keizersnee

Hoi!

Hier ook een keizersnede. Nu 4 maand geleden. Na een drama   vacuumbevalling van mijn zoon ander half jaar geleden, moest ik in aug weer bevallen. Dit keer verplicht in het ziekenhuis. Helaas door drukte, geen gyn gezien, alleen de vk vh zieknhuis. Met 10 cm geen persdrang.. kind lag te hoog en bleek een sterre kijker. Dus spoed kiezersnede.  De ingreep zelf ging snel.  Ik ben snachts bevallen en de volgende middag moest ik mn bed uit. Vreslijk vond ik het. Wat een  pijn. Ik mocht gelukkig (op aandringen van mn zelf) mn bed weer in. Eigenlijk moest mn katheter er uit. Maar omdat lopen niet ging, mocht ik hem nog ff houden.  De volgende dag ging hij wr wel uit en moest ik douchen. Dit ging redelijk. Alleen het afdrogen was lastig. Ik mocht de 5e dag naar huis. Mijn herstel ging best vlot. De eerste 2dagen vond ik wel tegen vallen en behoorlijk pijnlijk. Ik vond de controle's van de baarmoeder erg vervelend. Dat gedruk op je buik... au! Ik zag daar elke morgen tegen op. Hoe hebben jullie dat ervaren? en vonden jullie ook dat je veel "zelf moest" van de verpleging? Groetjes!

Wat hebben jullie lang in het ziekenhuis gelegen zeg! Na 48 uur was ik ontslagen uit het ziekenhuis.. Ik wilde weg! Vond het echt geen bal aan.. Ik kreeg zowat geen hulp vooral 's nachts,  het was erg druk op de afdeling en ze vonden koffie drinken veel belangrijker... Ik heb dus echt gevraagd of ik weg mocht.. en dat mocht mits ik zelf naar de douche kon lopen, douchen, omkleden en weer in bed liggen... Ik heb al mijn moed bij elkaar verzameld en ben gaan douchen.. Wat deed dat een pijn zeg.. ik zag ook helemaal zwart en sterretjes.. De verpleegster klopte nog op de deur of ales goed ging.. en ik jaaaaa het gaat goed hoor... ondertussen zat ik op de stoel daar helemaal bij te komen van een paar meter die ik net had gelopen...Dit heb ik niet gemeld bij de verpleegsters want ik wilde weg.. Na overleg mocht ik naar huis... Thuis had ik veel hulp van manlief en kraamhulp...

Wat vervelend dat je ervaringen in het ziekenhuis niet positief zijn! Ik had (gelukkig) het andere uiterste: in de week dat mijn dochtertje geboren werd hadden ze het helemaal niet druk, dus ze hadden genoeg aandacht voor mij en mijn dochtertje. Toch is de opnameduur bij een keizersnee standaard een dag of vier. Binnen 48 nadat je een keizersnee hebt gehad weer naar huis gaan is toch wel erg snel! Wellicht dat dit toch je wondgenezing nadelig heeft beïnvloed. Ik heb heel veel baat gehad bij de littekencreme van biodermal. Niet goedkoop maar ik heb nu nergens meer last van. En het litteken is heel mooi genezen. Hopelijk heb je iets aan deze tip!

Groetjes, Linda

Ik heb een geplande keizersnee gehad omdat bleek dat Marissa in een stuit lag. Ik vond het dus echt allemaal verschrikkelijk. Nadat Marissa eruit was gehaald lieten ze haar even zien maar ze waren vergeten te vertellen of het een jongen of een meisje was. Dat moesten we zelf nog vragen. Toen mijn man naar boven was met haar had ik het ijskoud in de operatiekamer maar niemand besteedde aandacht aan mij. Ik bleef maar roepen tot eindelijk iemand me hoorde en me verwarmde. Verder hadden ze een aparaat staan waarin ik de operatie kon zien. Je wilt niet kijken maar kijkt dan toch. Toen duurde het weer lang tot ze me hoorde en het aparaat verplaatsten. Boven had ik echt heel erg pijn. Vond het verschrikkelijk. Ik kon niet draaien, niet hoesten en niet lachen. Ik lag op een twee persoons kamer en had elke dag weer iemand anders op de kamer. Stuk voor stuk verschrikkelijk irritante mensen. Twee keer een buitenlandse vrouw die geen nederlands kon en in allebei de gevallen had de familie eten meegenomen. Shoarma met knoflook saus. Zo ontzettend stinken dat ik er kotsmisselijk van werd. Mijn bed ging stuk nadat ik geplast had, hij stons in de uiterste zitstand. Het heeft een hele dag geduurd tot er iets gedaan werd en al die tijd zat ik dus dubbel gevouwen op bed. Ik vond de trombose prik die ik elke avond kreeg echt pijn doen. Daar zag ik het meest tegenop. Bij mij is niemand naar mijn baarmoeder komen voelen. Uiteindelijk de 5e dag mocht ik naar huis. Ik had door mijn mede kamergenoten gemiddeld 2 uur geslapen per nacht en was gebroken. De laatste avond kreeg ik weer een nieuwe kamergenoot die heel hard bleek te snurken. Ik heb toen gebeld en gezegd dat ze een taxi moesten bellen omdat ik naar huis ging. Ik was het zoooo zat. Ze hebben me toen op een aparte kamer gelegd met Marissa en daar heb ik voor het eerst goed geslapen.
Wat me ook erg tegenviel was dat ik borstvoeding wilde geven. Dat ging ook direct heel goed. Af en toe legden ze Marissa 's nachts op de babykamer en ze bleven maar zeggen dat ze haar een flesje kunstvoeding zouden geven zodat ik door kon slapen. Ik moest dan echt zeggen dat ik dat niet wilde omdat ik haar BV wilde geven. Ik had daarin wel wat meer steun verwacht.
Na 10 dagen was ik weer een beetje de oude en kon ik weer naar de supermarkt en zo. Mijn litteken is van binnenuit gehecht en ik had dus alleen aan het begin en aan het eind een knoopje. Dat is nu wel mooi geworden hoewel het wel een stukje dikkere huid is. Ik heb nog last van het litteken als je er op drukt. Maar mijn moeder zou zeggen dan moet je niet drukken . Wij willen geen kinderen meer maar mochten we dat ooit toch nog willen dan ga ik echt naar een kraamhotel of een ziekenhuis met aparte kraamkamers want dit doe ik dus nooooooiiiiit meer.

groetjes Linda

nou om precies te zijn:na 51 uur na de keizersnee ben ik ontslagen uit het ziekenhuis.. wat een prestatie he...

Ik wil nog even zeggen dat ik een prima tijd in het ziekenhuis heb gehad, iedereen was stuk voor stuk erg aardig. En wat borstvoeding betreft, Ik drukte op de bel en dan kwam er een zuster om Daniëlle aan te leggen ( ik belde zodra ze ging huilen). Bovendien lag ik de 1e week helemaal alleen op een kamer dus dat was ook heerlijk. Het enige wat ik wel lastig vond dat de zusters niet echt op 1 lijn lagen wat betreft de bv, de een zei, nee je moet zo aanleggen en de ander zei weer van niet, maarja voor de rest vond ik iedereen erg aardig en vond ik dat er veel tijd aan mij werd besteed maar dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat ik echt heel erg ziek was, vooral de 1e dagen.

Ik heb ook nog een week in het kraamhotel gelegen (ik kreeg ook meer kraamzorguren dan normaal gesproken) en dat vond ik ook prima, ik was er echt nog niet aan toe om naar huis te gaan. En mijn vriend heeft lekker bij ons in het hotel geslapen.

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan