Kiezen voor een tweede

Ik ben nu 18 weken zwanger en mijn dochter is net 1 jaar geworden. Ik ben zwanger geraakt toen mijn dochter acht maanden was. Tot nu toe gaat alles prima. Onze meid is niet een moeilijke baby en slaapt goed. Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat zijn als ze kleine geboren is. Er zit dan 17 maanden tussen de kindjes. Soms denk ik wel moesten we niet langer wachten, maar echt alles heeft voor en nadelen. 

Ik wilde ook dat er minder dan twee jaar tussen zou zitten. Maar ik moest er na 10 maanden ook echt nog niet aan denken. Toch twee maanden later wilde ik het opeens wel heel graag. Misschien is een beetje klapperende eierstokken ook wel nodig om zeker te weten dat je er klaar voor bent!
succes 

Wij hadden vooraf besproken dat we zo min mogelijk leeftijd tussen de kindjes zouden willen. Dus na m'n bevalling geen anticonceptie gebruik en ik was na 6 maanden weer zwanger.
Volg je gevoel. Mijn ideale verschil is 1 tot 1.5 jaar. Van vriendinnen 2, 3, 4 jaar. Dat is toch allemaal prima! Ik zou zeggen begin er weer aan als je het ziet zitten. Je weet nooit hoe snel het kan lopen

Ik wilde na 3 weken alweer ? uiteindelijk toen ze 6 maanden was weer gestopt met de pil en meteen zwanger toen dochter 7 maanden was. Uiteindelijk 16 maanden ertussen en nu 5 en 21 maanden en bevalt goed ?
had dan ook 2 makkelijke zwangerschappen (al baalde ik van de minder bewegingsvrijheid) en ook 2 best makkelijke bevallingen. Daarnaast hebben wij 2 vrolijke kinderen die snel doorsliepen en bijna altijd vrolijk zijn. Als dat niet het geval was dan hadden we ook wel wat langer gewacht denk ik. 
kijk naar wanneer je er aan toe bent en niet naar je oorspronkelijke planning 

Hier er weer voor gegaan toen onze dochter 1 werd en was meteen zwanger en nu 27 weken. Onze dochters schelen straks 21 maanden en lijkt mij super. Onze oudste is hartstikke makkelijk en allebei de zwangerschappen niks geen kwaaltjes dus alleen maar genieten dat scheelt natuurlijk ook veel. 

Wat leuk en fijn om al jullie reacties te lezen. Toch prettig dat er veel vrouwen zijn die er in eerste instantie "niet aan moesten denken", maar waarbij later de wens voor een tweede wel weet goed voelde. Helpt wel om je gedachten te ordenen. Opeens lijkt een groter leeftijdsverschil nog zo erg niet. 

Onze dochter is net 1 geworden en wij gaan nu voor een tweede. Heb een hele pittige zwangerschap gehad,  hoop dat het deze keer beter gaat als het ons gegund is. Maar ben er wel klaar voor!

Mijn zoontje is 10 maanden. Wij willen voor een 2e kindje gaan. Ook omdat we er niet een te groot leeftijd verschil tussen willen en het niet van zelf ging bij de eerste. 

Terug
Bovenaan