Kiezen tussen nieuw gezin en extreem gedrag puber

Hallo mede forumgebruikers,



Ik weet het allemaal even niet meer.



Ik heb 4 kinderen een van 12 een van 14 een van 5 en 1 van 1. De oudste 2 zijn van mij(man) , de jongste 2 zijn van mij en mijn nieuwe vrouw.

Ik ben sinds 6 jaar getrouwd met mijn (nieuwe) vrouw. We hebben samen dus 2 kinderen jongens. met mijn ex een jongen van 12 en een meid van 14. De oudste 2 heb ik bij mij thuis in een schema van 6 dagen bij hun moeder 4 dagen bij mij, de 4 dagen bij mij zijn mijn vrijedagen.

De 6 dagen zijn ze bij hun moeder, die inmiddels ook hertrouwd is en wederom gescheiden is.

Nu moet ik zeggen dat het schema opzich prima werkt voor iedereen en dat over het algemeen alles best oké verloopt. De laatste tijd gaat het echter rap bergafwaarts en weet ik niet meer wat ik nu moet. Mijn zoon van net 12 wordt voor mijn gevoel steeds meer onhandelbaar. Hij hangt rond met kinderen die Vapen en uit zijn op narigheid, heeft overal steeds meer lak aan, bedreigd zijn zusje als die iets doet of wil vertellen met wat hem niet aanstaat, heeft een steeds grotere mond lijkt manipulatief te handelen en doet gemeen. Hij gaat ook constant de strijd aan met z'n 5 jarige broertje. Het vervelende is hij heeft een telefoon sinds een week of 4. De telefoon wordt door ons, mijn vrouw en mij gecontroleerd. We vinden dit nodig om te doen omdat hij bewezen niet goed kan omgaan met dit soort verantwoordelijkheden, vandaar dat we ook functies als snapchat tiktok etc uit hebben staan op de telefoon en hij hem kan gebruiken om te bellen en of te appen. De moeder van mijn zoon woont op fietsafstand 7km en we vonden het daarom handig als hij bereikbaar zou zijn. Nu komt het nare gedeelte, bij het doorgaan van de telefoon is er gestuit op materiaal om over te huilen. Er stonden een aantal filmpjes op zijn telefoon waarin hij zich mastrubeert en waarin hij tegelijkertijd poept in een beker van mijn jongste kind. De beker wordt dagelijks gebuikt om uit te drinken en is daarna dus ook nog gebruikt. Ik weet niet wat ik hier nu mee aan moet. Ik heb de huisarts gebeld de ggd gebeld, de huisarts kan er niet zo veel mee de ggd komt er nog op terug.
Ik heb hem uit z'n bed gehaald en naar z'n moeder gebracht nadat we er achter kwamen gezien mijn huidige vrouw op het punt stond door te draaien na het zien van het poepen in mijn zoons beker.
Ik heb samen met zijn moeder en hem hem geconfronteerd en snap dat dit voor iedereen moeilijk is, maar hij geeft uiteindelijk wel aan dat hij dit niet expres in de beker van mijn zoon doet. Het is een grote beker die toevallig voor handen was in de badkamer en is daarom gebruikt. Ik moet zeggen dat ik hier echt nogsteeds van moet kotsen en echt niet weet wat ik hier mee moet. Mijn huidige vrouw heeft letterlijk gezegd en besloten het is of hij er uit of ik met de jongste 2. Ik weet echt niet wat ik hier nu mee moet. Ik weet ook wel dat dit niet normaal is en als ik in haar schoenen had gestaan weet ik ook noet wat ik gezegd had. Het voelt voor mij echt onmogelijk om hem te laten vallen en maar bij z'n moeder achter te laten, het doet mij ook enorm veel verdriet. Mijn vrouw kan hem op dit moment niet luchten of zien en wil de 2 jongsten ook even niet in de buurt hebben van hem. Ik vind het zelf enorm vies en heb er zelfs spijt van dat ik dit heb gezien op zijn telefoon. Het is geen excuus voor alles maar hij heeft ook een best lastige tijd/leven. Zijn vader is hertrouwd en heeft 2 kinderen, z'n moeder heeft 4 verschillende partners gehad is getrouwd geweest en heeft nog een kindje, hij is met zijn moeder in 5 jaar tijd 5 keer verhuisd, z'n opa is overleden 2 jaar geleden. Het leven is alles behalve makkelijk voor hem geweest, maar feit blijft natuurlijk ongeacht de oorzaak dat het nu is wat het is. Ik voel me op dit moment alsof ik hem laat barsten als een baksteen, het is lastig dus zet ik je uit mijn huis en laat ik de rest van het gezin blijven. Het voelt alsof hij nu verbannen wordt, wat ik overigens echt niet wil maar het gevoel heb dat ik geen keus heb. Ik weet niet wat ik moet en wat er wel of niet goed zou zijn. Wat ik wel weet is dat er op dit moment blijkbaar in zijn hoofd echt iets niet helemaal goed gaat en dat hij hulp nodig heeft, hulp die waarschijnlijk lang op zich laat wachten en zelfs met hulp is het niet in een korte tijd opgelost voor mijn gevoel. Hij is nu verbannen en ik zit in een tweestrijd met de keus tussen hem of de rest van mijn gezin, apart gaan wonen met de mogelijkheid hem te doen of in het gezin blijven waar op dit moment geen plek is voor hem omdat ik dit niet alleen kan beslissen. Ik zou hem het liefst alsnog toelaten tot dit gezin hoe gek dit voor sommige mensen ook klinkt, maar mijn vrouw was heel duidelijk en ziet dit op dit moment niet zitten. Ik zit er zelfs over na te denken om een 2e huis te huren en hem dan 4 dagen daar op te vangen per 10 dagen, ik weet het even niet meer
 
