Waarom denken sommige mensen toch dat een keizersnede het utopia is?
Ik snap dat niet.
Bij mijn eerste ben ik spontaan zelf begonnen. Heb 2 weken af en aan weeen gehad en op haar geboortedag zette het door. Fijn dacht ik. Na een uur persen kwam de gyn erbij. Die heeft met volle kracht aan de vacuum getrokken en 2 verloskundigen op mijn buik geduwd, maar helaas, ze paste er niet doorheen, dus spoedkeizersnede.
Ik heb veel pijn gehad en het heeft lang geduurd voor ik weer een beetje op de been was.
Bij mijn tweede heb ik een geplande KS gehad, omdat mijn zoontje er zeker niet doorkon.
Door complicaties is dit een keizersnede from hell geworden!
Ik heb echt gedacht dat ik dood zou gaan. Ik zou nog 10 keer liever de bevalling van mijn dochter hebben overgedaan!
Ik zal niet in detail treden, maar het was beslist geen feest!
Mijn zusje is bevallen 5 maanden voor mijn zoontje geboren werd. Zij is via de natuurlijke weg bevallen (met vacuum). Toen ik zag hoe snel zij weer op de been was en alles kon. De bortsvoeding liep meteen zoals het moest, was ik een beetje jaloers en erg verdrietig. Ik zou wensen dat ik op de natuurlijke manier zou kunnen bevallen!
Ik kan best snappen dat je tegen een natuurlijke bevalling opziet, maar voor hetzelfde geld heb je een bevalling volgens het boekje. Dat is even afzien, maar daarna ben je weer snel ter been en kun je zelf voor je kindje zorgen. En tuurlijk zijn er bij een natuurlijke bevalling ook wel complicaties, maar de kans is groter dat het zonder grote problemen verloopt!