Kind en hond; hoe doen jullie dat?

A

Anoniem

Guest
Voor iedereen, ook mensen met een hond:

Mijn zwager en schoonzus hebben een hondje (halve Jack Russel met Nog Iets). Best een lief beest, maar met veel eigenschppen waar ik niet van houd: likken, tegen je opspringen, schooien,  keffen, hij mag overal aan/bij, kortom: niets voor mij.

Telkens als ik daar kom (of als hij bij mijn schoonouders is terwijl ik daar ook ben) laten ze de hond aan mijn dochter snuffelen e.d. Ik heb al meerdere malen gezegd dat hij echt niet mag likken (sorry ik ben snel vies van dieren) en dan zeggen ze tegen de hond "alleen snuffelen, geen kusjes". Dat begrijpt dat beest toch niet!!!!Die ziet alleen iets heel liefs/ruikt iets heel lekker, logisch dat hij wil likken.

Daarnaast luistert hij in mijn ogen heel slecht dus ik vertrouw hem ook niet, wat als mijn moppie in zijn oog prikt (dat doen babies nu eenmaal)? Zij zeggen dat hij nooit iets kwaads zou doen en dat ik hem juist bij mijn dochter moet laten, dan kan hij wennen en wordt hij niet jaloers. Ik vind, sorry dat het wat bot is, maar dat het niet mijn probleem is dat de hond anders jaloers is (in mijn ogen moet hij zijn plaats in de roedel kennen en dat is dus ONDER alle mensen). Los daarvan, ik vind het een beetje riskant om mijn dochter als proefkonijn te gebruiken. Over een paar maanden krijgen ze zelf een kindje, ik ben benieuwd of ze daar dan zo makkelijk mee zijn, laat ze daar dan de hond maar aan "wennen".

Of is dit te kort door de bocht?
Ik kom er dus liever niet meer vanwege de hond, het is toch hun huis dus ik kan moelijk vragen of ze de hond weg willen houden van mijn kind in hun eigen huis. Als de hond bij mijn schoonouders is hebben we hetzelfde probleem want mijn schoonoudes laten de hond ook gewoon bij haar. Gelukkig komt de hond nooit meer bij ons over de vloer. Begrijp me goed, ik heb niets tegen honden, de boxer van mijn vriendin komt hier wel maar die blijft dan netjes bij de deur liggen.

Hoe lossen jullie dit soort dingen op? Ik vind het 1. niet te vertrouwen en 2. vies en 3. niet fijn dat zij schijnbaar voor mij bepalen  dat de hond best bij haar mag terwijl ik dat niet wil.  Speciaal voor de meiden met hond: hoe doen jullie dat bij je eigen kind of andere kinderen?

Thanks alvast!

Gr Irene

HAllo ik ben dol op honden en heb er dan ook 3
2 JACKRUSSELS EN 1 CHOCO LABRADOR
maar hoe lief ze ook zijn ik durf ze niet alleen met mijn dochtertje te laten je weet het maar nooit
Mijn honden hoeven mij niet helemaal onder te lebberen en dus ook mijn kinderen niet
Hoogstens dat ze een keer een lik langs haar handje geven
Ik hou er dan ook niet van dat een hond het van een ander wel zou doen
Als ik b.v bij mijn schoonzus kom en die bij meike komen dan stuur ik ze weg
Ik vind dan ook dat ze rekening moeten houden met jou als je er niet van houd
Mijn andere schoonzus houd zelf al haar honden op afstand

Groetjes Monique

Dit is heel simpel:

- aan de handen en voeten mag een lebber gegeven worden, verder aan niets!
- als ik zeg stoppen is het over en anders volgen er maatregelen.
- als het kleed op de vloer ligt komt de hond niet op het kleed, nog niet met een poot!
- als een andere hond in de buurt van Laura komt, mag er gesnuffeld, maar niet gelebberd worden en verbied ik het, ook al is de hond van de koningin!

Laura is míjn kind en ík beslis wat er mag, zo niet, houd ik de hond uit haar buurt en ga ik er desnoods maar een uurtje heen en blijft ze in de wagen, naast mij.

Maar ja, onze hond staat dan ook onderaan de roedel!