Hoewel wat je omschrijft best schikken is, heb je het ook over een jongen van 12, niet bepaald de leeftijd voor rationele keuzes zeg maar.
Dus in die zin is hem maar meteen definitief het huis uitzetten nogal extreem. Die optie hem niet-samengestelde gezinnen toch ook niet.
Misschien voorlopig even zonder overnachtingen? Gewoon in die 4 dagen overdag wel tijd met hem besteden. Dingen gaan ondernemen. Ik denk dat hij wel juist heel hard een vader nodig heeft.
(Maar behoudt ook tijd voor je dochter natuurlijk.)
 
Als ik het goed begrijp liggen jullie dus in scheiding TO?

Mijn partner en ik liggen nu ook in scheiding. Het is een lastige situatie. Ik ben een tijd geleden weer in contact gekomen met een jeugdliefde van me. We wilden bijkletsen, dus ik ben samen met mijn zoontje naar hem toe gegaan. Het was een hele leuke dag. In de auto onderweg naar huis vertelde mijn zoontje dat hij hem geweldig vond.

Sinds een aantal weken vroeg mijn zoontje continu wanneer we nou eindelijk zouden gaan scheiden, want hij wilde graag verhuizen. Mijn zoontje vertelde mij dat hij hem veel leuker vond dan zijn eigen papa.
Helaas heeft veilig thuis besloten dat ik mijn zoontje niet meer mag zien, waardoor hij nu alleen bij zijn vader verblijft.

Ik heb van alles aan mijn partner voorgesteld om er samen op een nette manier uit te komen. Van een ouderschapsplan waarin staat dat hij alle zorg op zich neemt tot dat ik alle zorg op me neem. Een van mijn laatste voorstellen was om samen met mijn zoontje te verhuizen. Mijn partner zou dan alle vrijheid krijgen om contact op te nemen met mijn zoontje, wanneer hij maar wilde. Een vaste omgangsregeling wilde ik hem niet aan doen. Daarom had ik er bij voorgesteld dat hij contact op kon nemen wanneer hij mijn zoontje wilde zien en dan zou ik hem brengen en weer ophalen. Mijn partner heeft immers geen rijbewijs en ik wel, en we hebben het hier toch over een aardige afstand. Helaas is hij ook hier niet mee akkoord gegaan.
IK vind het jammer dat hij dit heeft geweigerd, want het leek me de perfecte oplossing voor iedereen en in het belang van alle kinderen.

Helaas lijkt het nu toch een langslepende vechtscheiding te moeten worden.

Sterkte met de situatie TO.
 
