Kilooooos

@Bilsbanaan,

Ik heb ook altijd vanalles geprobeerd om af te vallen totdat ik nu bij een dieëtiste ben die echt super is.

Er zijn zoveel mensen die via mij bij haar terecht zijn gekomen en die zijn ook al heel veel kilo afgevallen,mijn moeder 22 kilo een vriendin van mij nu ook bijna 20 kilo(en die had ook al vanalles geprobeerd en niks hielp haar)

Je moet anders eens op haar site kijken ze doet het echt goed...

www.biancaboesten.nl

Ik volg nu het boek: eet jezelf gezond, slank en gelukkig van Amber Albarda. Op zich een erg simpel principe: stop eating crap! (=geen troep meer eten).
Het zijn dure boeken, maar ik kon ze gelukkig via de bieb lenen.
Zonder begeleiding is het lastiger merk ik, maar als je gemotiveerd bent is het goed vol te houden, en erg goed voor het baby'tje wat van jouw voeding afhankelijk is, nu en tijdens de borstvoeding.

Ik kreeg net de groeikalende binnen van deze site voor week 22, en daar stond een relevant stukje in voor dit topic:

Vanaf nu ga je echt dikker worden, je zult elke week ongeveer een pond aankomen. Je hebt al een stevige buik, maar hij is nog niet superdik. Natuurlijk hoort dikker worden bij de zwangerschap, maar toch kun je behoorlijk schrikken van al die kilo’s die eraan vliegen. Toch is dit beslist niet het moment om te gaan lijnen. Sterker nog: lijnen is ronduit slecht voor je baby. Door te lijnen komen schadelijke stoffen, die liggen opgeslagen in het vet, in je bloedbaan en via je bloed bij de baby terecht.

Bekommer je nu dus even niet te veel om je gewicht. Vliegen de kilo’s er wel heel erg snel aan, kijk dan eens naar je eetgewoonten. Misschien dat je op de momenten dat je trek hebt wat vaker fruit of rauwkost kunt nemen in plaats van een snack. En drink veel water: het stilt de honger zonder dat je er een grammetje van aankomt.

Ik was net voor de zwangerschap bezig met Sonja bakker, dan ben ik in het verleden ongeveer 20 kilo mee afgevallen. Maar doordat ik vorig jaar was gestopt met roken en 2 keer een miskraam heb gehad zaten er al een paar extra kilo's aan. Nu doe ik niet lijnen omdat het inderdaad niet goed is nu. Wel vind ik het jammer omdat ik vorig jaar maat 36-38 had en nu ongeveer op 40-42 zit denk ik. Na de bevalling kan ik geen bostvoeding geven ivm medicijnen, dus ik zal daarna extra hard mijn best moeten doen voor die kilo's. Moet er toch iets voor over hebben. Als je het dan weer voelt bewegen dan denk je ook daar doe ik het voor.

In het begin van me zwangerschap ben ik ruim 9 kilo afgevallen {ik kon het missen :D}
Nu heb ik er ongeveer weer 4.5 van terug...dusss al met al, sta ik nog steeds in de min ten opzichte van begin van het jaar...

Maar merk nu dat ik op de meest idiote tijden zin heb in eumm.. de meest idiote dingen... :D
's Ochtends om half zeven wakker worden en frituurhapjes "moeten" hebben...
Dromen over hamburgers van de Mac, en tjah, als je dan wakker wordt, dan heb je ineens van die rammelhonger...
Gisteren begon mama over pannekoeken..en jahoor...ik moest en zou ze hebben...{overigens ook gedaan...}

probeer me wel in te houden...maar soms gebruik ik "ik ben toch zwanger, dussss ik mag" als excuus hoor...

Ik maak me er niet zo heel erg druk om! Bij mijn zwangerschap van mijn dochter 18 kilo aangekomen en in deze zwangerschap tot nu toe ongeveer 5 kilo. zie t morgen wel. moet morgen naar de vk. Morgen zijn we al weer 23 weken zwanger!
Schiet op allemaal!

Liefs Marieke

Terug
Bovenaan