Keizersnede na traumatische 1dte bevalling

Zijn hier dames die zonder medische reden op basis van hun eerste (traumatische) bevalling zelf hebben gekozen voor een keizersnede??

Ik heb bij mijn vorige bevallen best wat bloed verloren, en heb nu aardig wat complicaties en wil dus niet natuurlijk bevallen. Trek dit mentaal niet nog een keer.

Graag hoor ik jullie ervaringen, aangezien de gynaecoloog leuk aangeef dat er toch echt een medische reden moet zijn.

Een vriendin van me heeft het aangevraagd via de huisarts en heeft een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis.
Het hoeft dus niet medisch te zijn.
Ze heeft nu natuurlijk wel een snede in de onderbuik en iets verslapte buikspieren. Ze liep ook eerst voorovergebogen maar vertelt wel iedereen dat het zo’n opluchting was om niet nogmaals natuurlijk te hoeven bevallen.

Mijn schoonzus deed dat. Ze had inderdaad ook veel moeite met overtuigen. Maar in NL heb je het recht om daarvoor te mogen kiezen. Artsen zijn er geen fan van, want het is een buikoperatie die risico's meebrengt. Maar misschien kun je iemand meenemen die je helpt sterk te staan in je keuze? Evt verzoeken om een andere gyn te spreken? 
Ik zelf heb ook een hele nare eerste bevalling gehad. Maar neig nu toch meer naar een natuurlijke bevalling. Daar heb ik zo mn redenen voor. Maar de verloskundige helpt wel heel goed met wegen vinden om mijn angst te verwerken, en om te vinden wat ik nodig heb om deze ervaring beter te laten verlopen. Dat is wel erg fijn. Ik zou dus naast je wens tot een keizersnede ook heel open zijn naar degene die je begeleidt. 

Iemand mee nemen is idd een goed idee! Het is bij mij niet alleen de angst van de eerste bevalling ( flink bloedverlies) maar heb nu zowel een placenta bilobata waarvan 1 van de placentas 1 cm van de bmm ligt ook een navelstrenginsertie.. dus voor mij alleen maar rode vlaggen daarom wil ik niet natuurlijk bevallen.. als ik bij de 30 weken echo geen groen licht krijg voor een geplande ks wil ik sws naar een ander ziekenhuis voor een second opinion:)

Zover ik weet heb je na een eerdere keizersnede ALTIJD zelf de keuze om bij een nieuwe zwangerschap ook voor een keizersnede te gaan. Gezien de complicaties die je tijdens deze zwangerschap opnoemt, kan ik het me niet voorstellen dat een gynaecoloog niet kan begrijpen waarom je een keizersnede wilt. Heel veel succes!

Hoi,
Even los van de vraag nu wel/geen keizersnede, zou ik je als tip mee willen geven eens na te denken over EMDR voor jouw eerste bevalling. Ik geef zelf vaak EMDR voor traumatisch verlopen bevallingen en zie vaak mooie resultaten. Wellicht kun je dan een stuk spanning loslaten, mocht het toch een vaginale bevalling worden.

Ik zou heel duidelijk maken wat je zelf wilt. Het is jouw lichaam en jouw bevalling. Doktoren gaat vaker wel met je mee, als je duidelijk bent in wat je wilt. Als een vaginale bevalling voor jou niet fijn voelt nu al, dan zou ik dat zeker zeggen.

Terug
Bovenaan