Toevallig was dit bij onze dochter (nu ook 13 maanden) ook een tijdje het geval, toen ze een maand of 11 was. Voorheen altijd vrolijk en blij op de opvang en toen ineens een paar weken heel huilerig, wat al begon als we haar wegbrachten in de ochtend. Och, wat laat je ze dan met een verscheurd hart achter he? Wij gingen in deze fase met vakantie en tijdens de vakantie zette ze haar eerste stapjes. Toen we terugkwamen en ze na 2 weken weer naar de opvang ging, was het huilerige helemaal voorbij. De leidsters zeiden ook dat ze het voorheen soms vervelend vond als er andere kindjes bij haar kwamen spelen, omdat die nogal onvoorspelbaar kunnen reageren (als in: aanraken, speelgoed afpakken etc). Nu ze kan lopen vindt ze het veel minder eng en als ze het eng vindt, weet ze nu dat ze weg kan lopen en doet dat dan ook. Ik denk dus echt dat het met die ontwikkeling naar lopen toe te maken had. Ik weet niet of jouw dochter al loopt, maar wie weet is dit het ook bij jullie? Ik hoop dat ze snel weer haar plek vindt, fijn in ieder geval dat de opvang zo met je meedenkt!