katoenen of wegwerg luiers!?

A

Anoniem

Guest
Hallo luitjes!  

Ik heb een leuk vraagje!
Voor de nu moeders en de toekomstige moeders...
Wie gaat er katoenen luiers gebruiken en wie
gebruikt er straks wegwerp luiers!
Ik heb gehoord dat katoenen luiers net even iets meer
werk vergt( schoonmaken enzo)
Maar dat in het geheel wegwerp duurder is na een tijdje
en ervoor zorgt dat die kleine sneller luieruitslag krijgt!

Wie het antwoorden, ervaring of tips???

Groetjes
Hanna

19wk 1dg  

ik vind dat iedereen het zelf moet weten hoor
maar ik zag mezelf niet elke dag die strontluiers wassen.
niet echt een plezierig idee zeker niet als ze potjes gaan eten
het idee dat dit een dag in je wasmand ligt was voor mij een hele
goede reden om luiers te doen
de pampers gaven inderdaad uitslag de 1e week maar de blauw gele verpakking
weet even niet het merk... waren helemaal goed
toen dan.
succes met je keuze
csharky

Ik vond de kosten van wegwerpluiers wel meevallen en mijn dochter heeft bijna geen last van luieruitslag gehad. Ook fabeltjes over dat een kind eerder zindelijk wordt met katoenen luiers geloof ik niet zo: als een kind eraan toe is, wordt het toch wel zindelijk.
Maar ik heb wel een diepe bewondering voor mensen die wel katoenen luiers gebruiken, vanuit milieuvriendelijke opzichten o.i.d. Ik wil het liefst zo kort mogelijk met die vieze stinkdingen in aanraking komen. Ik denk dat ik nu zelfs zo'n dure diaper champ ga aanschaffen, alleen om het verschonen voor mij nog aangenamer te maken.

Ik vraag me af of er ook mensen zijn die ervaring hebben met Eco luiers?

Dat zijn volgens mij recyclebare inlegluiers, waar je dus een plastic luierbroekje overheen doet. Je hoeft ze niet te wassen, maar ze worden opgehaald voor recycling.

Ik zou dit graag doen, maar weet niet waar ik zo'n service kan vinden!
~Hilde

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik me er wel in verdiept en toen ik een proefpakketje binnen kreeg en die probeerd om te doen was ik snel genezen. Jeetje dat vouwen is niet mijn hobby!

Er zijn gemeentes die trouwens subsidie geven als je katoen gebruikt (toen der tijd was dat in iedergeval leiden en Wageningen). Je hebt ook speciale luier inleg doekjes deze zijn biologisch afbreek baar en mag je met de ontlasting door de wc spoelen. Je hoeft dus geen poepluiers uit te wassen ;-) Er zijn zelfs speciale breng en ophaal service die je vieze luiers ophalen en weer schoon komen brengen.

www.kaatjekatoen.nl is een goede site.

Groetjes
Chris

Volgens mij zijn er ook zgn. EkoLuiers - dat zijn gewone wegwerpluiers, maar dan van minder milieubelastend materiaal gemaakt. Dus geen bleekmiddelen, chemische rommel om het vocht vast te houden en weet ik wat er allemaal in gewone wegwerpluiers zit.

Ik zie mezelf nog niet echt luiers wassen, dus dit lijkt me een goed alternatief. Ik ga me er nog even in verdiepen!

~Hilde

P.S. Dit is de website van de importeur: http://www.dispex.nl/index2.htm

Ik heb na de geboorte van mijn dochter katoenen luiers gebruikt tot dat ze 6 maanden was.
Het is inderdaad wel even wat werk om ze te wassen en te vouwen.
Bij o.a. kruidvat kun je inleggers kopen die je in de katoenen luiers legt. daar doet je kindje zijn/haar behoefte op. Bij het verschonen kieper je de inleg met ontlasting weg en houd je een vochtige luier over die je in een wasemmer stopt.
Ik ben nu weer in blijde verwachting en ik weet zeker dat ik ook nu weer de eerste periode katoenen luiers ga gebruiken.

groetjes, Ikky

Terug
Bovenaan