Kilo's

wow! mamat.. zoveel sporten! petje af hoor!

babyzwemmen is leuk, maar niet actief voor mama. de baby's daarentegen zijn bekaf aan het eind. ik maak Swen er niet wakker voor, maar als hij wakker wordt, dan gaan we zwemmen...

Ik pas eigenlijk al mijn oude broeken weer...ik heb een geweldig dieet die ik ook heb gedaan na Jelle zn zwangerschap. Toen ben ik in 8 weken 10 kilo afgevallen (en gebleven). Dit keer ging het weer goed, 9 kilo in 7 weken...je moet er wel wat voor betalen maar het helpt echt ontzettend goed. Sanaslank heet het, oftewel het eiwitdieet. Je krijgt eiwitmaaltijden voor 3 keer per dag en 3 maal per dag een tussendoortje. Dit keer zijn ze verbeterd en was het eten lekkerder dan de vorige keer. Ieder dieet is lastig maar hierbi heb je nauwelijks honger en de kilo's vliegen er echt af...een aanrader voor iedereen die er iets voor over heeft. www.sanaslank.nl  Je moet er ook aan denken dat "gewoon" eten ook geld kost en dat bespaar je nu. Het enige nadeel is dat je altijd iets anders eet dan je huisgenoten maar ook daar word je vanzelf creatief in...

Nou ik ga die niet allemaal tegelijk doen hoor. beetje afwisselen zodat het leuk blijft. Overmorgen is de fittest. Ben benieuwd.

Ik zou niet snel beginnen aan een dieet met maaltijdvervangers. Het is niet alleen moeilijk vol te houden omdat je altijd iets anders moet eten dan de anderen, je je normale voedsel gaat missen, je nooit uit huis (vrienden, feestjes, restaurants  etc) kunt eten, en de smaak vaak te wensen over laat. Na het dieet heb je geen ander voedingspatroon aangewend, waardoor je weer in je oude gewoonten terug zult vallen.   Bovendien. Je lichaam kan niet meer dan 1 kilo vet per week verliezen. Als je meer afvalt dan is dit in het begin meestal vocht, maar daarna vaak eiwit. En dat betekent dat je je spieren aan het afbreken bent. En dat wil je niet. Meestal betekent snel afvallen daarna ook weer snel aankomen. En dan heb je spieren ingewisseld voor vet en ben je dus verder van huis.

Hai mama T, ik heb dit dieet 5 jaar geleden ook gedaan en was daarna (tot aan de 2e zwangerschap vorig jaar) slank en op hetzelfde gewicht. Steeds meer dieetisten gaan met dit dieet in zee omdat je dus echt waar, heel snel, blijvend afvalt en door de eiwitten behoudt je je spieren...het is een snel groeiend dieet. Dit alles niet om eigenwijs te klinken hoor, ik heb er zelf niets mee te maken verder, wil alleen maar helpen omdat ik er veel baat bij heb gehad. Voor de rest moet een ieder gelukkig helemaal zelf weten wat ie wel en vooral niet doet...o, en je mag af en toe best uit eten hoor, er zijn dus een heleboel dingen die je wel gewoon altijd mag eten...

Hoi Elle,

Mijn opmerking was ook niet als aanval bedoelt hoor. Ik geloof best dat jij goed bent afgevallen en op gewicht bent gebleven. Blijkbaar zijn je eetgewoonten als je niet zwanger bent helemaal goed. En was je alleen maar zwaarder geworden door je zwangerschap. (ik gok dat je voordat je voor het eerst zwanger werd nooit veel problemen hebt gehad metje gewicht?)

Voor mij geld echter dat ik altijd al de neiging heb om zwaarder te worden. En ja... Dat ligt aan mezelf. Ik houd gewoon teveel van lekker. Dus als ik 8 weken aan de maaltijdvervangers ga, dan weet ik heel zeker dat ik daarna weer helemaal los ga. En dan kom ik dus in no-time weer aan. Voor mij is het dus zaak om structureel gezonder te eten en om structreel meer te bewegen. Pas als gezond mijn leefstijl is geworden zal ik op gewicht blijven.

Terug
Bovenaan