Kinderdagverblijf versus gastouderopvang

Hi,

Ik ben het niet eens dat een kdv een chaos is. als ik zie hoe in alle rust wij onze zoon weg brengen en hoe in alle rust wij hem ophalen. En zelfs als hij een keer ziek is en ik hem tussentijds moet ophalen, dan nog geen chaos. De dames hier heb een goede controle over de hele groep! Ook al zijn er dan 16 kindjes met 3 leidsters (zijn er overigens ook maar 5 per leidster).

Verder hoeft het niet zo te zijn dat je kindje beter in het rust en regelmaat verhaal zit. Bij ons op het kdv houden ze wel degelijk rekening met onze wensen van slaaptijden en eettijden. Want als ze dat niet zouden doen, dan zouden we een chagrijnig kind hebben. Daar staat tegenover dat opa en oma het veel minder nauw namen met de tijden van slapen. Die vonden dat niet zo nodig.

En over ziek zijn: ik zou mijn kindje sowieso niet weg brengen als het ziek was. Toen opa en oma nog op pasten, bleef ik bij ziekte ook thuis, of mijn man nam vrij. Alleen als het echt niet anders kon, dan gingen wij toch werken. Het heeft ons veel snipperdagen gekost, maar wie kan er nu beter voor een ziek kindje zorgen dan papa of mama zelf?

Ik weet dat er veel gaat veranderen mbt de gastouderopvang, maar op heel veel sites is goede inormatie te vinden. Ik heb ze zo niet bij de hand, maar even googlen en je komt er wel.

Gr. Tamara.

Hoi!

Ik ben ook voorstander van het Kinderdagverblijf. Ik kan me niet meer indenken dat mijn dochter daar NIET heen gaat. Ze vindt het fantastisch met al die kindjes om haar heen. Als ik haar op haal wil ze niet mee en als ik haar weg brengen kijkt ze niet meer naar me om (ook wel jammer hoor! haha, maar goed teken). Ze leert er ontzettend veel. Iedere woensdag als ik haar ophaal merk ik dat aan haar. Er wordt in haar groep goed om tijden en rust gedacht en ik vind dat ze heel zorgvuldig en rustig met de groep omgaan. Ik heb er een erg goed gevoel bij. Onze dochter gaat 1 keer in de week en dat kost ons per maand zo'n 260 euro waarvan we 219 van de belastingdienst terugkrijgen. Weinig dus!

En wat betreft ziek zijn:
Als mijn dochter echt ziek is (dus niet verkouden ofzo, dat noem ik geen ziek zijn) dan laat ik haar thuis en neem ik zelf vrij of ruil ik een dag.

Succes met de keuze!

Terug
Bovenaan