KDV vind mijn zoontje onhandelbaar

Ik werk ook op een kinderdagverblijf 
Net wat de meesten hier zeggen, het is alleen maar goed om er een 3e persoon naar te laten kijken. Dat is absoluut niet negatief of een slecht iets. Juist fijn dat het kdv naar een oplossing wil zoeken en het fijn wilt maken voor jouw kindje, ipv je kindje maar te laten huilen. Ze willen er blijkbaar echt hun best voor doen om je kindje te helpen en het kdv weer een fijne plek voor hem te maken! 
Zeker niet zomaar klakkeloos overstappen naar een ander kinderdagverblijf, daar schiet je niks mee op. Zo creëer je alleen maar meer onrust en veranderingen voor je kindje. Eerst in gesprek gaan met de leidsters en zoeken naar de oorzaken en oplossingen.
Mocht er alles aan gedaan zijn en het nóg niet goed gaan, ja dan kun je eventueel kijken naar een ander kinderdagverblijf of een gastouder. Maar dan moet je wel de 'oorzaak' van zijn gedrag weten, anders begint alles weer van voor af aan.
Sommige kinderen gedijen gewoon niet goed op een bepaald kinderdagverblijf, of in een bepaalde groep. Soms kan een kleine veranderingen al veel oplossen. En soms past het kinderdagverblijf écht niet bij je kindje, dat kan ook. Maar dat is niet de eerste beste conclusie die je moet trekken.
Logisch dat je geschrokken bent, het is echt niet fijn om zoiets te horen en je wilt dat je kindje het leuk heeft daar! Maar hopelijk kun je het ook positief inzien en er samen met de leidsters voor gaan om een oplossing te zoeken!
 
Herkenbaar verhaal, ongeveer 1,5 jaar geleden was mijn zoontje erg overstuur bij de gastouder. Hij had vooral moeite met een ander kindje wat van plezier erg hard kon gillen. Die harde geluiden maakten hem helemaal overstuur. Toen heeft de verpleegkundige van het consultatiebureau thuis en bij de gastouder geobserveerd en tips gegeven. Dus een derde mee laten kijken is zeker aan te raden. Gelukkig ging t al snel beter en gaat het nu goed bij de gastouder. Maar grotere groepen kinderen blijft lastig voor hem.. want hij blijft gevoelig voor harde geluiden. 
 
Bedankt voor alle lieve reacties! En vooral de tips.
 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Me zoontje heeft het afgelopen week geweldig goed gedaan op het kdv. Ze hebben wel een prof gebeld en de situatie uitgelegd en de prof heeft gezegd dat ze het niet nodig vind om nu al te komen aangezien me zoontje pas 2 maanden naar deze opvang gaat en het meer tijd kost om te wennen. Ik ben ook 2 week geleden verhuisd en dat kon de oorzaak zijn dat hij even vanslag was door alle prikkels en indrukken. Als hij het zo blijft doen zoals afgelopen week zijn we mega trots op hem.  Ik kom even uit een nare periode en heb alles weer opgebouwd. Zodra ik alles op rit heb weer wat bijna zo ver is. Heb ik besloten om 1 dag minder nog te gaan werken. En me nog meer kan focussen op me zoontje. 
Heel erg bedankt voor jullie tips en advies.
Liefs xx
 
Terug
Bovenaan