Kinderdagverblijf zit vol!!!

Hier nog zo'n slechte aanstaande moeder die haar kind naar een KDV gaat brengen. Ik had bij week 10 aangemeld en sta op de wachtlijst. Kindjes die geboren worden met een broertje of zusje op het KDV hebben zitten krijgen voorrang dus ze gaven me weinig kans hier in het dorp.....

*zucht* was wel even een tegenvaller!

Hoi mama's  die hun kind inschrijven voor de opvang,

Ik heb een poos op een  KDV gewerkt en ik weet hoe  de meeste  kinderen het er heerlijk vinden. Voor de kinderen die alleen thuis zijn is het leuk om de hele dag met andere kids te mogen spelen, en voor de kinderen die thuis een broertje en/of zusje hebben is het heerlijk om ook hun "eigen ding" te hebben, waar ze zichzelf zijn en niet "het broertje van" (bij ons zaten zusjes en broertjes bewust niet bij elkaar in de groep).

Op die dagen dat ze thuis zijn hebben hun mamma's en pappa's extra veel tijd en geduld voor hen, dus halen ze ruimschoots in wat ze aan samen-tijd hebben gemist.

De mama's hebben zo de gelegenheid om iets voor zichzelf te doen naast de kinderen, en komen  als ouder daardoor vaak juist  extra goed tot hun recht. En natuurlijk zijn er plenty mama's die eenvoudigweg de keuze niet hebben om thuis te blijven.

Dat was even mijn pleidooi.

Goh, grappig hoe het onderwerp van een topic kan veranderen...
Heb onze baby nog niet aangemeld, ik was van plan dat na mijn vakantie te doen (over 1,5 week dus) Ik ga er eigenlijk blindelings vanuit dat er plek is...

Wat zijn mensen er goed in om hun mening over te laten komen als het beste en je op die manier nog aan het twijfelen te brengen ook....
Ik heb de afgelopen week ook al verschillende keren te horen gekregen: maar je blijft toch niet werken als je een 3e hebt?!
Ja, dat was ik wel van plan. Ik ben echt geen leukere moeder als ik alle dagen met mijn kinderen thuis ben. Zeker niet als mijn man ook nog eens voor zijn werk in het buitenland zit...! Ik zou tegen de muur omhoog lopen... En dat het dan extra druk is als mijn man weg is? Ja, dat is zo, maar dat hoort er dan gewoon bij en dan ben ik des te blijer als hij weer thuis is en me weer helpt met kinderen en huishouden.

Hoewel de andere twee direkt met drie maanden naar het kinderdagverblijf gingen, ben ik wel van plan om dat nu wat langer te rekken door ouderschapsverlof op te nemen. Want ik wil wel graag borstvoeding geven. (ook zo'n leuk discussiepunt )

Maar eerst na mijn vakantie (de kinderen gaan uit logeren, dus ik kom ook niet bij het kdv komende week) maar eens contact zoeken met het locatiehoofd om nr 3 aan te melden (Mijn man maakte al de opmerking: dan hebben we straks 12 jaar (bijna) bij het kinderdagverblijf gelopen!)

Groetjes, J

Hoi Meiden,

Neem de reactie van mammanellie niet serieus hoor.
Zij reageerd wel vaker raar en dan valt dit wel mee.
Ik wil jullie even laten weten dat jullie haar reacties beter kunnen negeren want op het forum zwanger zijn en dan het onderwerp is roken echt zo slecht bedreigt zij mamavanelin. Dus willen jullie weten waar dit over gaat lees dat dan even dan weten jullie meteen dat jullie haar kunnen negeren.

Nieuw topic, nieuwe meningen.....
Moeten we nu echt weer terugblikken naar eerdere topics?
Ik heb zelf naast mn studie op kdv gewerkt en toen wist ik al zeker, hier zou ik mn eigen kids NOOIT heen brengen! Dit is mijn mening dus ik val niemand aan op t feit dat zij dit anders ziet maar ik zie het gewoon op mijn manier...!
Een baby zit 9 maanden in je buik en komt hulpeloos ter wereld, de personen die hij dan t hardst nodig heeft zijn een papa en mama (voogd, adoptieouder of i.d.). Het eerste jaar is de mama het belangrijkste en een leidster op een kdv kan die plek niet vervullen.
Ik ben heel gelukkig dat ikzelf iedere dag voor ons kindje mag/kan zorgen, dat is misschien een luxe maar geloof me ik had alle luxe de deur uitgedaan als ik maar voor mn kindje(s) kan zorgen!
Alle moeders die ervoor kiezen wel hun kindje(s) naar het kdv te brengen zullen hier vast veel over nagedacht hebben en doen in hun ogen weer het beste in hun situatie, ook dit respecteer ik volledig!

Liefs L81

Alle meningen zijn hier welkom, maar dan wel op een normale manier. Iedereen denkt er anders over. Gelukkig maar, want anders waren de wachtlijsten helemaal zo lang!!

Ik heb zelf ook in de kinderopvang gezeten, van babygroep tot naschoolse opvang. Tuurlijk, een baby kan het beste bij zijn ouders zijn het eerste jaar, maar soms heb je geen keus. Ze worden vanzelf groter. Het eerste jaar is zo voorbij en dan wordt het pas echt leuk voor ze om met andere kindjes te kunnen spelen.

Er wordt wel een beetje gedaan alsof mensen hun kinderen elke dag naar het kinderdagverblijf brengen. Dat is bij ons in ieder geval niet zo en dat zal bij de meesten ook niet het geval zijn. Er zijn dus genoeg dagen dat ze bij pappa en/of mamma zijn.

Op de dagen dat ik thuis ben, krijgen ze dan ook mijn volledige aandacht.

Groetjes Paula

Wat ik altijd jammer vind in dit soort discussies is dat er vaak alleen naar de negatieve invloeden van kdv gekeken wordt. Tuurlijk is een kind beter af bij de moeder, vooral de eerste periode. Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet denk dat ik een leukere moeder zou zijn als ik alle dagen thuis zou zijn bij mijn kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het er altijd even makkelijk mee heb om werkende moeder te zijn en om mijn kids naar de opvang te brengen.
Maar toen ik mijn oudste (inmiddels bijna drie jaar geleden) naar groep 1 van de basisschool bracht, was de reactie van de juf: "heeft ze op het kinderdagverblijf gezeten? oh mooi, daar zijn wij altijd wel blij mee! Dat zijn kinderen die al regeltjes geleerd hebben en kunnen spelen en delen."
Kijk! Da's dan altijd wel weer prettig om te horen! (En neemt op zo'n moment je kleine beetje schuldgevoel weer helemaal weg! )
Groetjes, J

Terug
Bovenaan