Mijn dochter gaat nu alweer bijna een jaar naar een gastouder. Eerst was ze bij een gastouder die alleen mijn dochter opving. Nu sinds twee dagen bij een gastouder die elke dag wel 4 a 5 kindjes opvangt. Haar eigen kindjes en haar BSO kindjes blijven over op school, en worden 's-ochtends en 's-middags door vaders gehaald, dus in ons geval hoeft ze niet de kindjes steeds op te halen. Maar omdat er ook meerdere kindjes de hele dag aanwezig zijn, leert ze toch spelen en delen. Tzt kan ze natuurlijk ook nog naar de peuterspeelzaal.... Het bevalt ons prima.
Als onze dochter verkouden is, mag ze gewoon komen, en hoef ik geen vrije dag te nemen (tenzij ze natuurlijk echt niet lekker is, dan wil ik haar zelf gewoon niet wegbrengen). Bij een kdv is dat vaak toch een stuk strenger, en een kindje is in de eerste levensjaren gewoon vaak ziekig.... Dat was voor ons wel een heel groot voordeel....
En een opleiding heeft ze inderdaad niet gevolgd, maar ja, ik ook niet..... De meeste moeders niet, en toch worden al die kindjes gewoon groot. Ik vind het persoonlijk belangrijker dat een oppas gek is op mijn kind en andersom. Of dat nu opa, oma, een gastouder of een kdv leidster is......
O ja, met die nieuwe regels betreffende gastouderopvang volgend jaar, komt de GGD ook bij de gastouder kijken of het huis veilig is......
xxx
Pauline