Kijkoperatie; ervaring gevraagd

Krijg dinsdag een kijkoperatie, en wil graag ervaringen horen

Even in t kort. Heb vorig jaar in 1e ronde een mk (bbz) gehad, en zit nu alweer in 14e ronde, maar t lukt niet. Heb 6 maanden moeten spoelen (vaginale douche) omdat mijn baarmoederslijm te zuur zou zijn, maar dat heeft ook niet geholpen.
Of ze wilden vloeistof in baarmoeder spuiten of de kijkoperatie. gekozen voor t laatste omdat ik altijd buikpijn heb bij ongi en een bbz heb gehad.
Misschien dat ik verklevingen heb of endometriose (wat ik zelf denk....), als ze iets kleins vinden kunnen ze dat ter plekke verhelpen, anders gaan ze verder bedenken wat te doen

Ik hoor graag ervaringen.....

hoi bieb,

ik heb een kijkoperatie gehad in augustus,en het is me reuze meegevallen.
ze brengen je onder algehele narcose,dat is wel fijn,als je wakker wordt na de operatie kan je wel wat menstruatieachtige pijn hebben,en ik had ook wel erge spierpijn aan mijn ene arm en borst,neem ook goed je rust!!
bij mij hebben ze de operatie gedaan omdat het allemaal niet wil lukken en dat de onderzoeken die we hadden gehad allemaal bleek dat het bij ons beiden goed zit.
de operatie heeft dus ook niks opgeleverd,niks gevonden! alles ziet er netjes uit,maar tot op heden dus nog niks!
we zitten nu in de 23e ronde,en we mogen in december weer terugkomen en dan gaan we in januari van start met de IUI!
we zijn dan ook weer 2 jaar verder!
ik ben wel even zwanger geweest in ronde 12 maar dat is tot een miskraam uitgelopen,dus nu alweer 11e ronde na de miskraam!

groetjes mier

jeetje Miertje, dat is ook al een hele tijd zeg. En toch geen aantoonbare reden. Hoop echt dat t snel bij jullie zal lukken.

Hoe was de hersteltijd? kan je daarna gelijk werken (doe geen zwaar werk, op kantoor), of moet ik echt even de tijd nemen. Had al gezegd dat ik woensdag misschien wel terug kan zijn, maar dat lijkt me achteraf toch beetje snel haha

hoi bieb,

ik denk dat dat idd te vroeg is,ik heb volgens mij een week rust gehouden.
je kan flink wat spierpijn hebben aan je arm en borst hoor! ik had daar best last van!
de beste houding is dan ook liggen,maar ja iedereen is anders!
ik had de operatie erger ingeschat,gewoon alleen al omdat het geen fijn plek is om je daar te laten behandelen als je begrijp wat ik bedoel,maar dat is echt reuze meegevallen,het is maar goed dat je helemaal weg wordt gemaakt.

ben blij als het eenmaal zover is dat ik zwanger zou zijn en dat het allemaal goed gaat!
maar dat zal wel herkenbaar zijn! nog even geduld en gelukkig wat hulp!

xxx mier

Ha Miertje, heb gister de kijkeroperatie gehad, en mocht s avonds gelukkig naar huis. Heb nu wel pijn van wond en t voelt beetje beurs van onder. Af en toe speelt schouderpijn op, maar voel me verder wel goed. Moest gister paar keer spugen van de narcose, en natuurlijk moe. Vandaag thuis gebleven en morgen ook nog, vrijdag weet ik nog niet.
Heb verder geen uitslag gekregen, hoe ging dat bij jou? Vanmorgen wel gebeld voor over 2 weken terug te komen, dus vroeg ik maar aan assistente of zij wat wist, In computer kon ze zien dat t goed gegaan was zonder complicaties. Sja, nu weet ik nog niks eigenlijk,
Mag trouwens een week niet autorijden en tot de afspraak niet sporten en fietsen, en sexen trouwens ook niet. En bloed gelukkig ook niet, want dat zou ook nog kunnen, alleen gister een beetje viezigheid.

Nu dus de  2 weken afwachten.....

hoi biebje,

fijn de opeatie heb je weer achter de rug!!
toen ik weer terug kwam op mijn kamer,moest ik ongeveer nog 2 uur wachten voordat de gyn. kwam,dus eerst wat eten en rusten,toen ik aan het eten was lag ze al een envellop klaar voor de huisarts,had die stiekem natuurlijk al gelezen waaruit ik kon opmaken dat het allemaal goed was dus toen de gyn. kwam om het te vertellen wist ik alles al!
ik moet ook ongeveer 2 weken later terugkomen,toen hebben ze het ook gezegd dat ik nog een half jaartje moest proberen omdat je na zo n kijkoperatie wat vruchtbaarder ben.
wij mogen dus in december terugkomen en in januari van start gaan met IUI dus dan is het een half jaar verder dan de operatie.
het bloeden is bij mij maar een klein beetje geweest,niet veel maar kan idd wel een paar dagen aanhouden!
wij mochten er ook gelijk weer tegen aan (dezelfde maand) omdat ze niks gevonden hadden,als ze iets vinden en ze hebben iets weg moeten halen dan raden ze het af om sex te hebben.
ik voelde me eigenlijk wel best redelijk fit na de operatie,had gelijk 2 boterhammen en een plak ontbijtkoek op! ik had zo n honger!!
ik heb alleen wat last van die gas gehad,voor de rest viel het allemaal mee!
hoe voel je je verder nu??

groetjes mier

Ik vindt t wel raar hoor dat er bij mij geen arts is geweest om eea uit te leggen, had t wel gevraagd aan verpleegster,. maar die moest t weer aan iemand anders vragen,. Kwam alleen eentje om te zeggen wat ik wel en niet mag, dus week niet autorijden en tot de afspraak niet fietsen, sporten en sexen. Dus tot 3 november. Gelukkig bloedt ik al vanaf de 1e dag niet meer

Ik had ook heel erge honger, vroeg gelijk om een boterham, maar moest nog een half uurtje wachten. Daarna bij 1e hap werd ik misselijk, dat trok snel weg, toen boterham gegeten en heerlijk druiven van ouders. plassen moest ik ook gelijk, ging alleen niet, daarna gelukkig wel. En op een gegeven moment moest ik toch 2x overgeven. Voel me verder niet moe, wel last van wond en of t onder helemaal beurs is. Buik is ook opgezet, is dat t gas nog?
Heb me morgen beter gemeld,   maar heb wel parttime dag opgenomen, dus hoef ik nog niet te werken.Maandag dus weer aan de bak.

Ik zit er eigenlijk aan te denken om morgen toch nog eens te bellen of ze meer kunnen vertellen, maar moet ik dan de secretaresse van de gyn bellen? aan de ene kant denk ik, stel dat ze echt iets gevonden hadden, hadden ze t vast wel in t ziekenhuis gezegd

Arts zei wel van te voren je 3 maanden na operatie wel vruchtbaarder kan zijn, dus ben benieuwd of wij t nu ook nog zelf moeten proberen, ook omdat ik zuur slijm heb. Van mij mogen ze ook IUI doen. Nouja, even 3 november afwachten, dan moet ik terug

Terug
Bovenaan