KDV (nogmaals)

Ik zou niet weten of het een particuliere of stichting is? Ik denk stichting.

Maar nu die Wet Kinderopvang per 1 jan. 2005 van kracht gaat, zou dan ook de kwaliteit beter worden gekontroleerd?

Ik ben blij dat jullie mij geen zeur vinden. Ik merk aan ieders opmerkingen, dat het dus wel hygienisch kan zijn.

Zijn er eigenlijk vast regels waaraan een kdv moet voldoen? Joyce misschien dat jijj dat weet. Werk jij toevallig voor triodus?
 
Hoi Denise,

Zit je bij triodus?
Ik werk daar niet haha werk bij de concurent ;-)

Er zijn inderdaad veel regels waar je je als dagverblijf maar ook als groep aan moet houden.
Die zijn erg streng. En alle leidsters die langer dan een jaar daar werken moeten daar van op de hoogte zijn en zich daar aan houden.

Ze zijn nu sinds een paar jaar bezig met certificaten uitdelen aan dagverblijven die getest zijn. En geslaagt zijn.

Je word dan op van alles getest.

De regels gaan in 2005 inderdaad omhoog qua hygienne en verzorging. Maar dat is bijna niet controleerbaar.
Niet door de leiding gevende en ook niet door de "test mensen" maar wel door ouders dus daarom is het belangrijk dat je als ouder aan de bel trekt als iets niet naar je zin is.

Als leidster zelf vind ik het prettig als ouders dat bij mij komen melden ipv bij de hoofdleidster. Het is ook een kwestie van vertrouwen hebben in de leidsters. Dat je daar ook met klachten terecht kan.
Daar leren wij ook van. En tuurlijk ook wij hebben wel eens een ouder die klaagt daar gaan we dan ook serieus over praten en kijken of het gegrond is of dat het allemaal wel meevalt.

Mocht je er niet uitkomen dan kan je ook een officele klacht in dienen en desnoods de ggd inschakelen als er bv gevaarlijke situaties enz zijn.

Als je specefiek vragen hebt over welke regels hoor ik het wel.

Groetjes joyce
 
Dank je Joyce voor je reacties.
Ik zit bij trumpy, ken je dat?
Ik heb niets te klagen over de behandeling. Ze zijn heel lief voor mijn dochtertje.
Ik begrijp ook best dat dat niet te controleren valt. Maar ik denk als 'baas' dat je daar op moet toezien.

Een klacht vind ik weer zo zwaar. Het is een constatering van mij.
Ik ga het gewoon ter sprake brengen, bij de leidster waar ik het beste contact mee heb. En dan maar afwachten hoe ze reageerd. Als ik niets zeg gebeurd er ook niets. En volgens mij denken er meerdere zo maar zeggen niets.

Ik wil geen zeikerd zijn. En geen drama van maken.

Er heerst kinkhoest hoorde ik. Ook in de regio Den Haag? Misschien weet jij (Joyce) dat.

Ik laat nog wel even weten hoe het afloopt.
 
Ik ken trumpy alleen van naam ben er nog nooit geweest.

Het belangrijkste is inderdaad dat ze goed zijn voor je kind. Maar ik zou me er als moeder zijnde ook aan ergeren.

Ik vind ook dat de 'baas' daar beter op moet letten en in het ene centrum zijn ze strenger dan in het andere centrum maar overal is wel iets.

het is een beetje dubbel. Want als ik kijk als leidster ligt er als wij buiten zijn geweest en aan tafel gaan ook een berg zand. Maar je zorgt dat dat opgeruimt is voordat kinderen op de grond gaan.
Met het mooie weer kan je het gewoon niet altijd tegenhouden. Maar als het al een paar kee s ochtends is vind ik dat als leidster en als ouder niet kunnen.

Ik kan me nu ook veel meer vinden in punten die ouders aangeven positief maar ook negatief zeker nu ik zelf een kind heb.

Er zijn inderdaad maar weinig ouders die echt iets durven te zeggen dat is jammer. Want misschien valt het hun niet meer op. Door het onder de aandacht te brengen denk ik dat ze er beter op letten.
En een zeikerd ben je niet meer een bezorgde ouder die graag wil dat er goed voor haar kind gezorgt word. In een veilige en schone omgeving. Zeker als ze nog zo klein zijn.

Straks als er meer beweging in je kind komt dan word je zelf ook makkelijker. Dus schroom niet en meld het.

De kinkhoest heb ik bij ons nog niet "gezien" gelukkig.


Anoniem van 10.30 ken je het?

Groetjes joyce


 
Hoi Joyce, deze bovenste berichtjes waren van mij! Snap niet waarom hij mijn naam er niet heeft bij gezet. Ik heb zelf stage gelopen bij de stichting zoetermeerse kinderopvang (SZK) omdat ik daar toen woonde.... ken je dat? We hebben elkaar gesproken op het andere baby-forum onderwerp... .... dus misschien tot daar of hier!! groetjes Krista
 
Terug
Bovenaan