Kind en hond; hoe doen jullie dat?

ik heb een golden maar ik heb dit probleem gelukkig niet, ook als ik zeg uhhh dan weet ze al dat ze een stapje naar achter moet doen, en als ik Goewan op de grond heb liggen dan zet ik een hekwerkhalve wege de kamer waardoor ze niet bij het kleed kan komen.

maar ook al is het andermans huis, het is jou kindje, jij mag heel goed zeggen dat je niet wilt dat de hond bij je kindje komt. maar wat ik begreep is dat je dat al gezegt had maar dat er niet geluisterd werd, dat is erg vervelend maar ik zou het toch blijven herhalen.

Wij hebben 2 grote honden: Bowie, een volle duitse herder en Chynta,(dochter van Bowie), half duitse- half mechelse herder. Bowie is nu 13 jaar oud en Chynta 7. Het zijn allebei goed luisterende honden die weten waar hun plaats is. Op de bank komen ze nooit en weten dat de speeltjes (die met enige regelmaat door Rowan uit de box gegooid worden) van Rowan zijn.
Toe wij, op de dag dat Rowan geboren is, thuis kwamen, heb ik ze laten ruiken aan een vuile luier van Rowan. Zo weten zij dat Rowan ook hier hoort.
Ze komen snuffelen (maar nooit likken) als ik met Rowan bezig ben. Onze honden luisteren goed naar hun commando's en weten dat zij onder aan de roedel staan. In het begin ging dit even gepaard met mopperen van hun kant maar waren hier snel aan gewend.
Ik ben er echt op tegen dat honden op de meubels klimmen, hun plaats is in hun mand. Nergens anders.

Groetjes,

Annemiek

Wij hebben een hele grote hond, Bo. Hij mag absoluut niet likken aan Suze's gezichtje en ook niet druk doen en springen. Ik laat Suze nooit alleen met de hond en houd hem goed in de gaten. Hij is superlief maar je weet het nooit, het blijft een dier.

Als ik jou was zou ik voet bij stuk houden hoor! Ik zou niet accepteren dat dat hondje zo opdringerig doet.  Succes ermee!

Mijn tante heeft  een Duitse herder reu, die ze verpest heeft (vind ik). Hij luistert niet, is erg dominant en de baas in huis. Daar zal ik Suze noooooit mee naartoe nemen, doodeng! Het stomme is, dat dit al de tweede herder is die zich bij haar zo gaat gedragen, en nog lijkt ze niet te beseffen dat ze dat zelf in de hand heeft. Volgens mij vindt ze het wel leuk als dat beest haar tegen alles en iedereen 'beschermt'.

groetjes,
Karin

Hallo,
Bij ons gaat t zo:
Onze Diesel mag alleen aan de hanjes en voetjes likken, niet in t gezichtje..
Hij mag Tessa wel besnuffelen
Als wij zeggen dat t genoeg is is t ook genoeg,
We laten Diesel nooit alleen met Tessa!!
Wij moeten onze Diesel wel in de buurt laten bij Tessa anders zijn we bang dat hij jaloers wordt, maar hij weet dat Tessa op de eerste plaats komt!
Mijnschoonzusje heeft een jack russel en als we daar komen mag Billy ( zo heet ie) van haar best in t gezichtje likken. Nou mooi niet dus...
Ik heb er wat   van gezegd en ze vond t flauwekul, maar accepteerd t wel..
Groetjes Carla

Hoi

Bij ons gaat het eigenlijk net als bij de andere hij mag best snuffelen en likken op hand en voetjes maar ook niet in het gezicht verder betrekken we de hond ook veel bij de kleine zodat hij inderdaad niet jarloers wordt ook laten we de hond niet alleen met de kleine honden zijn niet te vertrouwen hoe lief ze ook zijn en je weet ook nooit wat je kleine met de hond doe waar de hond op reageer het hoef niet altijd de schuld te zijn van de hond. Verder gaat het bij ons perfect met de hond en de kleine de hond weet zijn plek.

