Kilo's

Hey,

Heb even een vraagje aan jullie: Zijn juliie al jullie kilo al kwijt en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik rij paard, maar door de bekkeninstabiliteit heb ik nu nog niet op het paard gezeten. Wandelen gaat weer redelijk, maar dat schiet dan niet op met afvallen. Ik geef nog BV dus streng lijnen zit er ook niet in. Was tijdens de zwangerschap bijna 25 kilo aangekomen (en heb echt niet alles gegeten wat ik tegen kwam) en er moeten er nog 10 af. Heeft er iemand hele goeie super ideeen???

Groetjes

hallo

een bekend probleem van die kilo's die er nog af moeten. Ik was 15 kilo aangekomen en er moeten er nog ongeveer 6 af. Ik draag nog steeds zwangerschapsbroeken omdat mijn ouder broeken nog niet passen een kan er nu net dicht maar dan zit ie echt strak. Ik heb nog geen kleding in een grotere maat gekocht omdat ik denk dat dat niet motiveerd om af te vallen. Ik wandel bijna elke dag  en probeer 1 keer in de week naar aqua robics tegaan dat is wel weer fijn om te doen maar nog een beetje lastig inplannen. Als ons ventje in bed ligt na het avond eten en het goed weer is ga ik soms een stukje fietsen. Verder probeer ik nu echt op te letten wat ik eet en vooral op de hoeveelheden want ik eet bijna alleen maar gezonde dingen maar te veel. Ik vond een tijd dat dat mocht ivm met bv en als ik moe was at ik wat extra nu let ik beter op en dat lukt wel maar helpt nog niewt met de kilo's dus  ook ik ben benieuwd naar tips.  

Hey hey,

Ik was ook echt veel aangekomen (31 kilo :-s ), maar ik eette ook echt niet veel.
Maar ik had ook bekken instabiliteit en daardoor kon ik weinig bewegen tijdens mijn zwangerschap.
Ik ben nu 28,5 kilo kwijt, dus dat gaat wel heel erg lekker.
Ik snoep haast  helemaal niks meer, eet Slanki op brood, drink 1,5 liter water per dag  en wandel veel met de kinderwagen..
Gelukkig pas ik al mijn oude broeken weer, dus mijn zwangerschapsbroeken liggen alweer op zolder:)

Groetjes Sheila

Hier schiet het ook niet op. Ik was 25 kilo bijgekomen en daarvan zijn er 12 blijven hangen. Door de gebroken nachten en bijkomende vermoeidheid heb ik continu zin in zoet. En met borstvoeding is het inderdaad niet goed om streng te lijnen.

Maar als aankomend gewichtsconsulente kan ik wel een aantal tips geven.

Houd eens een tijdje bij wat je precies op een dag eet. (alles opschrijven en ook de tijdstippen waarop je eet opschrijven).
 Vervang alle 'witte' producten (witbrood witte rijst witte pasta) door volkoren varianten. Hierin zitten meer vezels, dus dat vult beter. Bovendien is het stukken gezonder.
 Eet veel groente (weinig calorien maar wel veel vitaminen en mineralen)
 Eet drie hoofdmaaltijden (ontbijt = heel belangrijk) en 3 tussendoortjes.
 Plan je tussendoortjes (en eet dan iets gezonds, zoals een stuk fruit, klein handje noten of een volkorenkoek (bijv ontbijtkoek, of evergreen crunchy)
 Drink veel water en geen frisdrank. Eventueel af en toe light frisdrank.
 Wen jezelf aan om geen suiker te gebruiken in je koffie of thee.
 ZOrg dat je maaltijden wel vullend genoeg zijn, zodat je geen snoepzin tussendoor krijgt (buiten je vaste tussendoortjes)
 Als je lekkere maar niet zo gezonde dingen voor anderen koopt, kies dan die dingen die je zelf niet heel erg lekker vind. En zorg dat je geen dikmakers in huis hebt die je zelf heel lekker vind
 Aardappels (gekookte)  zijn wel gezond. Je moet ze alleen niet verdrinken in de jus.

