<p>Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen. Toen ik zwanger was van mijn eerste had ik in mijn hoofd zitten dat zodra mijn dochter 8 maanden is, ik de anticonceptie de deur uit zou doen en dan zou wachten wat er ging gebeuren. Bij het zwanger worden van de eerste waren we er heel erg mee bezig. Dat wilde ik niet meer. Dus beginnen voordat je echt weer klapperende eierstokken hebt, leek mij ideaal (en zo vaak seks hebben we echt niet, dus waarschijnlijk duurt het nog even). </p><p>Nu is mijn dochter 7,5 maand en moet ik er nog niet aan denken om weer zwanger te worden ! Ik hou heel veel van mijn dochter, maar vind het best pittig (en kijk niet echt uit naar opnieuw zwanger zijn en al helemaal niet naar een bevalling...). Ik geef trouwens ook nog bv en ben nog niet ingesteld geworden. Maar ik wil wel graag 2 kindjes die goed met elkaar kunnen opschieten en niet al te veel schelen. Mijn man wil weer gaan proberen als ons dochtertje 1 is. </p><p>Hoe lang hebben jullie gewacht, met wat als reden? En wat ervaren jullieals een 'fijn' leeftijdsverschil? </p>