, ik kan alleen maar strikslips vinden bij hema, prenatal en groene kruiswinkel.  en heb ladingen katoenen luiers gekregen (dan kost het helemala niets!!)  maar geen broekjes. En die strikslips lijken me inderdaad wat lastiger dan een broekje dat je erover doet, maar waar kan ik die nou kopen?
graag advies!!
groetjes klarie
35w1d

Bij prenatal heb ik ze toendertijd gekocht. Veel succes. Groetjes Mieppie

hoi allemaal

bedankt voor jullie reacties. leuk om te lezen.
ik blijf het moeilijk vinden om uit te kiezen welke wasbare luiers ik wil gaan gebruiken, het zijn er zo veel. iemand een idee??

groetjes Gwendy
26 weken en 1 dag

Hoi Gwendy,

Ik ben ook van plan katoenen luiers te gebruiken. Mijn moeder heeft dit ook altijd gedaan en zij vond het 't prettigst oogjesluiers te gebruiken hiervoor, met plastic strikslips eroverheen. Ze nemen goed op en houden de billetjes aardig droog.  Als je kindje erg last heeft van rode billetjes kun je, totdat het weer over is, flanellen luiers gebruiken. Die zijn heel lekker zacht, maar je moet ze wel vaker verschonen omdat ze minder goed opnemen. Na verloop van tijd is het handig om extra inleggers te gebruiken, maar dat merk je vanzelf als je kindje meer en grotere hoeveelheden gaat plassen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Fijne feestdagen!!!
MyBaby

Terug
Bovenaan