Kerk en voor het trouwen een kindje.Help!!!!!!

Hoi Helga,

Ik heb geen foefje maar wel een advies voor je, Bidden
Leg al je zorgen en vragen en problemen maar bij God neer! Hij wil er voor je zijn en op hem kun je vertrouwen dat het goed gaat komen. Dit is een gebeurtenis in je leven die Hij gebruikt om je te leren dat je op Hem alleen echt kunt vertrouwen!
En voel je niet al te schuldig over wat er gebeurt is, het belangrijkste is dat jij en je vriend van elkaar houden en van het kindje dat daaruit voortkomt. Ook dat is een gave van God, net als jullie liefde.
God stuurt je leven en gebruikt jouw fouten om je een beter mens te maken, dus vergeet vooral ook niet om (samen) te genieten van deze bijzondere periode in je leven.
En laat je leiden door Hem en niet door alle mensen om je heen die misschien wel denken te weten wat God allemaal van je verlangt, maar dat wil niet zeggen dat dat ook echt zo op die manier bedoelt is als men zegt. Uiteindelijk wil Hij vooral dat zijn kinderen gelukkig zijn, net zoals wij dat ook voor onze kinderen wensen!

Fijne zwangerschap gewenst!!
Liefs
Klarie

Hoi hoi

Wat bijzonder! Een geschenk groeit in je buik!
Je verhaal is heel herkenbaar voor mij!
Precies hetzelfde overkwam mij!
Wij hebben een gedichtje op een kaartje gedrukt en dat kaartje
naar de dominee en de familie gestuurd om het bekend te maken.
Na veel bidden, voor positieve reacties, hebben we daadwerkelijk ook heel bemoedigende en positieve reacties ontvangen van iedereen!

Ook wij konden onze zoon niet laten dopen, als we niet zouden trouwen.
Toen Thijs 4 maanden oud was, zijn wij voor de wet getrouwd (snel binnen een half uurtje op het gemeentehuis) verder niets gevierd. Een paar maanden later is Thijs gedoopt.
Een jaar later, zijn we voor God in de kerk nogmaals getrouwd! Met alles erop en er aan, mooie jurk, leuk feest.  Heel bijzonder!

Hier ons gedichtje;

Onverwachts kondigd zich een nieuw leven aan.
De natuur blijkt haar eigen gang te gaan.
Heel even moesten wij aan de gedachten wennen,
maar nu kunnen wij niet wachten om ons kindje te leren kennen.

Dan op de voorkant een plaatje van de vaderhand met een klein handje ineen.

Ik wens je alle goeds, geniet lekker van je zwangerschap, het is een Gegeven!
Maak je niet druk om wat andere mensen zeggen, we zijn allemaal zondige mensen! Je bent niet meer zondig als je seks hebt voor je huwelijk,  dan een buurvrouw die over jan en alleman roddeld! We zijn gelijken! Jezus is aan het kruis gestorven voor onze zonde! Bedenk dat goed! Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de mensen (schuldbelijdenis; hebben wij ook niet gedaan) God is de enige die je schoon kan wassen! Hij vertrouwd dit kind aan jullie toe! Dat is het meest bijzondere wat je uit zijn hand kunt verkrijgen!
Het gaat je goed!

God bless!

Meisje toch!

Dit kindje wordt uit liefde geboren en daar mag niemand commentaar op hebben. Als de kerk jullie weigert dan is het een erg ouderwetse kerk. Ik weet niet waar je woont maar ik weet zeker dat er ook kerken zijn die totaal niet moeilijk doen over dit soort dingen hoor! Probeer wat anderen van je denken niet belangrijk te laten zijn en heb er al helemaal geen stress over want je kindje is veel belangrijker!!!   Een goede kerk en een goede dominee accepteert iedereen zoals ie is en als dit niet zo is dan ligt het niet aan jullie! Het zal niet makkelijk worden maar probeer de meningen van de mensen die nog in het jaar 1000 leven naast je neer te leggen. Jij weet zelf als je echt gelovig bent wel dat die meneer daarboven je niet veroordeeld!

gr.Ing

Lieve Helga,

Gefeliciteerd met dit Godswonder! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar bedenk dat Jezus ook niet in een huwelijk is verwekt....wat heeft Hij het Maria moeilijk gemaakt dan! Ik denk dat God ons daarmee de ogen heeft willen openen en onze opgelegde regels niet zijn wat Hij wil. Volgens de bijbel ben je toch getrouwd in Gods ogen als je gemeenschap met elkaar hebt? Het huwelijk zoals wij het kennen is een door mensen bedacht instituut. Je bent niet zondig of schuldig, hoe kun je zondig zijn als je liefde voor elkaar hebt en daaruit nieuw leven komt? Ik ben ook gelovig, maar heb bij dit soort dingen toch wel mijn vraagtekens. Het doet me wel wat dat anderen kunnen beoordelen of je het wel of niet goed doet op deze manier, alleen God kan dat. En Hij oordeelt niet, Hij zal je met liefde ontvangen, zoals hij dat met al die mensen in de Bijbel ook heeft gedaan en die niet volgens de geldende regels leefden. Lieve mensen, steun op de mensen die niet oordelen, maar jullie willen helpen en ook liefdevol willen omarmen naar Gods voorbeeld en jullie geen schuld opleggen, want wie zonder zonden is werpe de eerste steen.   Vraag je je ook niet af of wel bij in een gemeente wil blijven waar ze zo denken? Gun je dit je kind ook als het zoiets overkomt?
Nou ja, ik hoop dat je er iets aan hebt en wil je niet kwetsen of krenken, ik wens jullie alle goeds, jullie komen er wel uit, want God is bij jullie.

