kind krijgen zonder getrouwd zijn

A

Anoniem

Guest
he even een vraagje!! Hoe hebben degene onder jullie die niet getrouwd zijn maar wel zwanger zijn of een kindje hebben dat geregeld???
via erkenning of geregistreerd partnerschap??? of heel anders??

alvast bedankt
kus cora

hoi cora

ik heb samen met mijn vriend in de zwangerschap de kleine erkent en na de bevalling gaf hij haar aan op het gemeente huis en dan krijg je papieren thuis   die je moet opsturen naar de rechter die dan zijn handtekening erop zet en toestemming geeft voor gezamelijk ouderschap

dus onze kleine heeft gewoon de naam van papa gekregen en is hij ook officeel papa en super trots op zijn kleine meis

je hoeft alleen naar gemeente huis tegaan en het is zo gebeurd .

success met je zwangerschap en geniet ervan

groetjes petra

Hai Cora,

Je kan als je wil een erkenning doen. maar je kan zoals je zelf al aangeeft voor een geresistreerd partner schap doen. dat is nog makkelijker.
Een vriend van mij is ook vader geworden zonder trouwen... daar kwam dus heel wat bij kijken maar hij is er erg trots op. hij heeft wel gezegd achteraf zegt tie kan je beter dat geregistreerde gedoe doen. ( zijn zijn woorden ) dan erkennen. dat is veel moeilijker en als je er een tegen je heb dan moet je het echt kunnen bewijzen dat   het van jou is. wil niet zeggen dus dat het bij jou ook gebeurt he.
maar goed jij moet de keuze maken. wij kunnen alleen advies geven.

groetjes jantine

He Cora,  

Ik woon samen met mijn vriend, maar daar houd het ook wel mee op. Wij zijn nergens samen geregistreerd en hebben ook geen samenlevingscontract.
In dit geval, heb ik mij door de verloskundige laten vertellen, moet je voor de geboorte (het liefst bij ongeveer 4 maanden) naar de burgelijke stand met je partner om hem een formulier te laten tekenen voor "erkenning van de ongeboren vrucht".
Dan kan hij, na de geboorte, het kind daar onder zijn naam of die van jouw aangeven. Met hem als erkende vader uiteraard.
Dus zo ga ik het doen.

Groetjes Patricia, 12 wk

hoi

wij hebben ook met 16 weken
erkenning van ongeboren vrucht gedaan
wel is het zo dat je als vader en moeder beide tekent
je de naam moet kiezen die het kind gaat krijgen (achternaam)
en dat elk volgende kind van dezelfde ouders ook die achternaam krijgt

omdat je zelf ook je handtekening zet en je partner, blijft het kind erkend
zelf al wil hij na de geboorte er niets mee te maken hebben of andersom
het staat met deze verklaring dus al vast
ook mocht er iets met de vader gebeuren, wat natuurlijk niet te hopen en verwachten is
blijft de verklaring geldig

iedereen zei trouwens dat het veel werk was en ingewikkeld
maar dat viel mee
10 min en we waren weer buiten

groetjes Renske

hoi cora

wij zijn niet getrouwd
ben inmiddels wel 9 weken en 3 dgn zwanger
gisteren eerste echo gehad
en over 2 weken zijn we getrouwd
er werd ons gezegd dat het veel werk was
en samenlevings cobntract veel geld
dus hebben we ervoor gekozen toch te gaan trouwen
niet te uitgebreid
gewoon trouwen klein feesteje
trouwen op maandag was gratis dus scheelt oook weer
grtz tamara

Het kind erkennen is het begin, maar daardoor heeft de vader geen enkel recht van spreken mocht de relatie stuk lopen. Mocht je als vrouw komen te overlijden (waar we nog lang niet van uit mogen gaan) dan kunnen haar ouders het kind op eisen.
Wat je dus ook nog kunt doen is  het gezag regelen. Hiervoor kun je voor de geboorte van je kind nog een aantal papieren in vullen, zodat de vader nog meer rechten krijgt/ heeft. Daarnaast zal je in je testament aanpssingen moeten maken, zodat alles juist beschreven staat...

Groetjes Fleur

Hai hai,

Wij zijn niet getrouwd, we hebben de kinderen erkend.(we hebben 1 zoontje en ben nu zwanger van mijn tweede)Toevallig zijn we gister naar het gemeentehuis geweest om het vruchtje te erkennen.Persoonlijk vind ik het allemaal meevallen met het papierwerk hoor.
Het is vruchtje erkennen en na de geboorte papieren invullen(1 vel) voor het ouderlijk gezag.Wij willen zeker nog wel gaan trouwen, maar omdat we een bruiloft willen met alles erop en eraan, zal het nog een paar jaar duren voordat we in het huwelijksbootje stappen.We gaan zeker niet trouwen omdat we nu kinderen hebben en om het allemaal wat makelijker te maken.Tuurlijk ik zou heel graag de achternaam van mijn vriend willen hebben maar we hebben zoiets van als het goed is trouwen we maar 1 keer dus dan willen we het ook goed doen.

Veel liefs Summy26

Terug
Bovenaan