Keizersnede op verzoek

HAllo
Ik heb nu 3 keer een keizersnee gehad en ik weet uit ervaring dat het herstel langer duurd als een normale bevalling
Denk niet te gemakkelijk over een keizersnee ik zelf heb geen vergelijk maar ik ken verschillende mensen die en een keizesnee hebben gehad en een normale bevalling en als ik hen hoor zouden ze allemaal weer voor een normale bevalling gaan en geen keizersnee
volgens mij doen ze niet gemakkelijk een keizersnee daar het toch een operatie is
Het is inmiddels bijna 4 weken geleden dat mijn dochtertje is geboren met keizersnee en ik ben eigelijk alweer de oude en doe sinds 1 week alles zelf al weer maar er staat normaal 8 weken voor
Succes

Natalie, dank voor je reactie. Ik wacht even mijn gesprek met de gyn. af.
Leuk is het niet als heel de wereld over je heen valt dat je maar beter "normaal" kunt bevallen, ze kennen nl. het verhaal erachter niet.

Ik was alleen maar benieuwd naar ervaringen van mensen die om niet medische redenen voor een keizersnede hebben gekozen.

En Miep, het gaat je niets aan wat mijn partner mankeert, dat is privé. En daar gaat het hier ook niet om...

Hoi Marieke,

Tja, als je een vraag stelt op dit forum zullen mensen toch ook hun mening geven of hun ervaringen vertellen.
Het feit dat veel vrouwen hier zeggen dat een keizersnede geen pretje is, is toch ook een ervaring? En daar vraag je immers naar.

Voor mij hoef je je keuze echt niet te verdedigen. Ik ken je achtergrond niet en je zult er vast en zeker een goede reden voor hem om deze keuze te overwegen. Maar voel je alsjeblieft niet aangevallen als wij onze mening geven. Wij bedoelen het goed. En elke mening is een mening en daar is niets goeds of fouts aan.

Succes bij de gynaecoloog en hopelijk komt alles op zijn pootjes voor je.

Groetjes,
Maike

quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2007 12:35:57'));

Leuk is het niet als heel de wereld over je heen valt dat je maar beter "normaal" kunt bevallen, ze kennen nl. het verhaal erachter niet.

Ik was alleen maar benieuwd naar ervaringen van mensen die om niet medische redenen voor een keizersnede hebben gekozen.

En Miep, het gaat je niets aan wat mijn partner mankeert, dat is privé. En daar gaat het hier ook niet om...

hoi marieke,

Ik vind dat je een beetje vijandig wordt hierro
je neemt het mensen kwalijk dat ze je veroordelen omdat je niet "normaal"wilt bevallen en dat terwijl ze de achtergrond niet kennen.
maar die wil jij z eook niet geven???
is je goed recht natuurlijk maar dan kun je dus wel verwachten dat ze zich gaan afvragen WAAROM je het zo wilt.
best een logische gedachten vind ik
en om dat nog ff tegen miep te zeggen dat het haar nisk aan gaat , had misschien ook wel op een andere manniet gekunnen

sorry dat ik hier zo op reageer maar als je een vraags telt en vraagt om meningen moet    je niet klagen als je ze krijgt en niet in jouw straatje past .

verder wens ik je een goede zwanrschap toe en een goede keizersnee

veel succes

groetjes moekje

Hoi Marieke,

Ik vind wel dat je Miep en de andere meiden een beetje aanvalt zeg,jonge jonge!
Je zegt dat het haar niks aan gaat wat de reden van je man zijn ziekte is,dat het daar niet om gaat!Maar daar gaat het toch wel degelijk om!!Je doet het niet voor jezelf maar voor je man zeg!
En toch een beetje vreemd dat jou gynaecoloog daar een voorstander van is,sorry hoor!!
Maar dan zou ik graag de andere redenen graag van je horen waarvoor je het eventueel zou willen doen want er waren er nog genoeg te noemen zeg je!
Maar als het je om de pijn gaat zou ik gewoon een ruggenprikje vragen als je de pijn niet kan verdragen!
Ik zie ook best wel tegen de bevalling op het is voor mij de 1ste,dus ook hartstikke spannend!!

Nou ik wil je toch succes wensen met alles!
groetjes wendy

quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2007 12:35:57'));

Ik hoef het ook niet te weten, maar ik neem aan dat je ook wel snapt dat mensen alleen maar reacties geven aan de hand van wat je wel vertelt. En ik vroeg me dus belangstellend af wat de reden nou wel was. Ook omdat je eerts aangaf dat jij het liever zo wilde, en pas daarna aangaf dat het ging om iets van je partner. Tja dat roept nou eenmaal vragen op.

Maar hou het inderdaad prive, en bespreek het met je gynaecoloog die erachter staat. Want dan heb je toch geen mening of ervaringen van anderen meer nodig.

Ik wens je heel veel sterkte met je zieke partner en met de rest van je zwangerschap en ik hoop dat je (op welke manier dan ook) een voorspoedige bevalling hebt en daarna een gezond kind in je armen..

Miep

Hoi Marieke,

Nou nou, je stelt 1 simpel vraagje en je krijgt me toch een gedonder over je heen.
Ik snap prima dat je een keizersnede op verzoek wilt hebben. Mijn 1e bevalling is behoorlijk traumatisch geweest en is dus ook geëindigd in een keizersnede, waardoor ik zeker wist dat ik bij mijn 2e zwangerschap ook een keizersnede wou. Mijn gynaecoloog deed inderdaad in het begin erg moeilijk over mijn wens voor een 2e keizersnede, maar uiteindelijk zijn we er samen uitgekomen. Inmiddels ben ik zwanger van de 3e en dan krijg je automatisch weer een keizersnede (dus nu inmiddels geen gevecht meer). De enige tip dit ik je kan geven is dat je goed je beweegredenen klaar moet hebben, zodat je er samen uitkomt met je gynaecoloog. En voor de rest... laat iedereen maar lekker kletsen. Je weet zelf wat je wilt en veroordeeld wordt je toch wel!

Succes en laat weten of jullie eruit zijn gekomen.

Gr, Chantal

quote: Miep34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-03-2007 09:22:16'));

quote: anna35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-03-2007 23:20:12'));

halo mareke ik rijg een kiezersne eop verzoek   niet dat ik niet gewoon mag bevallen maar bij mij lig het anders om dat ik verleedenjaar een meisje ben verlooren bij 40 weeken en niet normaal durf te bevallennu maar kan je vertellen dat een keizersnee echt geen pretje is hoor je heb heelveelna ween en zeeker nog 2 weeken pijn na de hand als ik het durfde bevalde ik ook liever gewoon maar helaas
 maar voor mijn keizersnee is ook eerst in vergaardering gekoomen en doen ze niet zo maar hier in breda da n groetjes jolanda

Bij jou is er dus wel degelijk sprake van een indicatie die gerelateerd is aan jou. halo miep ja is heel spanend ik ben nu bijna 34 weken en krijg over ong 4 weeken een keizersnee liefs jolanda
Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel spannend is. Hoe ver ben je nu?

Succes

Miep

Terug
Bovenaan