<p>hoi allemaal, </p><p>Kunnen jullie misschien even met mij mee denken? <br />Ik heb een heerlijke dochter van bijna 13 maanden oud, ze gaat vanaf dat ze 4 maanden oud is 1 dag in de week naar het Kinderdagverblijf, daar zit ze in een groep van 0-2 jaar. <br />Na een paar weken wennen ging dat altijd heel goed: ze slaapt er goed, eet er goed en leek zich er prima te vermaken. <br />Sinds een aantal weken lijkt het wat minder te gaan: ze vraagt veel aandacht van de leidsters, speelt niet zelfstandig en huilt veel (dit is wat wij terug krijgen van de leidsters). Ze lijkt het vooral lastig te hebben als het drukker wordt op de groep.<br />Mijn man brengt haar altijd weg, op een enkele keer na gaat dat altijd soepel. Vanmorgen was het alleen dikke tranen.. Ik heb net geappt met een leidster om te vragen hoe het gaat en die schreef: "Ze is vanmorgen vrij snel naar bed gegaan. Geslapen tot 10:00, uit bed was ze wisselend, op en af huilen. Met eten net aan 1 boterham op, veel huilen daarom weer vroeg op bed gelegd."</p><p>Thuis huilt ze weinig tot niet, maar is ze inderdaad ook wel eens aanhankelijk. Ze is enigskind, dus krijgt natuurlijk ook veel meer aandacht thuis dan bij de opvang. Maar, 9 van de 10 keer geeft ze hiermee ook iets aan: dorst, honger, volle luier, moe.. Voor ons is dat natuurlijk makkelijk antipiceren, aangezien we er niet nog 10 hebben rond hobbelen. Ze kan dan vervolgens ook weer prima 10 min zelfstandig spelen, volgens mij is dat al heel knap voor een grietje van 13 maanden oud? <br />Verder gaat ze 2 dagen naar opa en oma, waar ook haar 3-jaar oude neefje en nichtje zijn. Daar gaat het altijd goed, maar is natuurlijk ook wel meer vertrouwd.</p><p>Toevallig hebben we vanmiddag ons 1-jarig evaluatiemoment dus die wil ik goed benutten, hebben jullie tips voor mij wat te vragen of aan te geven?<br />Wat we al doen: eigen knuffel en eigen slaapzak mee, maar slapen is het probleem niet. Dat doet ze nog steeds heel goed daar!<br />Aangegeven welk schema wij thuis aanhouden, de leidsters doen hun best om dat ook zoveel mogelijk te volgen. <br />Ik ga elke week met haar zwemmen en we gaan naar dreumes-muziekles, hier heeft ze dus ook veel andere kindjes om zich heen.</p><p>zo, heel verhaal, ik hoop op nuttige tips want ik zit er behoorlijk mee in m'n maag! Au, m'n moederhart.. </p>