Kinderdagverblijf zit vol!!!

Ik dacht op tijd te zijn met het regelen van een plekje op het kinderdagverblijf waar mijn oudste twee ook op zitten. Ik heb met bijna 10 weken zwangerschap de inschrijving gedaan en heb per november opvang nodig. Nu heb ik gister een brief gekregen dat het pas februari 2009 gaat worden. Echt belachelijk!!

Nu hebben ze gelukkig een nieuwe vestiging vlak bij mijn werk en daar was wel plek vanaf november, dus gaat hij/zij tijdelijk daar heen en zodra er plek is bij de grote zussen op het kinderdagverblijf gaat hij/zij daar naartoe. Ik baal er wel een beetje van, maar ja, het moet maar. Dit is toch de beste optie.

Dus dames, regel het op tijd!!!! Eigenlijk moet je al inschrijven voor je zwanger bent.

Groetjes Paula
11,2 weken

sorry hoor maar je bent pas 11 weken zwanger en nu al je kind (als het geboren is)op een kinderdagverblijf plaatsen dan vraag ik me af waarom neem je dan in godsnaam kinderen om ze door een ander te laten opvoeden kijk als je een alleenstaande moeder bent dan snap ik er nog iets van maar kom op zeg je bent pas 11weken en je denkt er nu al aan ik vind het echt zielig voor alle kinderen in nederland die naar een kinderdagverblijf gaan WAAROM NEMEN JULLIE KINDEREN?????????

Ik vind het idd ook een beetje een vreemde reactie. Misschien heeft ze het stukje niet zo goed gelezen denk ik.

Dit stukje is volgens mij gewoon een goeie tip dat we er op tijd bij moeten zijn.

Ja, zeker een lekkere reactie. Het is niet zo dat ik ze elke dag naar het kinderdagverblijf breng, ze gaan twee dagen in de week, lijkt me niet superveel. Mijn kinderen vinden het juist hartstikke leuk op het kinderdagverblijf! Ze gaan er graag naar toe en hebben nog nooit gehuild dat ik ze weg bracht. Ze hebben vriendjes en vriendinnetjes gemaakt en mijn oudste gaat sinds kort naar school en is het nu niet zo'n grote overgang en zit ze bij een aantal kindjes die ze kent van het kinderdagverblijf in de klas.

Ik ben niet zo rijk dat ik zomaar kan stoppen met werken (en zijn dan ook erg blij met de bijdrage van het rijk). Eigenlijk komt het er dus op neer dat je alleen kinderen mag krijgen als je rijk bent.

Mijn kinderen krijgen veel liefde en aandacht van ons en waarom zouden ze dat niet mogen delen met anderen? Mijn kinderen (vooral de oudste) heeft een hele goede band opgebouwd met een aantal leidsters en ze zijn gek op elkaar!!

Wat ik al zei is dat mijn kinderen erg veel liefde en aandacht van ons krijgen. Ik lees ze elke avond voor, ik kook voor ze, knuffel met ze, leer ze dingen die belangrijk zijn in het leven en daar hoort ook bij dat ze niet altijd maar bij pappa en mamma hoeven te zijn om zich gelukkig en geborgen te voelen.

Ieder zijn eigen mening. Ik snap ook ouders die wel full-time voor hun kinderen zorgen en heb daar erspect voor. Ga dan niet anderen de lees lezen over wanneer je wel of niet goed genoeg bent voor je kinderen!!!

Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ze alleen mij nodig hebben om gelukkig te zijn, maar dat ik het ze ook gun om een goede band met anderen op te bouwen.

Mijn topic was alleen maar bedoeld om mensen die wel gebruik willen maken van het kinderdagverblijf dat ze er snel bij moeten zijn.

Groetjes Paula
12 weken  

Oja, mammanellie. Jij hebt dus blijkbaar geen ervaring met kinderdagverblijven (dus veel vooroordelen). Maar als je weet hoe lang de wachtlijsten zijn, dan heb ik er heel verstandig aan gedaan om niet alleen op mijn roze wolk te gaan zitten, maar ook aan de praktische zaken te denken.

Hi Paula,

Gewoon negeren hoor die reactie.
Je hoeft je echt niet te verdedigen.
Je bent een TOP mama.

Wel erg triest van diegene om zo te reageren.

Liefs Suzie

Terug
Bovenaan