Groetjes

Hi,
Ik heb vroeger een hond gehad (Beagle), maar die likte nooit aan mij. Dat heb ik in het begin ook afgeleerd.
Ik vind het zelf heel smerig en ik zou het bij mijn kindje helemaal vies vinden.
Iedereen moet het zelf weten, maar ik zou het niet toelaten.
Mijn schoonouders hebben een poes, maar die mag niet in de buurt komen van Britt en die laten ze ook niet alleen in de kamer met Britt. In haar slaapkamertje bij mijn schoonouders is een hordeur geplaatst, zodat de poes niet in de kamer kan komen.
Jammer dat je mensen moet ontwijken vanwege een huisdier, maar ja het is denk ik niet anders. Het stiefbroertje van mijn vriend vraagt ook altijd of we langskomen, maar het is daar echt een dierenbende (zo'n 8 honden, katten, geiten, etc.). Ik ben er nog nooit geweest en ik denk dat dat ook zo blijft. Sorry dan maar.
Gr. Marie-José

Hoi,

Hier ook een huishouden met 2 kids, 2 honden en 3 katten.
Eerst en vooral, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt!! Vind je het niet leuk dat honden je kindje likken prima.
Hier heeft elk beestje zijn eigen karakter. De kelpie vind kinderen niet bijster bijzonder en laat ze links liggen en wij zorgen ervoor dat zij ook op haar beurt met rust wordt gelaten. De Borde Collie daarentegen is een grote kindervriend en helaas ja ook een grote likker. Toen we hem kregen met 10 maanden deed hij het al, Nu 6 jaar later doet hij het nog steeds. Als de kinderen gewoon aan het spelen zijn laten ze elkaar meestal met rust en Hidde krijgt is een likje in het voorbijgaan. Waar dat likje terecht komt, daar maak ik me dan niet te druk om.
Als de oudste teveel achter hem aanzit gaat hij likken. Dat vindt Jorden dan weer niet zo leuk en stopt dan met het achterna zitten van de hond. Mooie oplossing vind ik. Verder kunnen ze sperleuk met elkaar spelen.
Ik laat ze echter nooit alleen en heb midden in de kamer een hekje zodat met name de honden hun rust kunnen vinden en niet geplaagd worden door opdringerige kinderen. Ook ga ik nog regelmatig alleen weg met de doggies om te wandelen en te frisbeeën. Ook zij verdienen zeker hun aandacht. Zij waren er eerder en kregen toen veel aandacht, dat moeten ze al delen met de kids. En daar zijn ze best snel aan gewend.

Groetjes,
Marjanne

Dank je wel voor jullie reacties.

Vind het echt heel fijn om te horen hoe de mensen die zelf honden hebben erover denken. Ik voelde me een beetje overbezorgd en een aansteller, maar ik begrijp dat jullie ook gewoon streng zijn voor jullie honden en dat ze bepaalde dingen niet mogen (ook grappig dat Steeltje juist de honden moet beschermen tegen de kinderen, hihi).

Ik heb besloten dat ik het volgende keer nog een keer aangeef, ik wil de hond er echt niet bij, ik denk dat ik hem even laat snuffelen aan de voetjes of zo als ik binnenkom, zodat hij weet dat mijn dochter er is, maar dat hij dan verder uit de buurt moet blijven.
Dat is vooral omdat hij zo slecht luistert, als hij bij "stop" zou stoppen zou ik het misschien wel aandurven, maar als hij niet gehoorzaamt ben ik bang voor wat er gebeurt als mijn dochter aan zijn haren trekt of zo.

Ik ben bang dat ze me dan overbezorgd vinden (dat laten ze nu al merken) maar ik begrijp uit jullie reacties dat jullie honden ook gewoon grenzen hebben en dat het meer een uitzondering is dan een regel dat honden zomaar altijd overal bij mogen.

Dus ik geef het gewoon nog een keer aan, wordt dat niet geaccepteerd dan kom ik voorlopig even niet meer (misschien snappen ze het wel als ze zelf een kindje hebben). Ook bij mijn schoonouders ga ik het nogmaals zeggen, ik wil het gewoon echt niet meer.

Dank je wel allemaal.
Gr Irene

Terug
Bovenaan