Kennen jullie dit gevoel??

Hallo allemaal,

Precies een jaar na het stoppen met de pil.......eindelijk een positieve test en het was geen 1 april grap!!!

Ik ben zo blij, maar durf het nog niet echt te uiten. Afgelopen keer kwamen we er bij de echo achter dat het hartje niet klopte. Wil nu het ziekenhuis bellen of we met 7 weken al te zien of het hartje klopt en dan ........ga ik helemaal los!

Het voelt wel vreemd om zo blij te zijn en aan de andere kant toch nog voorzichtig> ik zou het wel van de daken willen schreeuwen, daarom is een forum erg fijn! Het is moeilijk voor te stellen dat we in december met zijn drietjes zijn. Wow!

Nog een ander vraagje: moet je tijdens de zwangerschap nog opletten met het drinken van thee? Ik drink dit namelijk de hele dag door en vraag me af of dit kwaad kan.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groetjes,
Charlie

Hoi Hoi,

Als eerste van harte gefeliciteerd met je positieve test. Geweldig. Over de vraag van je thee je hebt ook thee zonder theeine zoals rooibos en groene thee deze mag je onbeperkt drinken.

Groetjes Ramona

hoi charlie,

ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Ik ken het gevoel van dat onzekere en raar gevoel dat je nu ineens zwanger bent en dat je het aan iedereen wilt vertellen.

Over de thee gaan heel veel meningen rond, de een zegt dat je maar 3 bakken thee per dag mag, de ander zegt dat je alleen maar   groene thee mag.
het enige waar ik op let is dat ik niet teveel zoethout thee drink omdat dit bloeddrukverhogend kan zijn.

Schrijf al je vragen op en vraag deze aan je vk.
Waarom ga je naar het ziekenhuis? Ben je al op medische indicatie?

Sabrina
36 wkn + 4 dgn zwanger

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik mijn favoriete Earl Grey maar even wat minder ga drinken en over ga naar de groene thee (ben echt verslaafd aan de thee namelijk).

Nee, hoor geen medische reden gelukkig. Ik ga gewoon naar de verloskundige toe (ben nog maar net zwanger, dus dat zal nog wel een aantal weken duren).

Vorige keer hebben we een echo laten maken en toen zagen we het hartje niet en dat was  echt naar> dat was bij een echo centrum bij ons in de buurt. Noem het bijgeloof, maar ik laat nu liever de echo in het ziekenhuis maken> vinden ze geen probleem. Verder hoop ik gewoon naar de verloskundige te gaan.

Groetjes,
Charlie

tja zal wel bijgeloof zijn :)
hoeveel weken was je toen je bij een echo centrum de echo liet maken?
Bij mij kon je pas met 10 weken het hartje zien en horen kloppen, ik testte pas positief met 8 weken.

Mijn huisarts adviseerde een vk welke los staat van het ziekenhuis en had dus steeds mijn echo's bij een echo centrum. Ik vind er niets mis mee :) Hun hadden betere ervaring met de vk buiten het ziekenhuis.

Nu loop ik wel bij een gyn. maar dat is omdat mijn beeb te groot is...

Misschien dat het theeprobleem zichzelf wel oplost... Bij mij in ieder geval wel, na een paar bekers ben ik er wel weer klaar mee.
Het probleem ligt geloof ik vooral bij thee waar theïne in zit. Pickwick heeft sinds kort een paar soorten thee met alleen vruchtenextract. Mogelijk dat dit een oplossing is?

Hey,

Idd gefeliciteers met je zwangerschap.

Ik snap heel goed dat je het van de daken wil schreeuwen. Dat had ik zelf ook.
Toen bleek dat ik zwanger was moest ik eigenlijk mijn mond houden. Vanwege een chromosoom afwijking had ik een zeer grote kans de ik een miskraam zou krijgen. En als het na 12 weken nog was blijven zitten dan had ik nog geen zekerheid en zou ik nog een punctie moeten doen (dit heb ik ook allemaal al ondergaan).
Dus al ik mensen zou vertellen dat ik zwanger was en het achteraf mis zou gaan, dan zou ik die mensen ook weer moeten vertellen dat het niet goed is gegaan en elke keer weer een pijnlijke revaring moeten blijven vertellen.

Maar ik heb er voor gekozen om het wel al meteen tegen mensen te vertellen.
Stel dat het misgaat, en niemand weet/wist dat je zwanger bent/was, dan zal ik niemand begrip voor je hebben en je kunnen troosten. Het is dan misschien niet leuk om je verhaal te moeten herhalen maar je hebt wel mensen die met je meeleven. En je kan je verdriet dan delen. En ik verteld het meestal alleen tegen ouders, familie en echt goede vrienden. Niet tegen iedereen. Daar heb ik wel mee gewacht tot 12 weken.

Gelukkig is bij mij alles goed gegaan (vandaag 24 weken).

Ik hoop dat bij jou ook alles goed zal gaan en dat je idd in december je eigen kerstkindje hebt. Veel succes.

Groetjes Jeanine

Hoi Charlie,

van harte met de meest leuke 1 april-actie die je kunt bedenken!

Zowel in zwarte thee als in groene(!!) thee zit theïne en daar mag je maar een beperkte hoeveelheid per dag van hebben.
Kruidenthee en rooibos zijn in dat opzichte het beste, echter zit in kruidenthee vaak zouthoutextract, waar je, zoals iemand eerder al zei, mee op moet passen in verband met mogelijk effect op je bloeddruk.
Verder zitten er in kruidentheeën vaak div. kruiden (haha) en specerijen waar je ook mee op moet  passen (google op kruiden en zwanger en je komt wel info tegen).

Dus, als je het helemaal goed en veilig wilt doen, blijft zo ongeveer alleen de rooibos over (dus drinken nu het nog mag, over een paar jaar mag dit waarschijnlijk ook niet meer.....?!)

Terug
Bovenaan