Kereltje heeft het koud in de nacht

yuri slaapt met romper met lange mouwen, pyjama met korte mauwen dr over (zo'n pakje) slaapzak, lakentje en dekentje.. daar doet meneer t t beste op opt moment... k temperatuur hem niet.. ma hij slaapt er goed over..

He Floor even op bezoek bij men oude clubje om te lezen hoe het met jullie en jullie kindjes gaat. Zelf zit ik nu op 37 inmiddels.

Heb jij heel toevallig ene aerosleep matrasje??? Mijn moeder is kraamverzorgster, en heeft het verscheidende keren meegemaakt dat een kleintje niet op temperatuur kon blijven vanwege dit matrasje! Het is het enige wat ik kan bedenken.

succes meid.

liefs nathalie

Anouk heeft vannacht alleen in een rompertje met korte mouw geslapen daar het erg warm was op haar kamertje. De nacht ervoor in een een rompertje met korte mouw en een slaapzakje. De nacht daarvoor had ze ook nog een shirtje met lange mouwen aan.
Een dekentje over de slaapzak heeft geen zin, althas bij Anouk niet daar ze het hele bed doorkruipt. Dat lijkt mij ook veel te warm. Ook als je daarbij ook nog een romper met lange mouw aan doet. Ik krijg al warm als ik het lees.

Ok, nu ben ik wel een volwassen vrouw, maar ze noemen mij ook altijd koelbloedig hoor. Ik heb altijd een lage temperatuur, tussen 35.5 en 36.5. Ik ben wel klein, maar niet dun dus ook dat hoeft niet uit te maken.
Misschien hoort het gewoon bij je kindje. Ik denk dat je pas je zorgen moet gaan maken als hij er ook echt last van heeft. Huilt hij veel, slaapt hij slecht, dat soort dingen. Als je hem niet hoort, hij slaapt gewoon, denk ik niet dat hij er last van heeft. Bovendien als jij vindt dat de temperatuur prima is in de kamer, is dat het ook. Je moet je kindje net zo aankleden als jij. Als je denkt dat hij het koud heeft misschien even voelen in zijn nekje, daar voelen ze vaak ook koorts.

Succes! Ben benieuwd wat de kinderarts zegt.

Wat ik nog wou zeggen, Lis slaapt alleen in een pyjama (in de zomer mouwloos) en een mouwloze trappelzak, in de kamer is het gemiddeld 20 graden.

Als je twijfelt (ik voel me ook weleens onzeker met temperatuur) kan je ook de babyfoon aan doen, de meeste geven ook de temperatuur in de kamer aan, dan weet je hoeveel graden het is.

Ik heb geen aerosleep matrasje,

Als hij doorsliep en ik hem niet hoorde was ehet inderdaad geen probleem, maar hij word tig keer wakker en voelt dan ook echt koud aan.

Heb 2 nachten geprobeerd met wat minder aan maar temp was vannacht 36,2 en hij is een uur wakker geweest (wel doodop maar hij kreeg het niet snel warm)

Kinderarts was bagger, ze zegt dat alles er mee te maken heeft dat hij een voorontwikkeld kindje is (oftewel zijn ontwikkeling loopt voor) Dat is ook wel zo maar voor mijn gevoel heeft dat hier niks mee te maken dus ga vanmiddag ook nog naar de huisarts wil het even allemaal overleggen.

Hey Floor,

ben wel benieuwd wat de huisarts te zeggen heeft. Ik zie de link van de kinderarts niet: voor op z'n ontwikkeling heeft toch niets met de temperatuur te maken?
Was je verder wel tevreden over de kinderarts?
Wat sneu dat hij er last van lijkt te hebben! Hoop dat jullie snel een oorzaak / oplossing vinden...

liefs Natasja

Nou ik ben erg benieuwd wat de huisarts heeft gezegd want het is echt vreemd dat hij zo koud is.
Nou moet ik zeggen dat ik niet weet hoe koud ons mannetje is s'nachts want die slaapt wel door.
Ik ben het wel met je eens dat als ik hem warmer wegleg hij wel langer slaapt.
Ik zelf ben erg huiverig voor TE warm aankleden omdat dit wiegedood zou kunnen veroorzaken en daar zit dan weer mijn angst dus ik leg hem altijd te koud weg ( allebei mijn zonen) en ga dus als ze s'nachts wakker worden een dekentje erover leggen.

Terug
Bovenaan