Kinderdagverblijf zit vol!!!

Ik denk dat aan alles positieve en negatieve kanten zitten.

Een kindje die een moeder heeft die niet werkt,   heeft inderdaad alle aandacht van moeder en/of vader. Het kindje zal gerust wel met vriendjes en vriendinnetjes kunnen spelen, maar is niet gewend dat een andere volwassene wat over hem of haar te zeggen hebben. Hij of zij zal misschien wat meer moeten wennen aan het niet thuis zijn en lange dagen maken op school.

Een kindje op een kinderdagverblijf zal ook niet altijd zin hebben om daar heen te gaan en behoefte hebben om bij pappa of mamma te zijn, maar hij of zij is wel al gewend aan hele dagen buitenshuis zijn en kent inderdaad al wat regeltjes en is gewend dat andere volwassenen wat over hem of haar te zeggen hebben.

Tuurlijk blijf ik regelmatig liever bij mijn kinderen, maar soms als ik vrij ben dan wil mijn oudste dochter toch liever naar het kinderdagverblijf als ik haar vraag of ze thuis wil blijven. Ze heeft het absoluut goed thuis. We gaan altijd lekker naar buiten en doen echt leuke dingen samen, maar ze vind het ook geweldig om haar vriendjes van het kinderdagverblijf weer te zien en sommige leidsters heeft ze een hele goede band mee en die ziet ze dan ook heel graag.

Het zal echt per persoon verschillen wat geschikt voor het gezin is, Thuis blijven of kinderopvang (welke vorm dan ook).

Zolang het goed voelt en de kinderen plezier hebben en gelukkig zijn is het altijd goed. Wat je ook kiest.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan