Keizersnede op verzoek

Hoi Marieke,
Ik vind het een beetje kort door de bocht om oa. mij meteen veroordelend te noemen. Ik veroordeel je helemaal niet en ben helemaal niet van mening dat pijn moeder en kind dichter bij elkaar brengt. Heb zelf nooit zo de noodzaak van die pijn in kunnen zien. Vind het bijv. ook belachelijk dat ze hier in Nederlan al zo moeilijk doen over ruggeprik en andere verdoving. Lijkt me overigens vrij logisch dat ik bij zo'n vraag ervan uit gaat dat de moeder bang is voor de bevalling. Dat zijn namelijk massa's aanstaande moeders.
En wat betreft die keizersnede, je hebt dus wel een dringende reden voor je verzoek (dat had je er bij je eerste berichtje er niet bij vermeld), dus misschien is het dan wel mogelijk. Misschien geven ze ook wel een medische indicatie op grond van bijv. sociale grond. Ik zou gewoon met die gyn. gaan praten en dan zie je het vanzelf wel.
Ivy

quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2007 14:02:06'));

Een keizersnede zonder medische indicatie in Nederland is mogelijk, daar is geen twijfel over.  Ik heb zelfs binnenkort een gesprek met een gyn. die voorstander is..

Mijn achterliggende gedachte is anders dan jullie denken. Ik ben niet kleinzerig en zie totaal niet op tegen een vaginale bevalling. Jammer weer dat je meteen veroordeeld wordt.. pijn hoort erbij, je doet het ergens voor, het brengt moeder en kind dichter bij elkaar...

Het heeft niet met mij maar met de ziekte van  mijn partner te maken. Snel & gepland bevallen zou een enorm voordeel zijn ondanks het wat langere herstel erna.. en zo zijn er nog meer redenen te noemen.

Dus daarom ik zou graag verhalen horen van vrouwen die op verzoek een keizersnede hebben ondergaan...

gr. Marieke

Wat is nou precies de reden om gepland te willen bevallen. Ik snap het nog steeds niet. Hoe ziek is je man dan? Wat is het doel dat het snel en gepland moet gebeuren. Kan hij er anders niet meer bij zijn? Staat hij op het punt om te overlijden? Op basis van wat je hier schrijft kan ik me niet voorstellen dat een gynaecoloog even een keizersnede op verzoek doet. Het kan allerlei complicaties met zich meebrengen. Niet alleen tijdens de bevalling, maar ook bij een volgende zwangerschap/bevalling.

Wat het inleiden betreft waar sommige hier iets over opperen. Sorry maar ook dat hoeft helemaal niet er voor te zorgen dat het snel gaat. Mijn oudste dochter is geboren na 9 !!!! dagen inleiden. (helaas alsnog met een keizersnede met complicaties).

Maar goed als jij zegt dat je gynaecoloog er een voorstander van is, zou ik met hem maar eens alle voors en tegens in jouw situatie op een rijtje zetten. Hij lijkt me je dan de beste persoon om je te begeleiden. Wij weten onvoldoende van alles af (zowel van de medische kant als van jouw persoonlijke verhaal) om hier iets over te zeggen en te adviseren.

Miep

Hoi Marieke,

Als je een gegronden reden hebt voor een keizersnede op verzoek dan kan dat zeker wel !! Ik zelf  krijg  ook een keizersnede op verzoek. Is niet super makkelijk, maar na een tijdje zoeken  is het gelukt om een gyneacoloog bereidt te vinden om naar mijn verhaal te luisteren... Daarna  moet hij  het overleggen met zijn team, je moet dan een meerderheid van stemmen krijgen, anders doen ze het niet.  Op 5 december kreeg ik  te horen dat ze het wilde doen, een mooier sinterklaaskadootje kon ik niet krijgen.  Veel mensen zullen het niet begrijpen, want aan een keizersnede zitten zeker ook nadelen dat besef ik ook heel goed. Maar dit was  voor mij de enige oplossing om nog een keer zwanger te kunnen worden (heb een dochtertje van bijna 3 jaar), ik wilde het eerste zwart op wit hebben voor ik uberhaut zwanger wilde worden.  Mijn eerste bevalling is traumatisch verlopen!! En wilde eerst niet eens meer zwanger worden,  maar de wens naar een tweede kindje werd steeds groter..  