Succes ermee,

Groetjes Ilona

Hoi Irene

Ik vind dat je groot gelijk hebt en ik ben toch echt wel een heel erge dierenliefhebber. Mijn honden mogen ook van een gepaste afstand aan mijn kindje snuffelen, maar nooit likken en toch zeker niet al te dichtbij komen. Ik heb echt schatten van honden hoor (labrador en bordercollie) en echte kindervrienden, maar toch. Als ze aan hem zouden likken dat vind ik ook vies. Ik wil ook niet dat honden in mijn gezicht likken hoor. Sommige honden kan je wel leren dat ze niet mogen likken, maar de meeste jack russels die ik ken luisteren niet of heel slecht. ( dat ligt niet alleen aan de opvoeding, maar meer aan het feit dat een jack russel opvoeden heel moeilijk is)
Ik denk dat je wel kunt vragen of ze hun hond apart willen zetten als jij komt ook bij je schoonouders. Kinderen gaan voor honden. Of ze moeten hem naast zich houden. Het is toch van de zotte dat jij daar niet meer zou kunnen komen vanwege dat zij vinden dat de hond aan jou kind moet kunnen komen.
En stel dat die hond ineens besluit dat hij jaloers wordt en jou dochtertje in haar gezichtje bijt ofzo. Kindje is voor haar leven getekend hoor, ik vind dat ze daar heel goed mee op moeten passen.
Ik heb zelf meegemaakt met een oppaskindje dat hun eigen hond ( golden retriever) het kindje beet. Ik heb staan huilen toen ik daar weer op ging passen en dat kindje zag. Voor mij had het voor die hond op dat moment einde verhaal geweest, maar die mensen hebben hem gehouden.
doodeng.

Sterkte met voor je dochter opkomen, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn.

groetjes van je naamgenote irene

Hoi Irene     Ik heb 2 jack russeltjes en die weten precies wat ze mogen en niet mogen en houden daar zich ook altijd aan
Nu zijn ze wat ouder maar ze hebben altijd goed geluisterd dus ik denk dat een groot gedeelte ligt aan conseqent zijn
Mijn labrador die goed moeten luistern gemiddeld was veel eigenwijzer en moeilijker op te voeden
je hoort zo vaak dat ze niet luisteern en druk zijn en eigenwijs vandaar dat ik hier even op reageer snap ie

Groetjes Monique

Hoi Weerdje

Natuurlijk bevestigd elke uitzondering de regel en als je er echt consequent mee bent zijn ook jack russels op te voeden, maar dan ben jij echt heel veel er mee bezig geweest.
Ik bedoel het niet perse negatief hoor, ik vind het zelf errug leuke beestjes. Lekker eigenwijs karakter. We hebben er zelf een gehad, leuk beestje, maar niks mee te beginnen. Ik heb de neiging om alles wat een ander niet meer wil op te vangen en onze jacky had ik gevonden. Beestje liep 's morgens vroeg op een drukke kruising helemaal in paniek en ik heb ze toen meegenomen en overal briefjes opgehangen en alle dierenartsen en asiels gebeld.Bij de politie gemeld dat ze bij mij zat, maar er is nooit iemand gekomen om ze te halen.
Ze was prettig gestoord zeg ik altijd en niet te houden. Al met al hebben wij haar nog 7 jaar gehad hoor. Verder heb ik altijd paardgereden bij mensen die jack russels fokten en pas heb ik nog een jacky in pension gehad hier. 3 weken. Ik vond deze jack ook errug braaf, maar wel lekker ontdeugend.

dus ik ben niet per defenitie tegen jacky's hoor hihih

groetjes irene

hoi hoi

ik heb een kleine maltaizer
maar ons hondje mag niet aan de gezichtjes komen van de kinderen
wat ik wel gedaan heb is ( heb ik overgens bij alltwee de kinderen gedaan) als ik thuis kwam uit het ziekenhuis met de kleine hen ik hem\haar op de bank gelegd en even een minuutje voor  bowie (hondje) met de kleine toen mochten ze even aan het hoofdje snuffelen en even goed de kleine inspecteren want ook de hond heeft negen maanden meegeleefd in de zwangerschap
en daarna was het over   nu speelt hij gewoon met de kinderen voornamelijk de ouste
bowie mag alleen niet aan hun likken en dat weet hij ook wel als jayla op de gond zit te spelen dan ligt de hond op de bank toe te kijken

ook als we gaan wandelen de hond ligt dan in de boodscappen mandje onder de wagen alleen als er iemand aan komt die hij niet kent en die gaat in de wagen kijken ja die krijgt effe een snuffel inspectie
zo is hij de verpleegster van de hiel prik aan gevlogen ze kwam thuis gaf een prik jayla begint te miepen en hij komt vanaf zijn mand aan geholt en greep haar in de broeks pijp

maar over het algemeen laat hij jayla met rust kaya is ouder en die vind hij intresanter
waar kaya loop loop de hond ook

maar het is jou kind dus alleen jij beslist of die hond in de buurt komt of niet

groetjes mariella

Terug
Bovenaan