KDV

quote: zwanger01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2009 21:26:15'));

Morgen gaat onze dochter van 5 maanden oefenen op het kdv. Zoals heel veel andere moeders zie ik er erg tegen op om mijn kleine meid bij vreemden achter te laten. Toch ben ik er wel van overtuigd dat het goed gaat komen, maar er is toch 1 ding waar ik me zorgen om maak. Onze dochter slaapt namelijk altijd op haar buik. En bij het kdv mogen ze de kinderen niet op hun buik te slapen leggen. Zelfs als ze zelf op hun buik draaien, moeten ze de kinderen weer terug op hun rug leggen. Ik ben bang dat ze daardoor helemaal niet zal slapen en helemaal uitgeput is als ik ze weer op ga halen. Ben thuis al aan het oefenen geweest met het slapen op de rug, maar zonder resultaat...
Ben benieuwd hoe dat zal gaan....

Groetjes!

Wij hebben ons zoontje (nu 1 ½)  sinds een jaar bij een gastouder.
Zij werkt via een stichting en wij hadden dus exact  hetzelfde probleem.
Een enorme buikslaapfan en  een stichting die dat eigenlijk  niet mag goedvinden.
Het kon wel anders maar dan moest ik een aparte  "buikslaapverklaring" tekenen, oftwel ik moest een krabbel zetten dat  ik mijn kind bewust op de buik liet slapen, zodat áls er wat gebeurde (lees  wiegedood) dat  het mijn eigen keuze was... Nou als dat zo zwart op wit staat voelt dat ook niet echt oké natuurlijk!
Nu had ik thuis  al  een  Aerosleepmatrasje dus ik heb er nog een bijgekocht (gewoon zo'n laag die je op de matras legt) en vervolgens de verklaring ondertekend, zo kan mijn oppas hem met een gerust hart op zijn buik laten slapen, krijgt mijn ventje zijn rust en ik ben ook tevreden!
Misschien kun je die gewoon meegeven (hij zal geen eigen bedje hebben daar natuurlijk) is maar een klein werkje    om hem om de matras te klemmen.
Je kunt hem ook op 60 ºC wassen, wel zo fris. Tevens is het ook een matrasbeschermer want er zit een waterdichte laag tussen honingraat en matras....Misschien iets voor jullie??

Groetjes Saskia

 
Terug
Bovenaan