Kereltje heeft het koud in de nacht

Hmm, ben toch teveel aan het twijfelen nu, lees dat veel kindjes voldoende hebben aan alleen een trappelzak in de nacht..

Hij heeft hier aan romperlange mouw, pyjama, sokjes dan een trappelzak, dan dekentje met lakentje, en dan dekbedje, als ik het zo doe is zijn temp nog rond de 36.4/36,5 in de nacht, en ik heb er nu een aantal dagen een kruikje (ja je leest het goed) bij gedaan en nu is zijn temp 36.6 ong.

Als hij minder aanheeft is zijn temp echt onder de 36,5.. en komt hij dus ook vaker in de nacht voor een voeding, nu hij het weer wat warmer heeft komt hij voor een voeding minder!

Zal er iets niet goed zijn? Dat hij zich nog steeds niet op Temperatuur kan houden of misschien heeft het wel met zijn suiker? Of zie ik spoken. Haha. hebben jullie nog ideen.

Moet maandag trouwens naar de kinderarts (ivm de koemelkallergie) en leg het dan ook nog voor hoor.

Hoi,

heb geen idee hoor, maar zou een iets lagere temperatuur niet gewoon bij jouw kindje horen? Is hij heel erg klein / mager? Zou het idd even aan de kinderarts voorleggen want het verschil is wel groot ja. (Wout heel alleen een hele dunne katoenen slaapzak aan, verder niets)

Laat je ons nog wat horen?

groetjes Natasja

Hoi hoi,

Daar heb ik ook al aan gedacht dat het gewoon bij hem hoorde, maar hij word er dus echt wakker van en zijn nekje bijv voelt ook heel koud aan. Als ik overdag temp zit hij vaak rond de 37.6 dus dat verschil met dag en nacht vind ik eigenlijk een beetje groot..

Ik laat maandag wat horen!

hoi, weet niet hoe oud je zoontje is, maar zou het niet kunnnen dat zijn lichaampje de temperatuur niet regelt omdat het voor hem gedaan word?? was bij ons ook zo en ben elke keer stapje verder gegaan met het weghalen van een dekentje/kruikje etc.. ben benieuwd wat ze maandag zeggen succes ps hier inmiddels in slaapzakje met kort/lange mouw ligt aan het weer en altijd lakentje anders slaapt ze echt niet, soms ook nog wel eens een dekentje...

groetjes non

Wow, wat veel! En dan nog zo koud.. Wat raar. Heb er geen ervaring mee en ook nog nooit wat over gehoord. Hier heeft ze alleen een rompertje, een pyjamajasje en een zomertrappelzak aan. En dan voelt ze soms nog te warm aan.
Ik zou het zeker even navragen! Ben heel benieuwd wat ze zeggen!

Hij is 4,5 maand. maar het is pas sinds kort. (denk nu 1,5 week dat hij het er moeilijk mee heeft,) hij heeft in het begin maar 1 dagje kruikje gehad dus het is heel lang wel super goed gegaan! Heb hem juist per dag meer aangedaan omdat hij het er moeilijk mee had..

Ben inderdaad ook heel benieuwd wat de kinderarts zegt!

Mijn hemel, inderdaad erg veel. Misschien teveel waardoor hij het juist kouder krijgt? Anouk slaapt in een rompertje met korte mouw, pyjamatruitje (of gewoon shirtje met lange mouw) en een slaapzakje zonder mouwtjes. Vannacht heeft ze zelfs niet eens een truitje aan gehad. Ze heeft het dan warm zat. In de zak wordt het lekker warm door haar eigen huid-op-huis contact van haar beentjes en voetjes. En dat straalt lekker door. Werkt bij volwassenen ook zo. Je hebt het sneller warm als je naakt ni bed ligt dan met een pyjama, sokken en god weet wat allemaal. Probeer het eens, vooral nu het buiten warm is.

Ik ga het inderdaad even proberen vannacht.. (ik heb zelf ook wel veel aan hoor s'nachts pyjama broek, hemdje, sokken en soms nog iets met lange mouwen :p

Maar wat zal ik hem dan aan doen vannacht? Alleen romper lange mouw + pyjama jasje + slaapzak en dan lakentje erover?

Terug
Bovenaan