KDV (nogmaals)

Nogmaals dan even over het kdv van mijn dochtertje van bijna 4 mnd.
Ik bracht haar weg en ik voelde het zand knarsen onder mijn schoenen.
Het wipstoeltje waar ik haar in wilde zetten lag ook een berg zand in.
Het is dan wele en oud gebouw, maar dan toch. Ik hoorde van iemand dat ze het kdv zelf moeten schoonhouden.
Ik heb geen andere keus, omdat alle kdv een hele lange wachttijd hebben van soms wel 2 jaar. Ik heb me wel op de wachtlijst geplaatst voor een andere vestiging. Dit kdv heeft nl 3 vestigingen in onze woonplaats.
Ik durf er ook weinig nog van te zeggen, ik kom er pas een mnd.

Hebben er nog meer van jullie zulke ervaringen, en hoe pak je dat aan. Doe je er iets mee?

Mijn vorige bericht KDV was binnen een uurtje alweer verdwenen, dus vandaar nog eens mijn verhaal en vraag naar andere moeders met dezelfde ervaringen.

Gr. Denise
 
Hoi Denise, ik snap je ergenis! Ik werk zelf in een KDV en wij moeten ook alles zelf schoonmaken. Na sluitingstijd komen er wel schoonmaaksters van een bedrijf maar toch.... Wij maken zo'n beetje 3x per dag schoon, zoiezo na het fruit, middag-, en cracker eten(om 15.30) en verder als het nodig is (wij hebben een hele schoonmaaklijst met wat er per dag, per week en per maand moet worden schoongemaakt. Dit wordt gecontroleerd door de directrice). Ook als de kinderen buiten hebben gespeeld en onder het zand binnenkomen, vegen wij de vloer aan... ik vind hygiene in een KDV heel belangrijk en ik vind dat je er wat van moet zeggen tegen de leidsters. De kleintjes kunnen toch niet op de grond spelen als alles onder het zand ligt? Lijkt me niet... nogmaals zeg er wat van... Dat lijkt me het beste, en trek je er niks van aan als je er zo kort bent, ik zelf vind het juist prettig als ouders "kritiek" hebben, dat is alleen maar handig om dingen te verbeteren... groetjes Krista
 
Hoi Denise
Ik heb niks te klagen wat betreft ons kdv, het is daar erg schoon maar wij als ouders moeten altijd slofjes over onze schoenen aantrekken zodat wij het zand en dergelijke niet meenaar binnen brengen en nu merk ik dat wij een van de weinige ouders zijn die dat doen, dus de andere ouders hebben heel vaak geen slofjes aan, de leidsters zeggen er vaak wat van maar ja haast enz he? wel jammer hoor, zo blijven ze schoonmaken.
 
Werk ook op een kdv. En hebben geen slofjes aan en hier komt een schoonmaakploeg aan het einde van de dag.
Tussen de dingen door zorgen we dat het schoon is. Ook al wil het wel eens dat er een lading zand ligt op de grond. Maar dan gaan de kinderen die kruipen enz in de box tot het schoon is.

Ik begrijp uit jou verhaal dat het s ochtends al zo een zanderige bende was dat roept dan toch wel wat vragen op.
Kijk aan zand ontkom je niet zeker niet als er een zandbak op het plein is. Maar dat neemt niet weg dat je als ouder niet mag klagen.
Zeg het desnoods gewoon in de wandel gang van joh heb je gezien dat er in het stoeltje zo veel zang ligt. Of waar kan ik het zand uit het stoeltje gooien voor ik haar er in zet.

Wij zeggen altijd tegen ouders dat we het fijn vinden als ze eerlijk zijn en ja onze schoonmaker heeft wel eens "vergeten" te dweilen en daar kwamen we pas achter toen een ouder zijn kind op de grond zette. En hij gedag zei o wat was hij smerige binnen vijf minuten. En dan geef ik de ouder ook gelijk.

Dus zeg er wat van het is jou kind en het is belangrijk dat je haar met een goed gevoel achter laat.

Mag ik nog vragen waar je woont in een dorpje of een stad hier in den haag zijn namelijk geen wachtlijsten meer.

groetjes
 
Ik woon in Wateringen (tegen Den Haag aan). Daar breng ik mijn dochtertje dus ook naar het kdv. Er is er een met 3 vestigingen en een andere, maar die heeft dus een wachtlijst van bijna 2 jaar. Ook is deze met de bouwvak dicht, wat ik ook niet echt prettig vind.

Wat jullie vertellen over die overschoentjes. Mijn man werkt in Rotterdam en komt voor zijn werk veel bij kdv-en. Daar moet hij dus ook altijd overschoentjes aan. Vandaar dat hem dat dus opviel dat het hier niet hoeft en dus smoezelig is.

Vanochtend lag er weer zand in het wippertje. De leidster klopte het uit op de grand (binnen). Ze zei wel straks even vegen. Maar als ik 's ochtends al binnen kom en het zo is, vind ik toch niet zo.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er echt wat van zeggen. Ik moet even kijken hoe en wanneer ik dat zal doen. Ik kan het misschien het beste tegen de vestigingsleidster zeggen.

Gr. Denise
 
Hoi Denis,

Onze stichting zit in den haag en dat is dan toch dichtbij maar geen wachtlijsten meer.

Heb je een particulier centrum of een stichting?

Ik vind dat zelf erg schelen (niet altijd) maar heb zelf slechte ervaringen als leidster met particulieren centrums.
De overschoentjes zijn bijna overal verplicht als je die niet hebt moet er extra goed schoongemaakt worden.

Maar wat je zegt dat er s ochtends al zand ligt en dat ze dat dan op de grond uitklopt vind ik wel een beetje raar.

Je hebt dan ook groot gelijk dat je er wat van zegt hoor. Maar wacht er niet te lang mee want dan knaagt het alleen maar aan je. En als ik persoonlijk mag zijn zal ik het tegen de groepsleidster zeggen. (weet niet of je die ook bedoelt met vestigingsleidster)

Groetjes joyce
 
Mijn zoontje gaat naar een particulier kdv en daar word goed op de hygiene gelet, altijd overschoentjes en het ziet er altijd schoon uit. De speelkleden op de grond worden ook regelmatig omgewisseld zodat ze schoongemaakt kunnen worden. Ik denk inderdaad dat je dit het beste met de verstigingsleidster kunt bespreken.
 
Terug
Bovenaan