Hoewel wat je omschrijft best schikken is, heb je het ook over een jongen van 12, niet bepaald de leeftijd voor rationele keuzes zeg maar.
Dus in die zin is hem maar meteen definitief het huis uitzetten nogal extreem. Die optie hem niet-samengestelde gezinnen toch ook niet.
Misschien voorlopig even zonder overnachtingen? Gewoon in die 4 dagen overdag wel tijd met hem besteden. Dingen gaan ondernemen. Ik denk dat hij wel juist heel hard een vader nodig heeft.
(Maar behoudt ook tijd voor je dochter natuurlijk.)
Dat klopt inderdaad en ik vond ook dat er hulp zou moeten komen in hoe nu verder. Mijn partner wil hem hier niet meer hebben in huis, geeft aan misschien of een aantal maanden weer als hij geholpen is. Gezien het feit dat ik dit niet alleen kan bepalen en ook 2 kinderen met haar heb in het huis weet ik het even niet meer. Ik kan wel willen dat hij hier komt maar dan is het of het nieuwe gezin met 2 kinderen of hij. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet en kan eigenlijk alleen maar de heledag verdrietin zijn hier over.
 
Ik schrik van de reactie van je vrouw. Als zij zo makkelijk jouw zoon wilt wegsturen, kan ik mij niet voorstellen dat zij iets van een band met jouw zoon heeft. Dat merkt hij natuurlijk meteen en reageert dat af op zijn halfbroertje. Om hem dan meteen maar naar zijn moeder te sturen voedt jullie afwijzing naar hem toe terwijl hij juist jou nodig heeft. Puberteit is al moeilijk genoeg en moet hij ook nog dealen met de echtscheiding, nieuwe vrouw, nieuwe kinderen. Zoek zo snel mogelijk professionele hulp maar stuur hem niet weg.
 
Als ik het goed begrijp liggen jullie dus in scheiding TO?

Mijn partner en ik liggen nu ook in scheiding. Het is een lastige situatie. Ik ben een tijd geleden weer in contact gekomen met een jeugdliefde van me. We wilden bijkletsen, dus ik ben samen met mijn zoontje naar hem toe gegaan. Het was een hele leuke dag. In de auto onderweg naar huis vertelde mijn zoontje dat hij hem geweldig vond.

Sinds een aantal weken vroeg mijn zoontje continu wanneer we nou eindelijk zouden gaan scheiden, want hij wilde graag verhuizen. Mijn zoontje vertelde mij dat hij hem veel leuker vond dan zijn eigen papa.
Helaas heeft veilig thuis besloten dat ik mijn zoontje niet meer mag zien, waardoor hij nu alleen bij zijn vader verblijft.

Ik heb van alles aan mijn partner voorgesteld om er samen op een nette manier uit te komen. Van een ouderschapsplan waarin staat dat hij alle zorg op zich neemt tot dat ik alle zorg op me neem. Een van mijn laatste voorstellen was om samen met mijn zoontje te verhuizen. Mijn partner zou dan alle vrijheid krijgen om contact op te nemen met mijn zoontje, wanneer hij maar wilde. Een vaste omgangsregeling wilde ik hem niet aan doen. Daarom had ik er bij voorgesteld dat hij contact op kon nemen wanneer hij mijn zoontje wilde zien en dan zou ik hem brengen en weer ophalen. Mijn partner heeft immers geen rijbewijs en ik wel, en we hebben het hier toch over een aardige afstand. Helaas is hij ook hier niet mee akkoord gegaan.
IK vind het jammer dat hij dit heeft geweigerd, want het leek me de perfecte oplossing voor iedereen en in het belang van alle kinderen.

Helaas lijkt het nu toch een langslepende vechtscheiding te moeten worden.

Sterkte met de situatie TO.
Waarom betrek je alles op jezelf?
 
Ik betrek niets op mezelf. Ik las alleen iets en dat deed me herinneren aan mezelf. Een forum is om gedachtes uit te wisselen, toch?
Het is wel een beetje het idee dat je reageert met dingen waar TO iets aan heeft. Zijn scheiding is al lang geleden. Er is hier niet perse sprake van een nieuwe scheiding. Soms stellen mensen een ultimatum iets scherper, op het moment dat ze geschokt en kwaad zijn. Dan ze wanneer ze weer bij zinnen zijn, echt willen doorzetten.
Hopelijk voor TO is dat hier ook het geval.

Daarbij verandert jouw situatie ook met het topic waarop je reageert, dus niet alleen trek je alles naar jezelf toe, maar je neemt het ook niet zo nauw met de waarheid.
 
Terug
Bovenaan