Triesepies, Wandelen is wel een goede bezigheid als je wilt afvallen. Ga gewoon dagelijks erop uit met de kleine in de wagen. Met een uurtje stevig doorstappen verbrand je best veel calorien.

Verdere beweegtips: Neem de trap ipv de lift, Laat wat vaker de auto staan en neem de fiets of benenwagen. ALs je dit soort dingen in je leven inbouwd, dan heeft dat meer effect dan 1 keer per week de auto zo dicht mogelijk bij de ingang van de sportschool parkeren.

En... Speel actief met je kindje. Met vliegtuigje spelen train je je armspieren. Ook kun je leuke spelletjes bedenken wanneer je kindje in de wipstoel zit, en jij op de grond ervoor.

Mmh ken het probleem. Ik was 18 kilo aangekomen en moet er nu nog zo'n 5. Ik kan een broek weer aan en heb een nieuwe erbij gekocht. Ik wil de kilo's graat kwijt, want ik kan mijn zomerkleding niet aan...Ik had gehoopt dat het door de BV vrij snel zou gaan, maar dat valt tegen. Daarnaast zijn mijn borsten aardig wat groter, dus zal ik toch wel nieuwe shirtjes moeten kopen.
Ik doe nu elke maandag Fysiofit, daarnaast fiets ik drie dagen per week naar mijn werk (+/- 10min), waarvan twee dagen met de fietskar. Wandel ik elke dag, doe ik dingen als grasmaaien etc. Tja, en ik koop koekjes die alleen mijn man lekker vindt...gelukkig ben ik nu ook minder thuis, dus snoep ik ook minder!
Ik hoop dat het nu wat meer opschiet, merk sinds een paar dagen dat mijn broek wat losser begint te zitten, dus ik heb hoop!! (heb een broek gekocht die te strak zit, zodat ik gemotiveerd blijf om af te vallen! het doel is nu dat de knoop zonder problemen dicht kan...;-))

Hier ook nog niet goed hoor.

Ik was 16 kilo aangekomen en een week na de zwangerschap er al 14 kwijt.
Maar helaas door mijn hechtingen ben ik niet meteen erg actief kunnen zijn en zin in zoetigheid heeft ook zijn tol geeist waardoor ik helaas weer 4 kilo bij ben gekomen!
Ik draag geen zwangerschapskleding meer maar heb 1 maat groter kleding gekocht..
(paste nog net niet in mijn eigen kleding helaas)

Vanaf komende week ga ik weer sporten en hoop dan mijn lichaam weer een beetje in shape te krijgen!
Ik heb al overgewicht dus het zijn voor mij niet alleen de zwangerschaps kilo's die eraf moeten!
Ik heb nu maat 48 en wil toch graag weer in maat 40/42 passen!!!
Een zware klus om te klaren dus!
Maar dat was 2 kinderen baren ook .
Aangezien we met 2 kinderen ons gezin klaar hebben heb ik geen zwangerschap meer in het vooruitzicht en wil ik echt mijn best gaan doen om weer lekker in mijn vel te zitten!

Groetjes Elise.

ps: succes iedereen met de kilo's

Ik lees dat jullie ook met de kilo's strijden: bij januari-moms staat een uitgetikt dieet, voor wie het ziet zitten om er flink voor te gaan! Succes ermee!

Ps. ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, maar dat je lichaam anders wordt heb ik nog steeds niet helemaal geaccepteerd, terwijl ik nog maar 3 kilo moet. je buik is uitgezakt, je borsten hangen en ik heb meer vet op mijn heupen waardoor ik mijn oude spijkerbroeken nog steeds niet aan kan.

Hoi,

Ook ik ben nog niet alle kilo's kwijt. Ik heb nog 2 kilo te gaan, maar ik moet zeggen dat m'n buik na deze (3e) zwangerschap veel dikker is gebleven. Ik kan overigens al wel zo'n 2 1/2 maand m'n eigen kleding weer aan en draag gewoon weer maat 38, maar heb dus nog zo'n lelijke kwab boven de broekrand zitten en die zou ik toch wel erg graag kwijt willen, want 't ziet er niet echt uit in die wat strakkere zomershirtjes die ik heb.

Terug
Bovenaan