keizersnee

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft een keizersnee gehad... Ikzelf heb een geplande  keizersnee gehad  omdat hij in een stuitl lag..

Mijn vraag aan jullie is hoe hebben jullie het ervaren?
En hoe zit het nu met de litteken?

De eerste dagen na de keizersnee was staand  ademhalen zeer pijnlijk. Liggend deed het ademhalen  geen pijn... Ik kon ook niet lang staan door de druk op mijn litteken.  Pas na de 7de dag ben ik voor het eerst naar bedende gedaan.. Ik heb uiteindelijk 2 a 3 weken op bed gelegen.. Niet continu maar wel veel...
Nu na 1,5 jaar is mijn litteken nog steeds gevoelig.. Met drukken (ja sorry hoor)...
Hebben jullie dit ook?

Hoihoi,

Ook hier een keizersnede, maar dan een spoedje!!! Ik was vrij snel weer op de been na de keizersnede, ik had meer last van stuwing en borstontsteking dan van de keizersnede.

Mijn litteken is echt supermooi genezen en ik heb er ook helemaal geen last meer van. Bij een tweede bevalling kies ik voor een geplande keizersnede.

En jullie?

Groetjes Martine

Hoezo kiezen? Voor zover ik weet mag je toch niet voor een keizersnee kiezen? Of je moet iets mankeren... Waarom kreeg jij een spoedkeizersnee dan?

Hier nog een nieuwsgierig aagje!
Ik ben ook benieuwd waarom en of jij mag kiezen bij een eventueel tweede bevalling?
Ik heb geen keizersnede gehad, maar vind het wel interessant om te lezen hoe jullie ervaringen zijn.

Groetjes Babybelle

Hoi,
door mijn hellp-syndroom kreeg ik ook een spoed-keizersnede.
Doordat alles vrij snel moest gebeuren en ik onder algehele narcose moest heb ik weinig van meegekregen, dat vind ik achteraf gezien wel erg jammer.
Doordat ik erg ziek was heb ik 2 weken in het ziekenhuis gelegen. De 1e dagen dacht ach het valt allemaal wel mee, maar toen ik uit bed moest, mijn god, dat deed zeer!
Maar na een paar dagen werd het gelukkig minder.
Wat ik nu nog wel heb, is langs mijn litteken een soort "dood" gevoel, ja kan dr volgens mij een speld in steken en ik voel het niet. Verder vind ik het een mooi litteken en echt knap dat ze daar mn dochter uit hebben gehaald!
Toevallig heb ik eergisteren nog even de dvd gekeken van de bevalling (is helaas maar een heel klein stukje omdat er eigenlijk niet gefilmd mocht worden maar de verpleegster had stiekem een klein fimpjegemaakt met mn fototoestel.)
ik werd helemaal emotioneel toen ik het weer terug zag.

Sorry voor het lange verhaal!

Groetjes van Sonja

Ik kreeg een spoedkeizersnede omdat benthes hartslag wegviel en weg bleef en ik nog verdoofd was van de pijnbestrijding en ik haar er dus niet zelf uit zou krijgen.

Ik weet ook niet of je iets te kiezen hebt bij een tweede, maar het is mijn buik en ik ken de gevaren van een natuurlijke bevalling na een keizersnede en daarom wil ik, desnoods eis ik, een keizersnede.
Als ik zwanger ben en ze gaan niet akkoord, heb ik al besloten te gaan bevallen in Belgie, waar dit gewoon heel normaal is.

Nederland is nl zowat het enige land in Europa waar je na een kz nog normaal mag bevallen.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Groetjes Martine

Hoi ik heb vorig jaar bij de geboorte van fenna een keizersnede gehad, na 18 uur weeen  en een half uur persen bleek dat ze een sterrenkijkertje was en niet verder naar beneden zakte. Ik mocht omdat alles goed ging na drie dagen naar huis. ik had alleen de eerste dag een trekkend gevoel aan de wond. Na 4,5 maand was ik weer zwanger(wel gepland hoor,alleen niet verwacht dat het de 1e keer raak zou zijn haha) Toen ik na 36 bij de gyn de controlles kreeg vond hij de aby aan de grote kant en met 37 weken is onze 2e dochter yara ook met een keizersnede geboren. En ook nu mochten we weer na drie dagen naar huis. Ik ben blij dat dat herstel ook zo snel ging want fenna was net 13 maanden en liep toen nog niet. Ik heb gelukkig geen last gehad met haar tillen enzo. Als er nog een derde kindje bij ons zou komen word het hoe dan ook weer een keizersnee. Hier mag je na 2 keizersnedes niet meer gewoon bevallen, hoe is dat bij jullie? En ik heb inderdaad ook geen gevoel rond het litteken.

Groetjes nancy mv fenna 26 juli 2007 en yara 29 augustus 2008.

Terug
Bovenaan