Liefs Jolie

quote: Jolie80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-10-2008 14:51:35'));

...Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar bedenk dat Jezus ook niet in een huwelijk is verwekt....wat heeft Hij het Maria moeilijk gemaakt dan! Ik denk dat God ons daarmee de ogen heeft willen openen en onze opgelegde regels niet zijn wat Hij wil. Volgens de bijbel ben je toch getrouwd in Gods ogen als je gemeenschap met elkaar hebt? Het huwelijk zoals wij het kennen is een door mensen bedacht instituut. Je bent niet zondig of schuldig, hoe kun je zondig zijn als je liefde voor elkaar hebt en daaruit nieuw leven komt? ...

Hoi Jolie,
In alle respect  wil ik  toch even reageren op wat je schrijft... heb al eerder naar Helga gereageerd, als je wilt, kan je dat eens lezen.
Ik schrik een beetje van je interpretatie van Jezus' verwekking. Dit is inderdaad niet in een huwelijk gebeurt, maar zeker niet om ons te leren dat dat dus niet hoeft.
Het is op die manier gegaan, omdat God wilde dat Jezus uit een maagd geboren werd, dus zonder dat er gemeenschap aan te pas kwam!
En ja, Maria heeft het moeilijk gehad, Jozef wilde zelfs bij haar weggaan, tot God hem vertelde hoe het zat.
Als je dingen uit de Bijbel wilt aanhalen, doe het dan goed, want op deze manier haal je dingen volledig uit z'n verband en dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Ik bedoel dit allemaal niet als aanval en hoop dat je dit dan ook niet zo opvat.
In mijn eerder geschreven stukje kun je mijn opvattingen lezen, ga dat nu niet herhalen.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om hier een kerkelijke/geestelijke discussie uit te lokken.
Vriendelijke groeten, Hindi.

Hoi meid,

Ik herken wel wat dingen uit jouw verhaal. Ook ik werd ongepland zwanger  (inmiddels trotse mama van een 1-jarig zoontje). Ook ik kerk bij de hervormde kerk. Het enige verschil is dat ik er alleen voor stond (inmiddels niet meer).

Meid gewoon doen wat je hart je ingeeft. Probeer zo weinig mogelijk aan te trekken van de praatjes om je heen. Over het dopen zou ik je niet zo druk maken. Naar mijn mening is dat iets wat de kerk zelf bedacht heeft (je kent vast wel de discussie kind/volwassen doop).
Bij mij in de kerk mocht ik Twan (mijn zoontje) gewoon dopen als ik dit wou, zonder schuldbelijdenis. Maar nu is de hervormde kerk waar ik heenga ook minder 'streng'. Onze predikant is zelf een vrouw met 3 jonge kinderen.
Schuldbelijdenis doen vind ik echt onzin. Waarom zou jij dat moeten doen en anderen niet (zondig is iedereen toch?)

Maar goed. Sterkte met alles meid. Echt waar...alles komt op z'n pootjes terecht, dat heb ik zelf ondervonden.

Groetjes Rins

Hoi,

Wij zijn vorig jaar de trotse ouders geworden van een prachtige dochter.
Wij wonen al 3 jaar samen, maar zijn (nog) niet getrouwd.
Wij hebben ons dochter laten dopen en de Pastoor vond het geen enkel probleem.
Ons dochter is katholiek gedoopt, ik weet niet of het heel veel uitmaakt of je nou hervormd/gereformeerd of katholiek bent.
Maar geniet van je zwangerschap, het is een wonder! Heel veel geluk samen.

Groetjes van Gea

hoi

mijn vriend en ik probeeren zo veel mogelijk te genieten van ons wondertje.gister is dat aandit goed gelukt omdat we de hele   dag van huis waren.
maar zodra we weer terug waren begon ik weer te   piekeren.
onse vrienden loop ik liefer voorbij in de angst dat ze het zien.
zit op dit moment ontzettent met me zelf in de knoop.
we denken allebij dat het beeter is om te trouwen maar dat geeft ook weer giga veel stres.
echt ontladen lukt me niet en de misselijkheid en buikpijn werken ook niet mee.
naar de dokter gaan vind ik moeilijk,ik ben altijd al bang geweest voor artsen maar dat is nu nog erger.
ik weet best dat ik me niet te druk moet maken maar er moet zo veel geregeld en ik weet niet waar ik moet beginnen.
wat moeit je eerst regelen en hoe pak je het aan.
ik heb geen iedeeen mijn vriend ook niet.
het ergste dingen  vind ik dat ik dusdanig loop te stressen dat ik tegen me vriend uit val en dat ik me geen raad weet.
ik durf er met niemand over te praten maar denk er wel contenu aan.

ik hoop dat er iemand is die enig iedee heb wat ik moet doen want zelf kom ik er niet uit.

Groetjes,H

Terug
Bovenaan