Dus geef de moed niet op..              
Groetjes natalie

Hoi Marieke,

Als je een gegronden reden hebt voor een keizersnede op verzoek dan kan dat zeker wel !! Ik zelf  krijg  ook een keizersnede op verzoek. Is niet super makkelijk, maar na een tijdje zoeken  is het gelukt om een gyneacoloog bereidt te vinden om naar mijn verhaal te luisteren... Daarna  moet hij  het overleggen met zijn team, je moet dan een meerderheid van stemmen krijgen, anders doen ze het niet.  Op 5 december kreeg ik  te horen dat ze het wilde doen, een mooier sinterklaaskadootje kon ik niet krijgen.  Veel mensen zullen het niet begrijpen, want aan een keizersnede zitten zeker ook nadelen dat besef ik ook heel goed. Maar dit was  voor mij de enige oplossing om nog een keer zwanger te kunnen worden (heb een dochtertje van bijna 3 jaar), ik wilde het eerste zwart op wit hebben voor ik uberhaut zwanger wilde worden.  Mijn eerste bevalling is traumatisch verlopen!! En wilde eerst niet eens meer zwanger worden,  maar de wens naar een tweede kindje werd steeds groter..  

Dus geef de moed niet op..              
Groetjes natalie

Hoi,

Ik heb de eerste gehad via een KS vanwege een stuitligging en een groot hoofd. Bij de tweede liep ik daartoe bij de gyn, en had stiekum ook steeds de voorkeur voor een tweede KS (dan weet je wat je hebt!). Mijn gyn had naar mijn idee, als ik er expliciet om had gevraagd dit wel gedaan. Reden is dat het twee kind ook groot was,  inleiden doen ze niet als je ooit een KS hebt gehad.  

Echter, ik heb ook ervaren dat als je echt bang bent voor de pijn o.i.d., je ook dit vantevoren heel goed bespreekbaar kan maken. Ik heb uiteindelijk afspraken gemaakt over pijnbestrijding. Dus dat dit vantevoren duidelijk was en dat je niet op het moment suprème hier discussie over krijgt. Eea heeft mijn gyn netjes op de kaart gezet. Dat vond ik wel geruststellend. Overigens heb ik het niet nodig gehad en is de normale bevalling prima verlopen. Als ik nu mag kiezen, zou ik nooit meer voor een KS opteren! De immobiliteit na afloop en de extreme vermoeidheid   die ik had (tot 2-3 maanden) wegen niet op tegen de ongemakken van een normale bevalling.

Gr,
Maria

halo mareke ik rijg een kiezersne eop verzoek   niet dat ik niet gewoon mag bevallen maar bij mij lig het anders om dat ik verleedenjaar een meisje ben verlooren bij 40 weeken en niet normaal durf te bevallennu maar kan je vertellen dat een keizersnee echt geen pretje is hoor je heb heelveelna ween en zeeker nog 2 weeken pijn na de hand als ik het durfde bevalde ik ook liever gewoon maar helaas
 maar voor mijn keizersnee is ook eerst in vergaardering gekoomen en doen ze niet zo maar hier in breda da n groetjes jolanda

quote: maria68 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2007 16:36:44'));
  inleiden doen ze niet als je ooit een KS hebt gehad.  

Gr,
Maria

Dat is niet waar.

Mijn oudste dochter is geboren via een keizersnede, en ook bij de tweede (16 maanden na de keizersnede) ben ik daarna ingeleid. Bijna twee jaar geleden ben ik ingeleid na een zwnagerschap van 18 weken warabij het kindje als was overleden).   Dus ook na een keizersnede kan er in bepaalde gevallen gewoon ingeleid worden.

Miep

quote: anna35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2007 23:20:12'));

halo mareke ik rijg een kiezersne eop verzoek   niet dat ik niet gewoon mag bevallen maar bij mij lig het anders om dat ik verleedenjaar een meisje ben verlooren bij 40 weeken en niet normaal durf te bevallennu maar kan je vertellen dat een keizersnee echt geen pretje is hoor je heb heelveelna ween en zeeker nog 2 weeken pijn na de hand als ik het durfde bevalde ik ook liever gewoon maar helaas
 maar voor mijn keizersnee is ook eerst in vergaardering gekoomen en doen ze niet zo maar hier in breda da n groetjes jolanda

Bij jou is er dus wel degelijk sprake van een indicatie die gerelateerd is aan jou.
Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel spannend is. Hoe ver ben je nu?

Succes

Miep

Terug
Bovenaan